Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Testowanie to aktywność wykonywana w każdym projekcie bez znaczenia czy ma on charakter budowania, usprawniania czy utrzymywania już powstałego produktu, a także niezależnie od zastosowanej technologii czy platformy.

Proponowane praktyki mają charakter uniwersalny i transparentny przez co pozwalają na ich zastosowanie przy projektach dowolnego rozmiaru, ważności czy też użytej technologii.

Weryfikacja i walidacja produktu są jednym z kluczowych etapów w procesie jego wytwarzania, który pochłania przeszło od 30% do 35% całego kosztu i pracochłonności. W większości projektów testowanie polega na wyszukiwaniu defektów w aplikacji i nie dotyka innych aspektów związanych z procesem oceny jakości produktu. Wszyscy w projekcie poczynając od zespołu inżynierów, testerów, analityków, po klienta postrzegają proces testowania jako mapowanie funkcjonalności zrealizowanych w aplikacji na to czego faktycznie klient oczekiwał.

Pomimo znanych wszystkim faktów ten etap procesu wytwarzania jest najczęściej najmniej zaplanowanym z perspektywy całego projektu. Stosowane podejście często prowadzi do dostarczenia produktu o niższej jakości, co na pewno będzie miało negatywny wpływ na końcowe zadowolenie klienta.

Problemy wynikające z niepoprawnego testowania mają wiele różnych źródeł, wynikających często ze złego planowania i realizacji zadań związanych z testowaniem.

Bardziej uporządkowane testy dzięki IBM Engineering Test Management

Uniknięcie problemów jest możliwa dzięki stosowaniu metodyk zarządzania jakością obejmujących wszystkie etapy procesu wytwórczego oprogramowania, systemów czy produktów.

W skład zorientowanego na jakość procesu musi zostać włączone nie tylko testowanie, lecz także definiowanie i zarządzanie wymaganiami oraz obsługa defektów — tak aby zapewnienie jakości było składnikiem każdego kroku w ramach cyklu tworzenia oprogramowania. Jeśli zapewnienie jakości ma faktycznie stać się integralną częścią wszystkich etapów pracy, zespoły realizujące projekt muszą sprawnie ze sobą współpracować, korzystać z mechanizmów automatyzacji, dzielić się informacjami i zbierać metryki potrzebne do efektywnego zarządzania pracą.


ibm maximo
Rysunek 1: Użytkownicy oprogramowania IBM Rational Quality Manager mogą indywidualnie konfigurować
układ i treść swoich kokpitów, aby uzyskiwać informacje potrzebne do podejmowania przez nich decyzji


Oprogramowanie IBM® Engineering Test Management to scentralizowane środowisko zarządzania testowaniem wyposażone w interfejs WWW, przeznaczone dla działów biznesowych, kierowników działów IT, a przede wszystkim dla specjalistów ds. zapewnienia jakości. To efektywne narzędzie wspomagające zorientowane na jakość dostarczanie oprogramowania i systemów. IBM® Engineering Test Management r to rozwiązanie w pełni konfigurowalne, wspierające pracę zespołową w procesach planowania testów, sterowania przepływami pracy, zbierania metryk i ich monitorowania. Wspomaga ilościową ocenę wpływu decyzji i poszczególnych wyników prac na realizację projektu oraz ich korelację z celami biznesowymi.

Weź udział w serii bezpłatnych webinariów Building Smarter Business organizowanych przez IBM.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
DSR S.A.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.