Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Od 2004 roku Toyota elektryfikuje rynek motoryzacyjny w Polsce, gdy wraz z premierą modelu Prius zadebiutował w naszym kraju napęd hybrydowy.

Przez dwie dekady Toyota poszerzyła gamę aut z tym rodzajem napędu do aż dziewięciu modeli – od małych miejskich samochodów, przez kompakty oraz coraz popularniejsze crossovery, po limuzyny i duże, siedmioosobowe SUV-y.

Samochody Toyoty z oszczędnymi i niezawodnymi napędami hybrydowymi cieszą się w Polsce dużą popularnością. W 2024 roku hybrydy stanowią już 86% sprzedaży marki w Polsce, a od wprowadzenia Priusa Polacy kupili już 300 080 Toyot z tym zelektryfikowanym napędem. Hybrydą nr 300 000 była Corolla TS Kombi 2.0 Hybrid w wersji GR SPORT z pakietem Dynamic oraz dwukolorowym nadwoziem w kolorze Imperial Red z czarnym dachem.

- Toyota jest w Polsce marką zelektryfikowanych samochodów, które już teraz efektywnie obniżają emisje na naszych drogach. Nieustannie udoskonalamy nasze hybrydy, by były jeszcze oszczędniejsze i bardziej niezawodne, a coraz większa liczba modeli korzysta z piątej już generacji naszej technologii. Poszerzamy także ofertę aut z hybrydami plug-in, które imponują zasięgiem w trybie elektrycznym oraz osiągami, a po rozładowaniu baterii zachowują się jak klasyczna hybryda - powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

Corolla hybrydą nr 1 w Polsce

Najpopularniejszym hybrydowym modelem Toyoty w Polsce jest Corolla. Od 2019 roku sprzedano 80 909 zelektryfikowanych egzemplarzy tego auta, a w pierwszych czterech miesiącach tego roku klienci kupili 7340 egzemplarzy Corolli, która dostępna jest z piątą generacją hybrydy z silnikami 1.8 Hybrid (140 KM) oraz 2.0 Hybrid (197 KM).

Drugą najchętniej wybieraną hybrydą marki w Polsce jest Toyota C-HR. Od 2016 roku hybrydowy crossover znalazł 54 643 nabywców, a w salonach w całym kraju zadebiutowała już drugą generację tego auta, która oferuje aż trzy hybrydowe napędy – dwa klasyczne (1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid) oraz nową hybrydę plug-in o mocy 223 KM.

RAV4 to trzecia najpopularniejsza hybryda Toyoty w Polsce. Zelektryfikowany napęd w tym SUV-ie oferowany jest od 2015 roku i od tamtej pory kupiono już 52 150 egzemplarzy hybrydowych RAV4. Czwarte miejsce zajmuje Yaris (37 023 egz.), który obecnie oferowany jest z napędem hybrydowym o mocy 116 KM oraz nowym 130-konnym. Dynamicznie przybywa też liczba hybrydowych Yarisów Cross (25 500 egz.), a wciąż wysokie miejsce na liście zajmuje kompaktowy Auris Hybrid. W ciągu 10 lat obecności na rynku trafił do kierowców w liczbie 18 551 aut. Model ten zadebiutował w 2010 roku, a w 2019 roku został zastąpiony przez Corollę nowej generacji.

Camry (16 317 egz.) reprezentuje napęd hybrydowy Toyoty w segmencie limuzyn. Jeszcze w tym roku na rynku zadebiutuje nowa odsłona auta z 5. generacją hybrydy. Obecna od 2022 roku w Polsce Corolla Cross znalazła do tej pory 8718 nabywców, a największy hybrydowy model - Highlander, sprzedał się w liczbie 4346 egzemplarzy.
0
Udostępniono
baza dostawcow
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HQ Plastics
ABC Colorex Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.