Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Ponad 6000 basenów olimpijskich wypełniło by paliwo, jakie przez ponad 15 lat zaoszczędzili kierowcy na całym świecie dzięki zamontowaniu w ich samochodach układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) z logo Nexteer Automotive.

Od początku produkcji w 1999 roku koncern wyprodukował już 40 milionów układów, które - poza zmniejszeniem zużycia paliwa - pozwalają na stosowanie coraz popularniejszych w branży automotive zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) czy zmniejszenie emisji CO2. Niemal połowa z nich powstała w polskich zakładach firmy.

Od roku 2013 Nexteer Automotive podwoił produkcję układów EPS, m.in. ze względu na zwiększenie zapotrzebowania branży na zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS - Advanced Driver Assistance Systems), których użycie możliwe jest wyłącznie przy zamontowaniu w pojeździe układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym. Do technologii ADAS, należą m.in. systemy: utrzymania pojazdu na pasie ruchu, kompensacji ściągania z pasa ruchu, asystenta parkowania, aktywnego tłumienia drgań, asystenta stabilizacji pojazdu czy zmiennej siły kierowania.
Elektryczny układ kierowniczy Nexteer Automotive na linii produkcyjnej Kombinacja silników elektrycznych, serwomechanizmów, czujników oraz kontrolerów zastosowanych w układach kierowniczych, pozwala na tworzenie przez Nexteer systemów dopasowanych do konkretnych cech danego modelu, włącznie z rodzajem stosowanych opon czy charakterystyki dróg w kraju, w którym jest sprzedawany. Jednocześnie pozwala też na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o sześć procent, a tym samym zmniejszenie emisji CO2 pojazdu o nawet osiem gramów na kilometr. Osiągnięcie te były niemożliwe przy stosowaniu układów hydraulicznych, gdzie czas dostosowania układu do konkretnej charakterystyki danego modelu trwa ok. pół roku (w przeciwieństwie do tygodnia w przypadku systemów EPS).

Nexteer był pierwszym dostawcą tzw. bezszczotkowych układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym przy kolumnie kierownicy (Column EPS), które montowane były m.in. w samochodach marki Fiat oraz Volkswagen. Od tego czasu firma znacząco rozwinęła portfolio systemów, oferując m.in. układy EPS z pojedynczym zębnikiem (Single Pinion EPS), czy systemy ze wspomaganiem na listwie zębatej (Rack EPS) dla takich modeli, jak sportowy Ford Mustang czy SUV - Ford F-150. Obecnie Nexteer oferuje elektryczne układy kierownicze dla wszystkich segmentów pojazdów osobowych, od klasy mini, po największe amerykańskie pick-upy (systemy EPS Nexteer znajdują się w dziewięciu na dziesięć najpopularniejszych pick-upów w USA oraz w jednym na cztery europejskich samochodów klasy miejskiej wyposażonych we wspomaganie z układem elektrycznym).

***

Europejskie zakłady produkcyjne Nexteer, położne w Tychach oraz Gliwicach, wyprodukowały już niemal 20 milionów systemów EPS, m.in. dla takich koncernów, jak BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Ford, General Motors czy PSA Group (Peugeot Citroen). W kwietniu br. roku Nexteer Automotive Poland otworzył nowy zakład produkcyjny oraz Europejskie Centrum Techniczne, w którym niemal 150 inżynierów tworzyć będzie prototypy najnowocześniejszych systemów sterowania pojazdami. W polskich zakładach łącznie pracuje niemal 1 500 osób.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Nifco Poland Sp. z o.o.
QualityHUB24
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.