Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Japońskie koncerny zebrały najwięcej zamówień od amerykańskich kierowców, którzy oddali na złom stare auto, by dostać od rządu premię na nowy pojazd.

Na premie Kongres USA przeznaczył 3 mld dol. w ramach programu zwanego popularnie "gotówka za wraka". Ale amerykańscy kierowcy nie zdążyli wykorzystać w pełni tej kwoty, bo w ostatni wtorek w południe rząd USA postanowił zakończyć program przed terminem. Do tego czasu do Departamentu Transportu wpłynęły wnioski o premie o łącznej wartości 2,88 mld dol. Program zakończono przed terminem, bo Biały Dom obawiał się, że wnioski przekroczą kwotę zaplanowaną na ten cel w budżecie.

Korzystając z premii, amerykańscy kierowcy kupią 690,1 tys. nowych samochodów. Największą część zamówień - aż 19,4 proc. - zebrała Toyota, a w sumie japońskie koncerny zgarnęły 41 proc. zamówień na premiowane auta. General Motors zebrał 17,6 proc., a Ford - 14,4 proc. zamówień. Łącznie na amerykańskie koncerny przypadło 39 proc. Najczęściej premie amerykańscy kierowcy wydali na zakup Toyoty Corolla, Hondy Civic, Toyoty Camry i Forda Focusa. Na złom najczęściej oddawano Fordy Explorer i F-150 oraz Jeepa Grand Cherokee.

Z premii mogli korzystać kierowcy, którzy kupowali nowe auto zużywające dużo mniej paliwa niż złomowany pojazd. Według władz USA auta kupione za premie zużywają średnio aż o 58 proc. mniej paliwa niż pojazdy oddane na złom.
Według Białego Domu program "gotówka za wraka" przyczynił się do stworzenia 42 tys. miejsc pracy i w trzecim kwartale br. zwiększy PKB Stanów Zjednoczonych o 0,3-0,4 pkt proc.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Craemer GmbH
HQ Plastics
Kempny Komponenty
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
ProfilGate