Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
audi logoW styczniu, 2019 r. AUDI AG dostarczyło do rąk klientów na całym świecie około 144 650 samochodów. Niestety, dodatnie wyniki sprzedaży odnotowano tylko na dwóch największych rynkach.
 
W Chinach, koncern zanotował najlepszy sprzedażowo styczeń w historii. Sprzedano tu 64 000 nowych samochodów, co przełożyło się na wzrost o 5,1 procent. W Niemczech z kolei kluczyki do nowego Audi odebrało 23 359 klientów, co zaowocowało wzrostem sprzedaży o 1,5 procent. Pomimo tzw. „zamknięcia administracji”, popyt na samochody marki Audi w Stanach Zjednoczonych utrzymywał się mniej więcej na poziomie dobrych wyników z stycznia roku ubiegłego (14 253 sprzedane samochodu, spadek o 1,8 procent). W ujęciu rok do roku sprzedaż na całym świecie spadła o 3,0 procent, a głównym tego powodem był spadek w Europie.
A1711313 large_b

- Rok 2019 będzie zdominowany przez tematykę przechodzenia na cykl testowy WLTP, przez przygotowania do wejścia w kolejny etap procedur testowych, ale również przez premiery wielu nowych, bardzo atrakcyjnych modeli naszej marki - mówi Martin Sander, tymczasowo odpowiedzialny za wszystkie operacje na polu marketingu i sprzedaży AUDI AG.
 
- W centrum zainteresowania Audi będzie oczywiście temat elektryfikacji. Wprowadzimy trzy nowe, w pełni elektryczne modele i będziemy stopniowo powiększać gamę naszych samochodów typu PHEV -.
 
Obok Audi e-tron, nowe modele w pełni elektryczne to e-tron Sportback i przygotowane specjalnie na rynek chiński Q2 L e-tron. Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie koncern zaprezentuje też nowe modele typu plug-in hybrid.

W Chinach, cztery pierścienie odnotowały najlepszy sprzedażowo styczeń w historii. Sprzedaż podskoczyła o 5,1 procent i osiągnęła ilość 64 000 sprzedanych aut. Lokomotywami sprzedażowymi na tym rynku są bez wątpienia modele produkowane lokalnie. Popyt na Audi A3 (+20,4 procent, 8748 egzemplarzy) i na Audi A4 L (+21,3 procent, 16 668 pojazdów) rósł ponad przeciętną. Przedłużona wersja modelu Q2, która swą premierę w Chinach miała w listopadzie ub.r., znalazła 2693 nabywców. Do salonów sprzedaży w Państwie Środka dotarło właśnie produkowane lokalnie nowe Audi A6 L. Samochód ten będzie również wykorzystywany do obsługi nowej usługi przewozu osób na żądanie „ride-hailing”, którą w tym roku Audi wraz z lokalnym partnerem uruchomi pilotażowo w pięciu chińskich miastach. Już teraz można z niej korzystać w miastach Xi’an i Chengdu.

W Europie, nadal odczuwalny jest wpływ ograniczenia gamy sprzedażowej w związku z przechodzeniem na nowy cykl WLTP. Zjawisko to, wywołało tzw. efekt domina w zakresie dostaw. Na Starym Kontynencie, cztery pierścienie, sprzedały o 8,5 procent mniej samochodów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak do tej pory, Audi homologowało zgodnie z wymaganiami WLTP 129 wariantów silnika/skrzyni biegów, ale co tydzień w konfiguratorze pojawiają się kolejne zweryfikowane jednostki. Rynki w Wielkiej Brytanii (-27,5 procent) i w Hiszpanii (-14,6 procent) zanotowały wyraźnie spadki rok do roku, ale już rynek w Niemczech rozpoczął nowy rok z pozytywnym wynikiem +1,5 procent: 23 359 sprzedanych aut. Podobnie jak w innych krajach europejskich, również w Polsce sprzedaż spadła. W styczniu w naszym kraju zarejestrowano 797 egzemplarzy nowych Audi, wobec 1450 w styczniu roku ubiegłego (- 45,03 procent).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ProfilGate
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Etisoft Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.