Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
sse 17 maja br. MPK SA w Krakowie rozpoczęło dwutygodniowy test hybrydowego autobusu Solarisa wyposażonego w szeregowy system HybriDrive.
 
To co wyróżnia ten pojazd to silnik elektryczny zasilany energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
 
MTAyNHg3Njg2
 
Autobus będzie kursował na linii nr 252 z Os. Podwawelskiego do Kraków Airport.
 
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20 proc. paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu.
 
MTAyNHg3Njg1

Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego - w wieży silnika oraz na dachu pojazdu - nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.
 
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
BARIBAL Group
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.