Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Firma Oponiarska Dębica S.A., lider polskiego rynku opon do samochodów osobowych i ciężarowych, zanotowała po pierwszym kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 481,4 mln zł (spadek o 9,5% w ujęciu rok do roku), zysk z działalności operacyjnej sięgający 51,9 mln zł (wzrost o 18,7%) oraz zysk netto na poziomie 35,6 mln zł (spadek o 14,2%) mln zł.

W porównaniu z czwartym kwartałem 2014 roku wyniki te były znacząco wyższe, co ma związek z bardziej sprzyjającą niż w ostatnim kwartale 2014 roku sytuacją rynkową.

Do ważnych wydarzeń pierwszego kwartału 2015 roku należy zaliczyć przygotowania produkcyjne do rozszerzenia gamy opon do samochodów ciężarowych. Na potrzeby tego projektu zmodernizowane zostaną linie produkcyjne, tym samym zwiększona zostanie wydajność urządzeń pomiarowych i badawczych. Produkcja szerszej gamy opon do samochodów ciężarowych ma na celu zapewnić Spółce jeszcze lepszą rentowność i konkurencyjność rynkową.

Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear za pierwszy kwartał 2015 r. stanowiła 91,2% sprzedaży ogółem, wobec 85,5% w analogicznym okresie 2014 r. Sprzedaż do podmiotów powiązanych obniżyła się o 3,5% w ujęciu rok do roku, natomiast w porównaniu z czwartym kwartałem 2014 roku wzrosła o 48,2%.  Przychody ze sprzedaży do podmiotów niepowiązanych były niższe o 45,2% w ujęciu rok do roku, natomiast w porównaniu do czwartego kwartału 2014 roku – wzrosły o 81,9%.

Przeciętne jednostkowe koszty produkcji zostały obniżone w pierwszym kwartale 2015 r. o 1,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Było to możliwe dzięki kontynuacji programu optymalizacji produkcji.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wyniosły 18,6 mln zł, tj. były o 33,8% niższe niż w pierwszym kwartale 2014 r. Udział tych kosztów w wartości sprzedaży wyniósł 3,9 proc. wobec 5,3 proc. za pierwszy kwartał roku ubiegłego.

- Warunki rynkowe w pierwszym kwartale poprawiły się, w stosunku do czwartego kwartału minionego roku, jednak nadal są wymagające, co przełożyło się na osiągnięte przez nas wyniki finansowe - słabsze w ujęciu rok do roku, ale widocznie lepsze w porównaniu z czwartym kwartałem 2014 roku. W wymagającym otoczeniu rynkowym radzimy sobie dobrze, trzymając koszty w ryzach i optymalizując produkcję. Początek sezonu sprzedaży opon letnich oceniamy jako dobry - mówi Stanisław Cieszkowski, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Nifco Poland Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
HQ Plastics
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.