Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
wrakiPo ulicach nie będą jeździły zardzewiałe wraki, z których wycieka olej. Skończy się też klepanie samochodów przywiezionych z zagranicy, które przed wizytą w warsztacie wyglądają jak po crash teście.

Jeżeli auto będzie mocno rozbite lub tak zniszczone przez eksploatację, że nie spełni określonych wymagań, to zostanie wycofane z ruchu. Trafi wówczas do recyklingu, by nie zagrażało bezpieczeństwu i środowisku naturalnemu. Nad projektem rozporządzenia o przesłankach decydujących o wycofaniu auta z użycia pracuje Ministerstwo Infrastruktury.

Projekt określa wymagania techniczne, których niespełnienie powoduje uznanie samochodu za wycofany z eksploatacji. Do recyklingu trafi auto ze złamaną ramą lub wygiętą płytą podłogową. Taki sam los czeka także te pojazdy, w których w wyniku przegrzania nastąpiły deformacje 30 proc. powierzchni nadwozia, płyty podłogowej czy dachu. Zezłomowane zostaną też samochody, w których korozja doprowadzi do zatarcia numerów identyfikacyjnych. Projekt przewiduje wyeliminowanie pojazdu z ruchu również wtedy, gdy pojawią się w nim jednocześnie trzy usterki. Dotyczy to sytuacji, gdy samochód po pierwsze będzie miał pękniętą ramę, przez co nastąpi obniżenie jej sztywności, po drugie jego dach ulegnie załamaniu wraz ze szkieletem, a po trzecie korozja obejmie co najmniej 30 proc. powierzchni nadwozia.

Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
RABUGINO Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.