Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
solaris logoMiasto Zakopane, Tatrzański Part Narodowy, Polskie Koleje Górskie oraz Polskie Koleje Linowe w ramach projektu EKO Zakopane zdecydowały o testach elektrycznego autobusu marki Solaris.

Całkowicie bezemisyjny i przyjazny środowisku pojazd kursować będzie od dzisiaj do 16 września.

Ze względu na swoje walory ekologiczne elektryczny Solaris będzie wykorzystywany na trasie z centrum Zakopanego do Kuźnic. Rozważana jest także jego eksploatacja na trasie do Morskiego Oka. Wszystko dzięki niezwykle przyjaznemu środowisku napędowi autobusu. Pojazd zasilany energią elektryczną jest wyjątkowo cichy i całkowicie bezemisyjny.

- Myślę, że nie ma lepszego miejsca w Polsce, aby korzystać z tej niezwykle przyjaznej środowisku naturalnemu technologii. Stolica polskich Tatr wydaje się być idealnym miejscem na użytkowanie autobusów bateryjnych. Mam nadzieję, że zaplanowane testy przekonają decydentów Zakopanego o tym, że autobus elektryczny stanowi przyszłościowe rozwiązanie, które pozwoli odciążyć ruch samochodowy w tej jednej z najpiękniejszych i najbardziej obleganych destynacji turystycznych naszego kraju - mówi Solange Olszewska, Prezes firmy Solaris.

- Test autobusu elektrycznego jest kolejnym punktem na mapie projektu EKO Zakopane. To właśnie dla tatrzańskiej przyrody i naturalnych uroków naszego miasta turyści odwiedzają tak licznie Zakopane. Chcielibyśmy, aby Zakopane stało się najbardziej ekologicznym miastem w Polsce - mówi Janusz Majcher burmistrz Zakopanego.

Pierwszy autobus elektryczny marki Solaris zaprezentowany został w roku 2011. Od tego momentu pojazdy te były testowane w kilkudziesięciu miastach w Europie. W tym roku firma zrealizowała dostawę autobusu elektrycznego do Klagenfurtu w Austrii, a w drugiej połowie tego roku i na początku przyszłego dostarczy takie autobusy do Brunszwiku i Dusseldorfu.

Autobusy elektryczne firmy Solaris - w zależności od infrastruktury miejskiej oraz wymagań trasy, jaką mają obsługiwać - ładowane mogą być na trzy sposoby: ze stacjonarnych punktów zasilania, za pomocą pętli indukcyjnych albo przy wykorzystaniu pantografu i specjalnej linii zasilającej montowanej nad przystankiem. Ponadto producent oferuje baterie o różnej pojemności, której wielkość jest dobierana pod kątem potrzeb przewoźnika.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Sigfox Poland Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.