Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
uniwheels logoNiemiecki producent felg aluminiowych UNIWHEELS opublikował wyniki finansowe za rok 2014. W roku 2014 Grupa UNIWHEELS sprzedała 7,2 mln felg, co oznacza wzrost o 5,8% w stosunku do roku poprzedniego.

Sprzedaż felg wzrosła wyraźnie w obu segmentach w których działa Grupa: w segmencie Automotive, czyli sprzedaży felg dla czołowych europejskich producentów samochodów, jak i równiez w segmencie Akcesoria czyli w sprzedaży felg pod własnymi markami na światowych rynkach.

W roku 2014 Grupa dostarczyła ok. 5,8 mln felg na potrzeby producentów samochodów, jako dostawca na pierwszy montaż (OEM) -  wśród klientów Grupy znajdują się renomowani producenci, tacy jak: Audi, BMW/MINI, Mercedes/AMG, Jaguar/Land Rover, PSA, Volvo i inni. Ok. 1,4 mln felg zostało sprzedanych na rynku akcesoryjnym, pod dobrze rozpoznawalnymi markami własnymi ATS, RIAL, ALUTEC i ANZIO.

W poprzednim roku Grupa UNIWHEELS uzyskała 362,6 mln EUR przychodów, co oznacza wzrost o 7,5% w porównaniu do roku 2013. Grupa zanotowała także poprawę zysków i rentowności na wszystkich poziomach. Zysk EBITDA zwiększył się do 46,8 mln EUR (wzrost o 22% w porównaniu do 2013), zysk EBIT wyniósł 32,6 mln EUR (wzrost o 8%), a zysk netto wzrósł do 22,8 mln EUR (+73% w porównaniu do 2013). Rentowność EBITDA w 2014 roku poprawiła się w porównaniu do roku 2013 o 1,3 p.p. do 12,6%, a rentowność EBIT o 1,8 p.p. do 8,8%.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z wielkości sprzedaży, jak i wyników finansowych osiągniętych w 2014 roku. Wyniki Grupy w ostatnich trzech latach pokazują stały wzrost wolumenu sprzedawanych felg - w 2012 było to 6,4 mln szt., w 2013 6,9 mln szt., a w 2014 wolumen zwiększył się już do 7,2 mln szt. felg. Tak więc stale wzmacniamy naszą silną pozycję na rynku motoryzacyjnym jako długoterminowy partner technologiczny dla wszystkich najważniejszych europejskich producentów samochodów - mówi Ralf Schmid, Prezes Zarządu UNIWHEELS AG.  

- Pozytywne trendy w sprzedaży są kontynuowane w pierwszych dwóch miesiącach 2015 roku. W styczniu i lutym br. sprzedaliśmy już 1,22 mln felg, co oznacza 7%-wzrost w porównaniu do pierwszych dwóch miesięcy 2014 roku i czujemy się komfortowo z poziomem wypełnienia nasz portfel zamówień na 2015 rok - dodaje.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.