Spółka otrzymała ogólną ocenę 5,14, tym samym wyprzedzając tak znane firmy, jak PZU, KGHM, Pekao, czy InterCars.
„Bardzo dobra pozycja naszej Spółki w rankingu ‘Forbesa’ to efekt konsekwentnej strategii, inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne i ograniczanie kosztów, dzięki czemu nasze przychody wzrosły w ostatnich trzech latach o 30,5 proc., a zwrot z kapitału w tym okresie wyniósł 11,6 proc. To bardzo dobry wynik w kontekście złej od 2008 roku sytuacji ekonomicznej w krajach, do których eksportujemy niemal 80 proc. naszych opon, a także zmniejszającego się obecnie potencjału rynku polskiego. Jestem przekonany, że tak dobra obecnie sytuacja naszej firmy, pozwoli nam osiągnąć sukces w okresie przyszłego ożywienia gospodarczego” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Redakcja magazynu „Forbes” przygotowując ranking, objęła analizą sprawozdania kwartalne wszystkich spółek notowanych na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Podstawowym kryterium była trwała zdolność do generowania zysków. Analizie poddano 12 kwartałów, a ostatnie uwzględnione dane pochodzą z III kwartału 2012 roku. W rankingu uwzględniono te spółki, które najwyżej jeden kwartał zakończyły stratą. Wykluczono zaś firmy, których przychody nie przekroczyły 10 mln euro. Przedsiębiorstwa zostały podzielone na pięć kategorii: Banki i ubezpieczenia, Przemysł i budownictwo, Infrastruktura, Surowce oraz Konsumpcja, aby móc je porównać.
O ocenie decydowały zastosowane wskaźniki, które są niezależne od branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. Następnie, stosując miarę pozycyjną, przyznawano punkty, w każdym sektorze oddzielnie, w następujących kategoriach: Dynamika przychodów, Dynamika aktywów, Dynamika kapitałów, Rentowność kapitału oraz Powtarzalność wyników.
Ranking magazynu „Forbes” to kolejne zestawienie w ostatnich miesiącach, w którym wysoką pozycję zajęła Firma Oponiarska Dębica S.A. W listopadzie 2012 roku Spółka znalazła się w rankingu spółek giełdowych najlepiej raportujących dane ESG, czyli wykazujących się największą transparentnością pod kątem ujawniania danych pozafinansowych związanych z kwestiami ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego. Ranking jest podsumowaniem projektu "Analiza ESG spółek w Polsce" organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, GES oraz Accreo Taxand, w ramach którego wszystkie spółki notowane na rynku głównym GPW i rynku New Connect przebadano pod kątem ujawniania danych pozafinansowych ESG.
W 2013 roku Firma Oponiarska Dębica S.A. otrzymała też wyróżnienie konsumentów. Opony marki Dębica zdobyły najwyższą liczbę wskazań w ogólnopolskim badaniu postaw i preferencji konsumenckich „Dobry Produkt 2012”. Badanie przeprowadziła Redakcja ‘Forum Biznesu’ - dodatku do ‘Dziennika Gazety Prawnej’. Marka Dębica jest także, według opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” IX rankingu najcenniejszych polskich marek, 13-stą najczęściej wybieraną marką w Polsce i zajmuje 14-stą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród konkurencji. W ogólnej klasyfikacji, marka Dębica awansowała na 107. miejsce wobec 126., które przypadło jej w 2011 roku. Firma Oponiarska Dębica S.A. otrzymała także w 2013 roku certyfikat Top Employers, przyznawany co roku przez międzynarodowy Instytut CRF tym firmom, które prowadzą najlepszą politykę personalną.