Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
audi logo
W kwietniu spółka AUDI AG na całym świecie oddała w ręce klientów ok. 140 300 samochodów, o 12,8 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
 
Negatywny wpływ na sprzedaż miała zmiana wśród dużych modeli takich jak Audi A6. Nowy model Audi Q3 rozwija swój potencjał w Europie, gdzie notuje się znaczny wzrost jego sprzedaży między innymi w takich krajach jak Francja (+109 proc.) czy Niemcy (+97,6 proc.). W Stanach Zjednoczonych, model ten będzie dostępny w salonach sprzedaży dopiero od połowy roku. Od początku roku liczba sprzedanych na świecie przez Audi samochodów spadła o 5,9 proc. i wyniosła 587 550 pojazdów.
 
A1711317 large_l

- Odnowienie naszej gamy produktów nadal wymaga dużych wysiłków - mówi Martin Sander, wiceprezes Zarządu AUDI AG ds. globalnego marketingu i sprzedaży. - Sukces nowego Audi Q3 w Europie pokazuje, że znajdujemy się na właściwej drodze. W bieżącym roku na arenę międzynarodową wprowadzimy ten i wiele innych modeli. Należeć będą do nich między innymi nowe Audi Q3 Sportback oraz znacznie odmłodzone Audi A4 -.

W Chinach od początku roku samochód marki Audi kupiło 205 698 klientów, co daje spadek o 0,5 proc. W kwietniu liczba sprzedanych samochodów - wynosząca 46 364 egzemplarzy - była mniejsza o 11,5 proc. w stosunku do rekordowej sprzedaży sprzed roku. Zmiana dużych modeli, takich jak A6 L, wpłynęła hamująco na sprzedaż. Ponadto drugą generację Audi Q3 zaprezentowano publiczności dopiero z początkiem kwietnia podczas wystawy Auto Shanghai. Pozytywne było natomiast zainteresowanie Audi A4 (14 221 egz., +11,9 proc.), Audi A5 (1424 egz., +133,1 proc.) czy Audi Q7 (1391 egz., +24 proc.).

W USA firma Audi dostarczyła klientom 15 024 samochodów (-21,4 proc.). Tutaj także zauważalny był wpływ wycofywania starych i wprowadzania nowych modeli. Dotyczyło to przykładowo Audi Q3. Również klienci z segmentu premium podchodzili z rezerwą do zakupów. Marka Audi odnotowała natomiast wzrost sprzedaż m. in. segmencie Audi A7 (441 egz., +57,5 proc.). Dopiero w połowie kwietnia model A7 Sportback zdobył na wystawie New York Auto Show upragniony tytuł „2019 World Luxury Car”. Model A7 Sportback zastąpił tym samym Audi A8 jako najlepiej oceniany nowy luksusowy samochód na światowym rynku. Od początku roku w Stanach Zjednoczonych na zakup Audi łącznie zdecydowało się 63 139 klientów (-8,7 proc.). W Ameryce Północnej producent sprzedał od stycznia blisko 76 800 samochodów premium, co daje spadek o 10,3 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W kwietniu w regionie tym sprzedano 19 400 samochodów(- 20,2 proc.).

Europa, gdzie sprzedaż w kwietniu wyniosła blisko 66 900 egzemplarzy, odnotowała spadek o 7,8 proc. w stosunku do kwietnia 2018. Od początku roku firma Audi dostarczyła na rodzimym kontynencie blisko 271 100 samochodów (-6 proc.). Niemcy, sprzedawszy 23 893 samochodów, zamknęły kwiecień spadkiem o 10,5 procent. Łącznie sprzedaż na rodzimym dla marki rynku wyniosła 100 656 samochodów (-3,1 proc.). W przypadku Polski Audi w kwietniu sprzedało 958 samochodów co stanowi wzrost sprzedaży o 13,24 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Łącznie sprzedaż na Polskim rynku w 2019 roku wyniosła 4687 samochodów, co stanowi spadek 15,15 proc.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bimax Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Etyfol
HQ Plastics
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.