Warsztaty skierowane są do osób odpowiedzialnych za zakupy w zakładach produkcyjnych.
Cel warsztatów
- Podsumowanie i analiza metod redukcji kosztów zakupów
- Przedstawienie metod konstrukcji i lokalizacji działu zaopatrzenia w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa - podkreślanie roli zakupów, podpowiedzi jak skoordynować funkcje zakupowe między działami
- Diagnoza błędów popełnianych przez działy zakupów
- Przedstawienie dobrych praktyk w zakupach, wymiana doświadczeń
Program warsztatów obejmuje m.in:
- Kategoryzację grup materiałowych
- Przyporządkowanie dostawców do grup materiałowych
- Analizę ABC
- Specyfikację surowców/artykułów - standardyzacja specyfikacji
- Rozesłanie zapytań ofertowych - metody kalkulacji cen
- Analizę ofert
- Zarządzanie dostawcami - zasady tworzenia długofalowej polityki zakupów (dostawcy alternatywni, współpraca z monopolistami), umowy ramowe
- Zarządzanie grupami materiałowymi - zależność struktury grup materiałowych od specyfiki grupy i dostawców