Dzisiejszą informację o obniżeniu produkcji przez koncern Toyota m.in. w Polsce, została uzupełniona komunikatem dodatkowym komunikatem. Fabryka Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu, wytwarzająca skrzynie biegów oraz silniki benzynowe o pojemności 1.0l pracuje i pracować będzie bez zmian - mówi Grzegorz Górski z TMMP.
Natomiast w związku z mniejszą ilością zamówień ze strony montowni samochodów w Wielkiej Brytanii nastąpią zmiany w poziomie produkcji fabryki Toyota Motor Industries Poland (TMIP) w Jelczu-Laskowicach (produkcja silników wysokoprężnych o poj. 2.0l i 2.2l). Aby dostosować system produkcji do obecnego poziomu zamówień i utrzymać miejsca pracy od 15 września do 7 listopada br. produkcja będzie odbywała się tylko w ramach jednej zmiany. Po tym okresie wracamy do produkcji na dwie zmiany - informuje Grzegorz Górski.
Natomiast w związku z mniejszą ilością zamówień ze strony montowni samochodów w Wielkiej Brytanii nastąpią zmiany w poziomie produkcji fabryki Toyota Motor Industries Poland (TMIP) w Jelczu-Laskowicach (produkcja silników wysokoprężnych o poj. 2.0l i 2.2l). Aby dostosować system produkcji do obecnego poziomu zamówień i utrzymać miejsca pracy od 15 września do 7 listopada br. produkcja będzie odbywała się tylko w ramach jednej zmiany. Po tym okresie wracamy do produkcji na dwie zmiany - informuje Grzegorz Górski.
- Jednak ten fakt nie spowoduje żadnych zwolnień. Zamierzamy potraktować ten okres jako kolejną okazję do podniesienia kwalifikacji swoich pracowników. Przygotowujemy program różnorodnych szkoleń - zarówno na terenie naszej fabryki jak i poza nią na przykład w E-GPC (European Global Production Center) - centrum szkoleniowym Toyoty zlokalizowanym w Wielkiej Brytanii.
- Innym rozwiązaniem jest okresowa praca, dla zainteresowanych tą formą członków załogi, w innych fabrykach Toyoty w Europie. Powyższe działania były konsultowane i zaakceptowane przez związki zawodowe - powiedział Grzegorz Górski.