Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W 2015 roku Alians Renault-Nissan sprzedał 8 528 887 samochodów, co oznacza wzrost o prawie 1% w stosunku do roku 2014, dzięki rekordowemu poziomowi sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Europie.

Łączna sprzedaż czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie, obejmującego Grupę Renault, Nissan Motor Co., Ltd oraz rosyjską firmę AVTOVAZ, utrzymała się w 2015 roku na stabilnym poziomie - w porównaniu do poprzedniego roku – i to pomimo silnego spadku na rynku rosyjskim i brazylijskim.

Co dziesiąty sprzedany na świecie samochód został wyprodukowany przez Renault, Nissana i AVTOVAZ - największego producenta samochodów w Rosji.

Grupa Renault, która jest trzecim co do wielkości europejskim producentem samochodów, sprzedała w 2015 roku na całym świecie 2 801 592 samochody, co stanowi nowy rekord sprzedaży - o 3,3% więcej niż w roku 2014, pomimo że wzrost na rynku wyniósł tylko 1,6%. Sprzedaż Grupy rośnie już trzeci rok z rzędu. Dacia sprzedała rekordową liczbę 550 920 samochodów, co oznacza wzrost o 7,7%.

Marka Renault może poszczycić się największym wzrostem w Europie. Jej udział w rynku zwyżkującym o 9,4% wyniósł 10,1%. Już po raz 18 z kolei Renault utrzymało pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie.

Również Nissan Motor Co., Ltd odnotował rekordową sprzedaż na świecie - 5 421 804 samochody osobowe i dostawcze, co przekłada się na wzrost o 2,1%. Na każdym ze swoich głównych rynków - w Stanach Zjednoczonych i Chinach – Nissan sprzedał min. 1,25 miliona samochodów. Infiniti osiągnął rekordową sprzedaż 215 250 samochodów - aż o 16% więcej w stosunku do poprzedniego roku ze względu na wysoki poziom sprzedaży we wszystkich kluczowych dla siebie regionach (Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej oraz w Chinach).

AVTOVAZ, produkujący samochody pod marką LADA, sprzedał 305 491 samochodów. Oznacza to spadek o 31,5%, co wynika głównie z gwałtownego załamania na rynku rosyjskim. Alians Renault-Nissan posiada większościowe udziały w spółce AVTOVAZ, poprzez swoją joint venture z przedsiębiorstwem państwowym Rostec. Co trzeci samochód w Rosji jest sprzedawany przez Alians Renault-Nissan i AVTOVAZ.

Łączny spadek na rynku samochodowym w Rosji wyniósł ponad 35%. Alians zwiększył swój udział w tamtejszym rynku z 30,7% w 2014 roku do 32,3% w roku 2015.

Istotne fakty dotyczące najważniejszych rynków Aliansu Renault-Nissan
Dziesięć największych rynków zbytu Aliansu w 2015 roku to: Stany Zjednoczone, Chiny, Francja, Japonia, Meksyk, Wielka Brytania, Niemcy, Rosja, Brazylia i Hiszpania.

W Stanach Zjednoczonych Nissan odnotował rekordowy poziom sprzedaży - 1  484 918 samochodów, co daje wzrost o 7,1% oraz również rekordowy udział w rynku – 8,5%. Wyjątkowo duży okazał się wolumen sprzedaży modeli Rogue, Versa, NV i NV200. W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż wzrosła o 20% w porównaniu do 2014 roku.

W Chinach japońska marka sprzedała 1,25 miliona samochodów, o 6,3% więcej niż w roku 2014. Nissan utrzymał pozycję japońskiego producenta numer 1 w Chinach, a jego udział wyniósł ponad 5%.

Na początku miesiąca marka Renault rozpoczęła produkcję SUV-a Kadjar poprzez joint venture z Dongfeng Motor Corp. w nowym zakładzie w Wuhan. Jest to pierwszy model Renault produkowany w Chinach. Moce produkcyjne nowego zakładu będą wynosiły początkowo 150 tys. samochodów rocznie, a docelowo będą mogły ulec nawet dwukrotnemu zwiększeniu.

