Automotive CEE Day 2020
Stokvis Tapes (do 14 lipca 2020)
Georg Utz (do 07 lipca 2020)
Myzer (do 15.05.2021)
VIA (do 31.12.2020)
Icetech (do 21.10.2020)
Hauck Heat Treatment (do 05.12.2020)
Trwająca pandemia koronawirusa na całym świecie i słaba sytuacja ekonomiczna spowodowała niepewność oraz znaczące obniżki na rynkach zbytu Volkswagen Poznań.

W konsekwencji spółka zdecydowała się zmniejszyć liczbę zatrudnionych do końca przyszłego roku o 4%. Znaczną część tej puli stanowią umowy na czas określony. Pomimo ograniczenia zatrudnienia Spółka pozostanie największym pracodawcą w Wielkopolsce, zatrudniającym 10 000 pracowników. Planowany rozruch seryjnej produkcji zaprezentowanego w lutym modelu Caddy5, odbędzie się, niezależnie od występujących zmian w poznańskiej fabryce, w drugiej połowie roku.

Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań „Globalna sytuacja gospodarcza nie pozostawia złudzeń. Pandemia koronawirusa spowodowała poważne straty na każdym z kontynentów. Konsekwencje w oczywisty sposób odczuwa także nasze przedsiębiorstwo. Po pięciu tygodniach przerwy, 27 kwietnia, wznowiliśmy produkcję samochodów w niepełnym wymiarze. Przez trzy tygodnie praca odbywała się tylko na jednej zmianie. Dzisiaj (18.05) zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa i higieny pracy zwiększamy ilość produkowanych samochodów i rozpoczynamy pracę na trzy zmiany wciąż jednak w niepełnym wymiarze. Prognozowany, zmniejszony popyt na nowe samochody wymaga już teraz podjęcia stanowczych kroków i dopasowania zapotrzebowania na personel do średnioterminowych planów produkcyjnych. To będzie oznaczało, że pracę w Volkswagen Poznan zakończy do końca 2021 roku około 450 pracowników, głównie będą to osoby z umowami na czas określony.”

Jolanta Musielak, członek zarządu ds. personalnych i organizacji „Nie ulega wątpliwości, że stoimy przed jednym z największych wyzwań gospodarczych naszych czasów. Pandemia dotknęła milionów ludzi na całym świecie przenosząc ich do nowej rzeczywistości. Także i my jako największy pracodawca w Wielkopolsce musimy się z tym zmierzyć. Fakty są trudne do zaakceptowania, ale mogę zapewnić, że analizujemy i szukamy wszelkich możliwości by maksymalnie ograniczyć skutki tego kryzysu. Trwają rozmowy z naszym partnerem społecznym Związkiem Zawodowym NSZZ Solidarność na temat organizacji pracy i możliwości wdrożenia rozwiązań wspomagających, dodatkowych jak np. insourcing, czy dalsze inwestycje w przekwalifikowanie personelu, co mogłoby uratować część miejsc pracy. W tak trudnej rzeczywistości odpowiedzialny zarząd nie może dawać gwarancji. Naszym obowiązkiem jest w tej chwili to aby dołożyć wszelkich starań by konsekwencje tej trudnej sytuacji były możliwie najmniejsze dla naszej załogi.”

Warto podkreślić, że aktualna sytuacja i i wynikające z niej decyzje nie mają wpływu na rozruchu nowego modelu.

Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu „Zgodnie z wcześniejszymi komunikatami rozpoczęcie seryjnej produkcji modelu Caddy5 odbędzie się w drugiej połowie tego roku. Znajdujemy się w tej chwili ostatniej fazie przygotowań niezbędnej infrastruktury w szczególności nowej hali produkcyjnej, w której powstawać będzie karoseria do tego pojazdu. Wdrożenie do produkcji nowego modelu to wielki wysiłek i sprawdzian dla całej organizacji, to podsumowanie wielu miesięcy, a nawet patrząc na zrealizowane inwestycje lat ciężkiej pracy. Nowy Caddy to przyszłość dla Poznania.”

O Volkswagen Poznań
Volkswagen Poznań to dziś największy producent samochodów w Polsce oraz największy pracodawca w Wielkopolsce zatrudniający w 4 zakładach ponad 11 000 osób.




0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Myzer Sp. z o.o.
GABEC
ARENA COMET SCS Polska Sp. z o.o.
3M Poland Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o. o.
LINEX Sp. z o.o.