Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Elektromobilność to światowy trend. Nie ma od niego ucieczki - to konieczność i wyzwanie naszych czasów. Z prognoz Allied Market Research wynika, że rynek samochodów elektrycznych w 2017 r. wart był 118,8 mld dolarów, a w 2025 r. powinien osiągnąć 567,3 mld dolarów. Polska chce w tej mobilnej rewolucji odgrywać znaczącą rolę. I co najważniejsze, ma ku temu potencjał – podkreśliła minister Emilewicz.

- Jednym z naszych celów jest to, aby Polska stała się ważnym ogniwem w łańcuchu dostaw do samochodów elektrycznych. Mamy kilkanaście firm, które specjalizują się w różnych obszarach - integracji ogniw, recyklingu, odzyskiwaniu pierwiastków ziem rzadkich – niezbędnych do produkcji ogniw. W tym łańcuchu widzimy już nasze przewagi konkurencyjne - zaznaczyła minister.

Podkreśliła, że Polska staje się hubem produkcji baterii elektrycznych. W I kwartale 2019 r. nasz kraj był największym eksporterem akumulatorów litowo-jonowych wśród państwa UE. Zwiększał się także eksport pozostałych części do aut elektrycznych i hybrydowych oraz silników benzynowych nowej generacji, w tym silników do pojazdów hybrydowych.

Wzrost eksportu akumulatorów litowo-jonowych to m.in. efekt inwestycji koreańskich firm, które zdecydowały się ulokować swoje fabryki w naszym kraju. To LG Chem, SK Hi-tech Battery Materials Poland sp. z o.o., KET, Foosung, Enchem, Nara Battery Engineering. W sumie to 7 przedsięwzięć o wartości ponad 7 mld zł. Deklarowana przez inwestorów liczba nowych miejsc pracy wynosi ponad 2,1 tys.

Widzimy wiele przestrzeni dla dalszej polsko-koreańskiej współpracy w zakresie rozwoju elektromobilności, która przyniesie obustronne korzyści. Dysponujemy wysoko wykwalifikowaną kadrą oraz szeregiem uczelni prowadzących działalność badawczo-rozwojową. Mamy nie tylko wybitnych informatyków wygrywających międzynarodowe konkursy, ale także doświadczonych inżynierów zajmujących się m.in. mechaniką, czy pracujących w branży chemicznych magazynów energii dla środków transportu. Nasz kraj posiada też silną bazę firm zainteresowanych rozwijaniem produkcji komponentów do ogniw oraz hardware i software do integracji baterii instalowanych w pojazdach elektrycznych - zaznaczyła podczas polsko–koreańskiego okrągłego stołu nt. elektromobilności minister Emilewicz.


KOREAŃSKIE INWESTYCJE W ZAKRESIE ELEKTROMOBILNOŚCI W POLSCE
 

LG Chem Wrocław Energy Sp. z o.o. - w Biskupicach Podgórnych powstała największa na kontynencie europejskim fabryka produkująca baterie do samochodów elektrycznych. Wartość inwestycji to 1,3 mld zł. Liczba nowych miejsc pracy - 729.

LG Chem Wrocław Energy Sp. z o.o. - projekt polegający na utworzeniu nowego zakładu w Biskupicach Podgórnych, który zwiększy zdolności produkcyjne istniejącej już fabryki. Wartość inwestycji wynosi 4,4 mld zł. Liczba nowych miejsc pracy - 810.
 

SK Hi-tech Battery Materials Poland sp. z o.o - w Dąbrowie Górniczej powstanie fabryka separatorów do baterii elektrycznych. Wartość inwestycji to ponad 1 mld zł. Liczba nowych miejsc pracy to ok. 300.

KET Poland sp. z o.o. - projekt polegający na uruchomieniu produkcji części elektronicznych do pojazdów elektrycznych w Zabrzu. Produktami głównymi będę moduły elektryczne i elektroniczne. Wartość inwestycji to ponad 88 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy to 250.
 
Foosung Poland sp. z o.o. - W Kędzierzynie Koźlu powstanie zakład produkcyjno-usługowy, który będzie zajmować się produkcją, magazynowaniem, logistyką oraz usługami związanymi z wytwarzaniem materiałów do akumulatorów litowo-jonowych na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego. Wartość inwestycji to ponad 368 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy to ponad 130.
 
Nara Battery Engineering Poland Sp. z o.o. - projekt polegający na budowie zakładu produkcyjno-magazynowego w Biskupicach. Firma działa w branży komponentów dla e-baterii. Wartość inwestycji wynosi 22 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy to ponad 30.
 
Enchem Poland sp. z o.o. - projekt polegający na budowie zakładu produkcyjnego w Biskupicach Podgórnych. Firma działa w branży chemicznej i produkuje elektrolity do akumulatorów litowych i sodowych. Wartość inwestycji to 100 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy - 40.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ABC Colorex Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.