Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
qad_logoZakłady Metalowe „Postęp” SA, czołowy producent elementów metalowych dla sektora motoryzacyjnego, wprowadziły najnowszą wersję systemu QAD Enterprise Applications.

Firma wdrożyła aplikację QAD w 1999 roku. Od tego czasu kolejne wersje systemu wspierają dynamiczny rozwój zabrzańskiego producenta. Oprogramowanie zapewnia kompleksowe wsparcie strategicznych i operacyjnych procesów w przedsiębiorstwie (dystrybucja, produkcja, finanse). Wraz z wdrożeniem nowej wersji przewidziane są zmiany optymalizacyjne w obszarze logistyki i produkcji oraz implementacja narzędzi administracyjnych do samodzielnego tworzenia modyfikacji. Firma korzysta z 64 licencji systemu QAD na terenie 3 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Zabrzu, Gliwicach i Rudzie Śląskiej.

Przedsiębiorstwo specjalizuje się w wielkoseryjnej produkcji wyrobów z blach, taśm stalowych, rur i prętów. Koncentruje się na tworzeniu elementów konstrukcji samochodowych: karoserii, siedzeń, układów wydechowych, a także silników prądu stałego. Elementy schodzące z taśmy produkcyjnej ZM Postęp są montowane w pojazdach takich producentów, jak Fiat, Ford, Opel, Peugeot, Audi, Seat, Skoda, VW, Daimler, Smart, Volvo, czy Scania. Obecnie Zakłady Metalowe „Postęp” S.A. są znaczącym dostawcą komponentów metalowych dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce i Europie. Firma należy do grona rynkowych pionierów w zakresie zastosowania najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych i organizacyjnych, co plasuje ją w gronie najlepiej zinformatyzowanych firm w Polsce .

- Sercem naszej firmy jest system wspomagający zarządzanie klasy ERP. Zmienił on całkowicie naszą mentalność, kulturę organizacyjną i usprawnił realizację procesów logistycznych i produkcyjnych. Jak wyglądałaby nasza firma gdybyśmy go nie posiadali? Trudno mi to sobie wyobrazić, na pewno rozwój na obecnym poziomie nie byłby możliwy - twierdzi Piotr Kubiak, wiceprezes zarządu ZM Postęp.

ZM Postęp realizuje dostawy swoich produktów w modelu „just-in-time” na terenie całej Unii Europejskiej. Spółka eksportuje wyroby m.in. do Francji i Niemiec. Wdrożenie systemu QAD wyeliminowało konieczność utrzymywania dedykowanego magazynu wyrobów gotowych, pomimo że firma produkuje miesięcznie około czterech milionów różnych części. W związku z tym, że zabrzański zakład realizuje produkcję pod konkretne wywołania klientów, kierując produkty bezpośrednio na linie montażowe samochodów, sprawny system wspomagający zarządzanie jest absolutną koniecznością.

- ZM Postęp produkujące wielkoseryjnie dla przemysłu motoryzacyjnego muszą być wyposażone w system ERP, zapewniający efektywne funkcjonowanie zakładu - przekonuje Piotr Kubiak. - Z pewnością jednym z kryteriów wprowadzenia najnowszej wersji systemu QAD są pozytywne doświadczenia związane z użytkowaniem poprzednich wersji. Jako firma, która przez wiele lat korzystała z aplikacji, doceniamy stabilność, bezpieczeństwo i wygodę użytkowania oprogramowania QAD.

Kierownictwo spółki podkreśla, że system QAD daje pełną kontrolę nad działalnością firmy, co jest szczególnie istotne w branży motoryzacyjnej, żyjącej rytmem produkcji i dostaw. - Tutaj, gdzie nigdy nie ma pewności w jakiej ilości zostanie złożone zamówienie przez odbiorcę, nieodzowne jest pełne kontrolowanie procesu logistycznego na każdym etapie - od momentu dostawy materiału, poprzez przygotowanie planu produkcji, na konteneryzacji i wysyłce kończąc - przekonuje Piotr Kubiak.

- Zakłady Metalowe Postęp to doskonały przykład rdzennie polskiego producenta, który z powodzeniem czerpie z najlepszych, globalnych praktyk logistycznych i produkcyjnych zaszytych w systemie QAD. Jest dla nas szczególnie ważne, aby w ten sposób wspierać polskie przedsiębiorstwa. ZM Postęp to również jeden z pierwszych użytkowników aplikacji QAD w Polsce i firma, która szczegółowo zna funkcjonalność naszego systemu. Tym bardziej cieszy fakt, że kierownictwo firmy świadomie podjęło decyzję o kontynuowaniu współpracy w kolejnych latach - podkreśla Mateusz Ciesielski, Account Manager w QAD Polska.

Wśród głównych korzyści wdrożenia systemu ERP przedstawiciele spółki wskazują usprawnienie procesu produkcji, uzyskane dzięki precyzyjnemu planowaniu i kontroli produkcji oraz obniżenie zapasów i zmniejszenie kosztów ich utrzymywania. Konsekwencją użytkowania systemu jest także poprawa jakości obsługi klienta oraz większa elastyczność i szybkość reagowania. Wprowadzenie elektronicznej obsługi harmonogramów klientów pozwoliło na poprawę efektywności dostaw, a elektroniczna wymiany danych zdecydowanie zwiększyła dokładność i sprawność całego procesu.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
YETICO S.A.
Gergonne Polska  Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Mondi Simet Sp. z o.o.