Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
General Motors i Grupa ABB rozpoczynają współpracę zmierzającą do opracowania pilotażowych projektów dalszego użytkowania akumulatorów pochodzących z napędzanego elektrycznie Chevroleta Volta.

Badana będzie możliwość ich wykorzystywania jako źródła energii odnawialnej, które mogłoby podwyższyć wydajność elektrowni wiatrowych i słonecznych.

Z tej okazji podpisane zostało stosowne porozumienie między General Motors i Grupą ABB.

Obie firmy rozpoczęły współpracę zmierzającą do ustalenia sposobu wykorzystania litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 16-kWh, pochodzących z modelu Volt, do tworzenia stacjonarnych systemów gromadzenia energii sieciowej po tym, jak akumulatory te zakończą okres eksploatacji w samochodzie.

Celem tych działań jest zapewnienie niedrogich, innowacyjnych rozwiązań, które podwyższą wydajność sieci energetycznej w kraju.

„Akumulator z modelu Volt będzie wykazywał spore możliwości w zakresie gromadzenia energii elektrycznej nawet po zakończeniu eksploatacji w samochodzie”, stwierdził Micky Bly, dyrektor wykonawczy GM ds. układów elektrycznych, systemów hybrydowych, pojazdów elektrycznych i akumulatorów. „Dlatego łączymy nasze siły z Grupą ABB, aby znaleźć sposoby zapewnienia przez te akumulatory korzyści ekologicznych, znacznie wykraczających poza branżę motoryzacyjną”.

Bly ogłosił partnerstwo we wtorek podczas konferencji EV Battery Tech. „Nasza współpraca z ABB pomoże nam w pracach rozwojowych nad rozwiązaniami, które zoptymalizują pełny cykl życiowy akumulatora z modelu Volt”, dodał Bly. Chevrolet Volt z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu zapewnia klientom standardową gwarancję na osiem lat/100 000 mil na zaawansowany, litowo-jonowy akumulator. To najdłuższa i najbardziej wszechstronna w branży motoryzacyjnej gwarancja na akumulator pojazdu z napędem elektrycznym, przenoszona bez dodatkowych kosztów na kolejnych właścicieli pojazdu.

Wszechstronna gwarancja na akumulator modelu Volt obejmuje wszystkie jego 161 komponentów, z których 95 procent zostało skonstruowanych i jest produkowanych przez GM obok systemu zarządzania cieplnego, układu ładowania i komponentów napędu elektrycznego.

ABB to największy na świecie dostawca sieci energetycznych i lider w branży energii elektrycznej i automatyki. Oferowane przez firmę technologie umożliwiają zwiększanie wydajności producentów energii i przemysłu przy jednoczesnym ograniczeniu ich wpływu na środowisko naturalne.

„Inteligentne sieci energetyczne przyszłości w większym stopniu wykorzystywać będą źródła energii odnawialnej. Będą też musiały zapewnić energię ogromnej sieci, związanej z koncepcją e-mobilności – obie te funkcje wymagać będą szerokiej gamy rozwiązań w zakresie magazynowania energii”, powiedział Bazmi Husain, szef prowadzonych przez ABB działań z zakresu sieci inteligentnych. „Z radością włączymy się w badania nad możliwościami wykorzystania akumulatorów pochodzących z samochodów elektrycznych w celu zwiększania niezbędnej pojemności magazynowej i zapewnienia dalekosiężnych korzyści gospodarczych i ekologicznych”.

Inżynierowie i badacze obu firm współpracują w następujących dziedzinach:

  • magazynowanie energii odnawialnej: energia wytwarzana przez elektrownie wiatrowe i słoneczne może być magazynowana w akumulatorach pochodzących z modelu Volt i wykorzystywana wtedy, gdy będzie potrzebna.
  • zarządzanie obciążeniem sieci: wytwórcy energii będą wykorzystywać akumulatory pochodzące z modelu Volt do magazynowania energii elektrycznej wytwarzanej w okresach pozaszczytowych w celu zaspokojenia popytu w okresach szczytu. Pomoże to w lepszym zarządzaniu siecią, zwiększeniu niezawodności i wydajności.
  • rezerwowe zasoby mocy dla społeczności: pochodzące z modelu Volt akumulatory mogą być wykorzystywane do magazynowania energii elektrycznej, która będzie zasilała społeczności w okresach przerw w dostawie energii, powodowanych przez burze czy inne zjawiska pogodowe.
  • zarządzanie czasem użytkowania: klienci przemysłowi mogą magazynować w akumulatorach z modelu Volt tańszą energię elektryczną do użytku w okresach szczytu, co będzie dla nich oznaczało oszczędności.

„Chevrolet i GM działają na rzecz zapewnienia jak najmniejszego wpływu produkowanych pojazdów na środowisko naturalne”, mówi Bly. „Bardzo mocno angażujemy się w znalezienie uzupełniających zastosowań dla akumulatorów z modelu Volt po zakończeniu przez nie okresu eksploatacji w samochodzie”.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Etyfol
item Polska Sp. z o. o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
GABEC
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.