Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners

uokikRenault Polska Sp. z o.o. powiadomiło Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, o rozpoczęciu dwóch akcji naprawczych dotyczących niektórych samochodów Renault model Master III, które mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach Renault Master III wyprodukowanych od początku produkcji modelu do 16 kwietnia 2010 r., istnieje ryzyko powstania pęknięć w czopie piasty  co w wyjątkowych sytuacjach może doprowadzić do oderwania się lewego tylnego koła.

Ponadto w niektórych samochodach Renault Master III wyprodukowanych od początku produkcji modelu do 9 lipca 2010 r., ze względu na nieprawidłowy montaż wsporników mocujących pasy bezpieczeństwa foteli przednich, istnieje ryzyko niedostatecznego przytrzymania kierowcy lub pasażera przez pas bezpieczeństwa w trakcie ewentualnego zderzenia.

Na rynku polskim sprzedano łącznie 78 egzemplarzy modelu Master III z wadą czopa piasty oraz 177 egzemplarzy z wadliwym mocowaniem pasów bezpieczeństwa (numery VIN).

Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, gdzie na koszt przedsiębiorcy zostanie dokonane sprawdzenie samochodu a w przypadku wykrycia usterki, wymiana wadliwych elementów na nowe.

 

amochody Lexus S300, IS250, IS220d i RX300
następny > 15.11.2010

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Lexus (dokładne dane poniżej), mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Nazwa modelu

Kod modelu

Okres produkcji

GS

GS300

28 września 2004 r.

- 9 grudnia 2005r.

IS

IS250

28 września 2004 r.

- 9 grudnia 2005 r.

IS

IS220d

28 września 2004 r.

- 9 grudnia 2005 r.

RX

RX300

10 lutego 2003 r.

- 22 listopada 2005 r.

 

Przedsiębiorca poinformował, iż w przypadku niezastosowania w samochodzie płynu hamulcowego zawierającego związki polimerowe, które smarują elementy układu hamulcowego, istnieje możliwość, że gumowy element uszczelniający znajdujący się w tylnej części pompy hamulcowej, może być zbyt suchy i w trakcie przemieszczania się tłoka pompy może ulec zniekształceniu. Jeżeli to zjawisko wystąpi, może dojść do niewielkiego wycieku płynu hamulcowego. Awaria sygnalizowana jest automatycznie zapaleniem się kontrolki układu hamulcowego.

Problem ten na rynku polskim dotyczy 487 egzemplarzy samochodów marki Lexus model: GS300, IS250, IS220d i RX300 wyprodukowanych w Japonii (numery VIN w załączniku).

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wadliwych aut zostaną zaproszenie listownie do autoryzowanych stacji obsługi w celu dokonania bezpłatnej naprawy.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
GREG-PLAST
MESH Works Inc.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.