26 silników serii zerowej zbudowało 45 pracowników montażu.
Na początku odbyło się szkolenie bazowe w Centrum Treningowym, następnie odbyło się trzydniowe szkolenie, polegające na montażu silnika bezpośrednio na linii produkcyjnej oraz szkolenie z obsługi maszyn i urządzeń, które przeprowadzili dostawcy maszyn. Realizacja serii zerowej nie byłaby możliwa bez udziału i wsparcia pracowników z działu jakości, logistyki oraz planowania. Podczas produkcji towarzyszyli nam także audytorzy procesu, zarówno ze strony VW Motor Polska jak i koncernu.
W 2018 r. zostało wyprodukowanych 388 silników o statusie PVS (produkcja przedseryjna). Dużym wyzwaniem dla pracowników było zbudowanie ponad 100 regałów na części do montażu, w tym 12 regałów przeznaczonych na części ESD (części związane w wyładowaniem elektrostatycznym).
Fabryka Volkswagena w Polkowicach została otwarta w sierpniu 1999 roku. Fabryka specjalizuje się w produkcji silników wysokoprężnych. Najpierw były to silniki TDI o pojemności 1,9 i 2,0 l z pompowtryskiwaczami. Od 2013 roku VW Polkowice produkuje silnik Diesla, tzw. MDB (Modularer Dieselbaukasten).