Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
mg logo- Sektor motoryzacyjny to jedna z priorytetowych gałęzi polskiego przemysłu dlatego w konsultacji z przedstawicielami branży przygotowujemy rozwiązania, które mają podtrzymać zatrudnienie i zachęcić inwestorów do nowych projektów motoryzacyjnych w Polsce - powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas wystąpienia w Sejmie 4 stycznia 2013 r.

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński przedstawił w Sejmie informację w sprawie kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce. Szczególną uwagę zwrócił na sytuację zakładów Fiat Auto Poland w Tychach. - Jesteśmy w stałym kontakcie z zarządem spółki oraz samorządowymi władzami, z którymi omawiamy działania niwelująca skutki zwolnień grupowych w tyskich zakładach - wyjaśnił.

Wicepremier poinformował, że obecnie prowadzone są także rozmowy z firmami działającymi m.in. w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego i Krakowskiej SSE. - Zwalniani pracownicy Fiat Auto Poland będą mogli jako pierwsi ubiegać się o tworzone tam nowe miejsca pracy - zaznaczył.

Wicepremier podkreślił, że Polska w ciągu ostatniej dekady stała się europejskim zagłębiem produkcji samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów oraz komponentów motoryzacyjnych i części zamiennych dla wielu światowych marek. Naszą specjalnością stały się też silniki spalinowe. - Polski przemysł jest jednak mocno uzależniony od koniunktury na rynkach zagranicznych, gdzie ostatnio sytuacja bardzo się pogorszyła - powiedział.

Szef resortu gospodarki nawiązał także do spotkania z przedstawicielami branży motoryzacyjnej, które odbyło się 14 grudnia 2012 r. - Wspólnie wyłoniliśmy katalog działań, które mogą ustabilizować obecną sytuację sektora w naszym kraju - powiedział.

Jedną z propozycji, które padły podczas wspólnej dyskusji był pomysł wypracowania ustawy o charakterze antykryzysowym, na wzór rozwiązań z 2009 r. - Z Ministrem Pracy i Polityki Społecznej przygotowujemy projekt zawierający skuteczne i funkcjonalne rozwiązania wychodzące naprzeciw problemom branży - wyjaśnił wicepremier Piechociński. Dotyczą one m.in. uelastycznienia pojęcia doby pracowniczej, wydłużenia okresów rozliczeniowych do 12 miesięcy, wprowadzenia możliwości tzw. ruchomego czasu pracy czy  Kont Czasu Pracy.

Wicepremier przypomniał, że dużym wsparciem dla przedsiębiorców w Polsce jest możliwość lokowania inwestycji na terenach specjalnych stref ekonomicznych. - Przygotowaliśmy już w MG projekty rozporządzeń, które mają wydłużyć dotychczasowy okres funkcjonowania SSE do 2026 r. - powiedział. - Chcemy także zwiększyć dostępność wsparcia w ramach „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020” dla firm z sektora motoryzacyjnego - dodał.

Ponadto Ministerstwo Gospodarki proponuje ponowne rozważenie propozycji pełnego odliczania podatku VAT od samochodów osobowych przeznaczonych do działalności gospodarczej. - Z uwagi na wzrastający udział polskich firm w produkcji autobusów w Europie warto także rozważyć kontynuację programu GIMBUS - powiedział wicepremier Piechociński.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.