W ratuszu podpisano umowę na dostawę 30 tramwajów typu 134N.
- Sukcesywnie unowocześniamy tabor komunikacji miejskiej, na ten cel od 2007 roku wydaliśmy już 5 mld złotych. Autobusy w stolicy są już w pełni niskopodłogowe i dążymy do tego, żeby podróż stołecznymi tramwajami była równie komfortowa dla pasażerów. Zaledwie kilka lat temu tramwaje niskopodłogowe były w Warszawie rzadkością, w 2015 roku już 60 proc. tramwajów w stolicy będzie miało niską podłogę - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.
Tramwaje typu 134N będą wyposażone w klimatyzację (cześć pasażerska i kabina motorniczego), system zliczania pasażerów, monitoring, informację pasażerską, rejestrator zdarzeń oraz automat do sprzedaży biletów. W Jazzach zostaną zastosowane nowoczesne rozwiązania techniczne – pokładowy zasobnik energii w układzie napędowym, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej, oraz system antykolizyjny poprawiający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Dwa wagony zostaną dostosowane do potrzeb nauki jazdy.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest w I kwartale 2015 roku, a zakończenie 30 września 2015 roku. Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie” znajdującego się na Liście Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tramwaje 134N Jazz docelowo zostaną skierowane do obsługi mniej obciążonych linii, które są obecnie obsługiwane przez składy jednowagonowe.
Od 2007 roku Spółka Tramwaje Warszawskie zakupiła 231 nowych tramwajów, w tym 186 niskopodłogowych tramwajów typu Swing. Za 30 tramwajów typu 134N Jazz Spółka zapłaci 167 944 200 mln zł brutto.
W lipcu br. w stolicy pojawią się pierwsze nowoczesne dwukierunkowe tramwaje typu 128N Jazz Duo.