Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
solaris logoMiejskie Zakłady Autobusowe podsumowują dwa miesiące eksploatacji autobusów elektrycznych, które od początku lipca jeżdżą na trasie linii 222.

Koszty eksploatacji są czterokrotnie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych.

10 autobusów Solaris Urbino 12 electric pokonuje w każdy dzień powszedni 1200 kilometrów, a w święta o 150 kilometrów mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia.

gl 144 mn p131028810 elektrobusów Solarisa kosztowało prawie 22 miliony złotych, ale ich zakup kompensują niskie koszty eksploatacji. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 Electric zużywa około 1,35 kWh energii. Przejazd 100 kilometrów kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12 (który zużywa ok. 40 litrów ON na 100 kilometrów).

Zakup 10 elektrobusów przez Miejskie Zakłady Autobusowe jest długofalowym testem przed planowanymi w przyszłości kolejnymi inwestycjami w tabor elektryczny. Do 2020 roku miejski przewoźnik zamierza kupić aż 130 tego typu pojazdów. Wyzwaniem, które stoi przed producentami elektrobusów jest podniesienie ich zasięgu do 200-250 kilometrów, tak aby mogły one jeździć cały dzień bez konieczności doładowania.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GREG-PLAST
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
YETICO S.A.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.