We Francji – na rodzimym rynku Renault producent sprzedał 607 173 samochody. Daje to wzrost o 5,1% i udział w rynku w wysokości 26,4%. Miejski kompaktowy model Clio okazał się już szósty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym. Renault ZOE - z udziałem 60% - jest liderem na rynku samochodów osobowych z napędem elektrycznym.

W Japonii – na rodzimym rynku Nissana japoński producent sprzedał 589 046 samochodów (spadek o 12,1%), utrzymując swój udział w rynku w wysokości 11,7%.

W Meksyku Nissan odnotował rekordową sprzedaż 348 941 samochodów, o 19% więcej niż w roku poprzednim. W 2015 roku japoński producent zdobył 25,8% udziału w rynku. Już szósty rok z rzędu jest numerem 1 na tamtejszym rynku.

W Brazylii, która jest drugim co do wielkości rynkiem zbytu Renault, udział producenta wzrósł o 0,2 punktu do poziomu 7,3% pomimo ostrego spadku na rynku (- 25,5%).

W Indiach, które powinny stać się ważnym filarem wzrostu i rozwoju przemysłowo-handlowego Aliansu, Renault jest ulubioną marką europejską tamtejszych klientów. Sprzedaż Renault wyniosła 53 848 samochodów, o 20% więcej w porównaniu do poprzedniego roku.

Ponad 80 tys. hinduskich klientów złożyło zamówienia na nowy model kompaktowego samochodu Kwid podczas jego prezentacji we wrześniu. Kwid jest pierwszym samochodem Aliansu zbudowanym na modułowej platformie CMF-A. Są to najmniejsze i jednocześnie najbardziej przystępne cenowo samochody powstałe na platformie CMF Aliansu. Jeszcze w tym roku marka Datsun wprowadzi nowy model również wykorzystujący tę platformę.
 
Ważne fakty dotyczące samochodów elektrycznych
Alians sprzedaje mniej więcej 50% samochodów elektrycznych na świecie. Na koniec grudnia Alians sprzedał łącznie na całym świecie 302 tys. samochodów elektrycznych. Nissan LEAF - pierwszy przeznaczony do masowej sprzedaży samochód elektryczny został wprowadzony na rynek w grudniu 2010 roku. Do tej pory sprzedał się w liczbie 201 tys. sztuk i nadal jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie.

Natomiast marka Renault, której samochody elektryczne trafiły po raz pierwszy do sprzedaży w październiku 2011 roku, sprzedała dotychczas na całym świecie 83 tys. modeli z napędem elektrycznym (łącznie z Twizy - w 100% elektrycznym miejskim pojazdem czterokołowym). Kangoo Z.E. nadal jest najlepiej sprzedającym się w Europie elektrycznym pojazdem dostawczym.

Alians Renault-Nissan sprzedał w 2015 roku 85 tys. samochodów elektrycznych - o ponad 2,5% więcej niż w 2014 roku. Przy czym sprzedaż samochodów elektrycznych Nissana spadła o 9,8%, a sprzedaż Renault wzrosła o ponad 45%. W 2016 roku Nissan LEAF zostanie wyposażony w nowy akumulator o pojemności 30 kWh, zapewniający o 20% większy zasięg niż poprzednia generacja akumulatorów o pojemności 24 kWh. Oprócz modelu LEAF Nissan sprzedaje również elektryczne furgony e-NV200.

Sprzedaż samochodów elektrycznych Nissana w Europie wzrosła w 2015 roku o 14,3% i wyniosła blisko 20 tys. sztuk. Natomiast sprzedaż samochodów elektrycznych Renault w Europie wzrosła o 49% do poziomu 23 100 samochodów (bez Twizy). Renault ZOE było najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym minionego roku. Jego udział w rynku wyniósł 19%.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.