Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
nissan_logo Stuprocentowy elektryczny Nissan Leaf W trakcie specjalnej uroczystości zorganizowanej 24 stycznia 2011r. w paryskim Pavillion Gabriel Prezes i Dyrektor Naczelny Nissan Motor Co. odebrał nagrodę przyznaną firmie Nissan za rewolucyjny model LEAF - Europejski Samochód Roku 2011.

Decyzją jury plebiscytu COTY, złożonego z 58 czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 23 europejskie kraje, Nissan LEAF pokonał sześć innych tradycyjnych samochodów zakwalifikowanych do finału. Po raz pierwszy w 48-letniej historii plebiscytu CoTY zwyciężył w nim samochód elektryczny.

„Jestem przekonany, że w przyszłości tytuł Samochodu Roku będą otrzymywać kolejne pojazdy elektryczne. Musimy jednak pamiętać, który z nich zdobył ten tytuł jako pierwszy. I właśnie dlatego Nissan LEAF jako Samochód Roku 2011 jest i pozostanie tak wyjątkowy" - podkreślił w swoim przemówieniu Hakan Matson, przewodniczący jury plebiscytu COTY.

„To wielki zaszczyt, że Nissan LEAF został uznany za Europejski Samochód Roku i jako pierwszy w pełni elektryczny samochód otrzymał ten tytuł. Podobnie jak wcześniejsi zwycięzcy plebiscytu Nissan LEAF jest atrakcyjnym i konkurencyjnym modelem - bezkompromisowym pod względem stylu, wyposażenia, poziomu bezpieczeństwa, osiągów czy właściwości jezdnych. LEAF wyróżnia się jednak innowacyjnością, która jest wyraźną zapowiedzią przyszłych rozwiązań w transporcie opartych na koncepcji mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju" - powiedział Carlos Ghosn odbierający trofeum.

LEAF jest napędzany skonstruowanym przez Nissana kompaktowym silnikiem elektrycznym, który wraz z inwertorem został umieszczonym z przodu. Napęd jest przekazywany na koła przednie. Silnik elektryczny zasilany prądem zmiennym rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm, co umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 145 km/h (90 mph). Silnik elektryczny czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o mocy ponad 90 kW. Ten przełomowy akumulator skonstruowany przez Automotive Energy Supply Corporation (AESC) - joint-venture utworzone przez Nissana i giganta w branży elektronicznej NEC Corp. - ma dwukrotnie większą pojemność w porównaniu z akumulatorami poprzedniej generacji.

Zeroemisyjny pojazd jest wyposażony między innymi w takie rozwiązania, jak układ hamowania z odzyskiem energii, klimatyzację, nawigację satelitarną i kamerę ułatwiającą parkowanie. Użytkownik samochodu może zdalnie, korzystając z telefonu komórkowego, włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Jedyną opcję wyposażenia dodatkowego stanowi panel słoneczny montowany w tylnym spojlerze.

Na całym świecie klienci zamówili już ponad 27.000 egzemplarzy Nissana LEAF. Zero-emisyjny samochód jest obecnie produkowany w Japonii, ale firma planuje uruchomienie produkcji także w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, po otwarciu nowych fabryk odpowiednio pod koniec 2012 i na początku 2013 roku. Pierwsi klienci w Japonii i USA odebrali swoje samochody już w grudniu. W Europie LEAF będzie wkrótce dostępny w Portugalii, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Holandii, a następnie - jeszcze w tym roku - na kolejnych rynkach.

Celem Sojuszu Renault-Nissan jest pozycja globalnego lidera mobilności z zerową emisją. Cel ten ma zostać osiągnięty dzięki kompleksowemu podejściu do oferty produktów oraz infrastruktury umożliwiającej zaoferowanie pojazdów elektrycznych w masowej skali. Dotychczas Sojusz zawarł ponad 90 umów partnerskich z władzami państwowymi i samorządowymi oraz firmami na całym świecie w celu przygotowania rynków i infrastruktury do wprowadzenia pojazdów elektrycznych.uropejskim samochodem roku 2011.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SAFECHEM Europe GmbH
RADMOT Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.