Przedsiębiorca poinformował, że w ww. samochodach Mitsubishi z silnikami wysokoprężnymi 4D56 spełniającymi normę emisji spalin Euro5 (wyposażonymi w filtry DPF) występuje możliwość zapełnienia się filtra cząstek stałych, co może się objawiać: obniżoną mocą silnika, słabszym przyspieszeniem lub zgaśnięciem silnika. Przyczyną występowania powyższych problemów są: nieprawidłowe oprogramowanie sterownika wtrysku powodujące zbyt szybkie nagromadzenie się sadzy oraz zastosowanie nieszczelnych wtyczek przepływomierza powodujących korozję styków i wzrost rezystancji, co w efekcie skutkuje nieprawidłowym odczytem parametrów przez sterownik silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 417 samochodów marki Mitsubishi Mitsubishi L-200 (KA). Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu usunięcia ewentualnej usterki.