Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Alians Renault-Nissan oraz Daimler AG znacząco rozszerzają współpracę, planując wspólne projektowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz uruchomienie produkcji w Meksyku.

Dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan, Carlos Ghosn oraz dyrektor generalny Daimlera, Dieter Zetsche, poinformowali, że ich firmy osiągnęły porozumienie w sprawie powołania joint venture, w którym obie strony będą miały po 50% udziałów. Podmiot ten będzie nadzorował budowę i działanie nowych zakładów produkcyjnych w Aguascalientes, w północno-środkowym Meksyku. Nowa fabryka powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących zakładów Nissana, a jej docelowe moce produkcyjne wyniosą 300 000 pojazdów rocznie.

Uruchomienie produkcji - początkowo modeli Infiniti - zaplanowano na 2017 rok. Produkcja pod marką Mercedes-Benz ma rozpocząć się w roku 2018.

Daimler i Nissan wspólnie poniosą koszty całej inwestycji w Aguascalientes, szacowane mniej więcej na miliard euro.

Do czasu osiągnięcia pełnej wydajności przez zakład, co powinno nastąpić w 2021 roku, firmy stworzą blisko 5700 miejsc pracy dla inżynierów, pracowników linii produkcyjnych oraz personelu wsparcia. Ponadto wysoki wskaźnik lokalizacji znacząco zwiększy udział meksykańskich kooperantów.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan, powiedział: Opracowanie przez obie firmy kompaktowych modeli klasy premium oraz ich wspólna produkcja w Aguascalientes stanowią jedno z największych przedsięwzięć w historii współpracy koncernów Renault-Nissan i Daimler. Nasza współpraca rozpoczęta w Europie zyskuje teraz międzynarodowy charakter.

Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, dodał: W Aguascalientes udana współpraca partnerska między naszymi firmami osiągnie kolejny, wyższy poziom - w jednym zakładzie produkcyjnym połączymy kompetencje Daimlera i Nissana. Decyzję o budowie fabryki w Meksyku podjęto ponad cztery lata po rozpoczęciu współpracy przez obie firmy. To przedsięwzięcie otwiera nowy etap wspólnej działalności koncernów.

Ścisła współpraca między markami Infiniti i Mercedes-Benz w każdej fazie powstawania produktu (począwszy od zaawansowanych badań i projektowania, a skończywszy na produkcji) gwarantuje, że pojazdy powstające w ramach tego przedsięwzięcia będą wyraźnie różniły się od siebie pod względem stylistyki i specyfikacji.

Wspólny rozwój w Meksyku
W Aguascalientes obydwaj partnerzy będą zatrudniać wysoko ocenianych i bardzo efektywnych pracowników Nissana. Nissan produkuje pojazdy w Aguascalientes od 1992 roku, a w ubiegłym roku zakłady zostały znacznie rozbudowane.

W listopadzie Nissan otworzył pierwszą część wartego 2 miliardy USD kompleksu produkcyjnego w Aguascalientes, zwiększając swoje całkowite moce produkcyjne w Meksyku do ponad 850 000 pojazdów rocznie.

Meksyk jest już również ważnym rynkiem dla Daimlera. Do koncernu należą fabryki pojazdów ciężarowych i autobusów w Saltillo, Santiago Tianguistenco i Garcii, centrum dystrybucji części w San Luis Potosí oraz zakład regeneracji podzespołów w Toluca. W segmencie samochodów osobowych Daimler utrzymuje w Meksyku centrum przeglądów przedsprzedażnych oraz ośrodek szkoleniowy.

Cztery lata coraz intensywniejszej współpracy
Francusko-japońsko-niemiecka współpraca przemysłowa Daimlera z Aliansem Renault-Nissan rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku od trzech „projektów filarowych”, skoncentrowanych głównie na rynku europejskim. Obecnie wspólne portfolio liczy już 12 dużych projektów, wśród których są poważne przedsięwzięcia realizowane w wielu krajach, od obu Ameryk po Japonię.

Infiniti i Daimler uruchomiły produkcję czterocylindrowych silników benzynowych w Decherd, w stanie Tennessee w USA. Dysponująca wydajnością na poziomie 250 000 sztuk rocznie fabryka silników w Decherd produkuje jednostki napędowe do Mercedesów klasy C i do Infiniti Q50.

Jeszcze w tym roku Alians i Daimler rozpoczną sprzedaż opartych na wspólnej platformie samochodów miejskich smart i Twingo nowej generacji. Produkcję Twingo i czteromiejscowego smarta ulokowano w zakładach Renault, w Novo Mesto (Nowym Mieście) w Słowenii, natomiast dwumiejscowy smart będzie produkowany w Hambach, we Francji.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
QualityHUB24
Deltax Programming Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.