- Nasze dachy cechuje wysoka jakość oraz znakomita akustyka, zbliżona doakustyki samochodów coupe, a więc standardowych samochodów, których cała karoseria jest z blachy - wyjaśniał dyrektor Josef Reszka.
Do listy walorów nowych dachów dodał również znakomity design oraz szybkość zamykania, która wynosi zaledwie 20 sekund. Zamknięcie dachu możliwe jest nawet przy prędkości 50 km/h.
Uwe Geissinger podkreślał, że produkcja dachów dla firmy Mercedes Benz to duży, skomplikowany i złożony projekt. - Wymagał od nas wszystkich dużo - przyznał. - Wymagał od nas intensywnej współpracy nie tylko wewnątrz firmy, ale również z klientem. Za tą świetną współpracę z firmą Daimler dziękuję bardzo - tymi słowami zwrócił się do pracowników.
Dachy do Mercedesa są obecnie dla Magna Car Top Systems produktami high line. Przy ich produkcji pracuje 130 osób.
Tyska fabryka nie zamierza jednak zasypiać gruszek w popiele - w przyszłym roku planowana jest jej rozbudowa o dodatkowe 6 tysięcy metrów kwadratowych.
– Chyba wszyscy znają cykl filmów o Transformerach. Jestem przekonany, że programiści, którzy tę animację robili, uczyli się u inżynierów Magny - żartował prezes KSSE Piotr Wojaczek, przyznając jednocześnie, że zaprezentowany na uroczystości dach jest najładniejszym na świecie. - Prawdziwi miłośnicy otwartych samochodów mówią: po co nam dach? Teraz już wiemy: dach to może być piękno i gracja, a jednocześnie akustyczna izolacja - mówił prezes KSSE.
Podczas efektownej prezentacji obu modeli Mercedesa wyposażonych w dachy produkowane w Magna Car Top Systems, obecni byli m.in. przedstawiciele firmy Daimler, władze miasta Tychy, władze KSSE oraz wiceprezes dywizji Magna Roof Systems.
Magna Car Top Systems rozpoczęła działalność w Polsce od produkcji dachów składanych dla Fiata 500. Obecnie poszerzyła grono klientów o firmy niemieckie, japońskie a także francuskie, zainteresowane w szczególności składanymi dachami przesuwnymi. Firma produkuje dachy dla takich marek samochodów, jak Fiat, Opel, Chrysler, Toyota, Citroen, Peugeot, Smart i Renault.