Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
groupe renault logoAlians Renault-Nissan-Mitsubishi podał dziś wartość rocznej synergii. Wynosi ona 5,7 miliarda euro, tj. o 14% więcej w stosunku do 5 miliardów w 2016 roku. Członkowie największego Aliansu w branży motoryzacyjnej korzystają z możliwości zwiększenia oszczędności i przychodów, a także ograniczania kosztów.

Te synergie ilustrują korzyści skali osiągnięte w ramach Aliansu, największej na świecie grupy motoryzacyjnej, której łączna sprzedaż w 2017 roku przekroczyła liczbę 10,6 miliona samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów użytkowych.

Carlos Ghosn, prezes Renault-Nissan-Mitsubishi powiedział: „Alians ma bezpośredni, pozytywny wpływ na wzrost i zysk każdej z firm wchodzących w jego skład. W 2017 roku Alians przyczynił się do poprawy wyników Grupy Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors, przy czym dla Mitsubishi był to pierwszy pełny rok korzyści ze współpracy”.

„W nadchodzących latach korzyści będą coraz większe, dzięki coraz szerszej współpracy w ramach Aliansu: będziemy wspólnie wykorzystywać więcej zakładów przemysłowych, płyt podłogowych i technologii, jednocześnie wykorzystując naszą obecność na rynkach dojrzałych lub wschodzących. Naszym celem jest nadal rozszerzenie efektu synergii do poziomu ponad 10 miliardów euro rocznie do końca 2022 roku”.

Średnioterminowy plan strategiczny „Alians 2022” zakłada zwiększenie łącznej sprzedaży samochodów do poziomu powyżej 14 milionów sztuk rocznie. Dziewięć milionów samochodów - w tym pojazdy elektryczne i pojazdy z segmentu B - będzie wyprodukowanych w oparciu o cztery wspólne płyty podłogowe, a 75% pojazdów będzie wyposażonych we wspólne silniki. Obecnie jest to jedna trzecia.

Współpraca działów konstrukcyjnych wzmacnia konkurencyjność firm tworzących Alians, w szczególności poprzez wspólne ponoszenie kosztów prac badawczo-rozwojowych oraz inwestycji. W ubiegłym roku firmy Nissan i Mitsubishi Motors wspólnie opracowały nową generację kei cars.

W 2017 r. Alliance Purchasing Organization (wspólna jednostka Aliansu zajmująca się zakupami, dawniej RNPO) umożliwiła osiągnięcie znacznych oszczędności poprzez scentralizowanie dostaw części, wyposażenia i narzędzi, prowadzenie negocjacji z dostawcami na całym świecie i wspólne dostawy energii dla różnych zakładów produkcyjnych.

Przykłady nowych synergii:
• Współpraca pomiędzy Mitsubishi Motors a Nissan Sales Finance i Renault RCI Bank and Services w zakresie oferty finansowania,
• Benchmarking pomiędzy Nissanem i Mitsubishi Motors w regionie ASEAN,
• Wspólne wykorzystanie magazynów części zamiennych przez Renault, Nissana i Mitsubishi Motors w Europie, w Japonii i w Australii.

Alians uzyskuje również znaczące oszczędności w produkcji poprzez wykorzystanie wspólnych płyt podłogowych - które umożliwiły rozwój modeli Datsun Redi-Go i Renault Kwid – oraz wykorzystanie zakładów produkcyjnych partnerów. Przykładem może być model Renault Alaskan, produkowany w zakładach Nissana w Cuernavaca (Meksyk) i w Barcelonie (Hiszpania). Ponadto koszty transportu samochodów w 2017 roku znacznie spadły. Nissan i Mitsubishi Motors połączyły logistykę transportu pojazdów ze swoich fabryk w Tajlandii do dystrybutorów na całym świecie.

Stworzenie Działu Pojazdów Użytkowych Renault-Nissan-Mitsubishi przyczyniło się do większego wykorzystania zakładów produkcyjnych i rozwojowych partnerów, ułatwiając tym samym powstanie takich modeli jak jednotonowe pick-upy Renault i Daimlera, zaprojektowane na płycie podłogowej Nissana. Nowa jednostka zapewnia Aliansowi 77% udziału w rynku lekkich samochodów dostawczych, dzięki ofercie 18 modeli Renault, Nissana i Mitsubishi Motors.

„Jeszcze głębsza współpraca i jeszcze większy efekt synergii zapewnią Aliansowi mocną pozycję” - podsumował Carlos Ghosn.

ALIANS RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI:

Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą wspólnie największy koncern motoryzacyjny na świecie. To najdłuższa i najbardziej efektywna współpraca partnerska między firmami z różnych kręgów kulturowych w przemyśle samochodowym na świecie. W 2017 roku trzej partnerzy sprzedali łącznie ponad 10,6 miliona samochodów w niemal 200 krajach. W swojej działalności koncentrują się na współpracy i optymalizacji efektu synergii w celu maksymalnego zwiększenia swojej konkurencyjności. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Poliamid Plastics Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.