Automotive CEE Day 2020
Stokvis Tapes (do 14 lipca 2020)
Georg Utz (do 07 lipca 2020)
GALWANO PARTNERS do 03.02.2020
ITA do 31.01.2020
Hauck Heat Treatment (do 05.12.2020)
Pomimo niesprzyjających warunków, Audi raportuje pozytywne wyniki sprzedażowe za rok 2019. Do rąk klientów oddano ok. 1 845 550 samochodów marki Audi.

 

To wzrost o 1,8 procent w stosunku do roku 2018. Zwiększenie sprzedaży odnotowano na wszystkich czterech kluczowych dla koncernu rynkach. W Chinach ustanowiono kolejny rekord sprzedażowy, przekazując klientom przez cały rok 690 083 samochody (+4,1 proc.). W Stanach Zjednoczonych dostawy utrzymywały się na bardzo wysokim poziomie roku 2018 - zanotowano tu wzrost rzędu 0,4 procent. Popyt w Niemczech urósł  o 4,3 procent. Tylko w grudniu 2019, cztery pierścienie sprzedały na całym świecie ok. 176 000 aut - o 13,9 proc. więcej niż w grudniu 2018.

- Po bardzo chwiejnej pierwszej połowie roku, w drugiej złapaliśmy wiatr w żagle - mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. - W roku 2019 wyraźnie pokazaliśmy potencjał naszej marki i naszą odmłodzoną gamę modelową. Mimo, że wymagania jakie przed sobą stawiamy pozostaną w roku 2020 nadal bardzo wysokie, obraliśmy kurs na dalszy rozwój -.

W roku 2019, w porównaniu z 2018, Audi o 46,2 proc. zwiększyło dostawy w segmencie C-SUV. Wpłynęły na to przede wszystkim dobre wyniki sprzedażowe modeli Audi e-tron i Audi Q8, choć dopiero niedawno stały się one dostępne we wszystkich kluczowych dla koncernu regionach. Pierwszy w pełni elektryczny, produkowany na dużą skalę model spod znaku czterech pierścieni został wprowadzony na rynek europejski w marcu, na początku lata trafił do Ameryki Północnej, a od listopada jest dostępny w Chinach jako model importowany. W międzysegmentowym porównaniu elektrycznych SUV’ów, Audi e-tron jest liderem rynku w Niemczech, Norwegii, Holandii, Szwecji i Austrii. Jest również pierwszym w historii samochodem elektrycznym, który otrzymał nagrodę TOP SAFETY PICK+ w Stanach Zjednoczonych.

W Chinach, w ubiegłym roku Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej. 690 083 nowe samochody marki Audi na chińskich drogach oznaczają wzrost sprzedaży o 4,1 procent. W grudniu cztery pierścienie odnotowały tam kolejny rekord: 71 487 sprzedanych aut - wzrost o 9,0 procent. Tak dobre wyniki na tamtejszym rynku koncern zawdzięcza przede wszystkim produkowanym lokalnie modelom A4 L (+3,0 proc.; 168 189 sztuk) i Q5 L (+17,0 proc.; 139 297 egz.). Odnotowano również duży popyt na flagowy model koncernu, luksusowe A8 L. Sprzedano go 12 451 sztuk (+21,6 proc.). Audi Q2 L e-tron - pierwsze produkowane lokalnie w Chinach elektryczne Audi, w ostatnim kwartale 2019 położyło fundamenty pod elektryfikację gamy modelowej Audi sprzedawanej w Państwie Środka. Produkcja Audi e-tron w tym kraju rozpocznie się pod koniec roku 2020.

W Stanach Zjednoczonych Audi po raz kolejny zanotowało wysoki poziom sprzedaży i zamknęło rok 2019 na poziomie roku 2018, dostarczając klientom 224 111 samochodów - o 0,4 procent więcej niż w 2018. Lokomotywami sprzedaży na tym rynku były przez cały rok nowe modele klasy wyższej: Audi A6 (+68,6 proc.; 17 807 aut), Audi A7 (+28,6 proc.; 4955 samochodów) i Audi A8 (+85,3 proc.; 2963 pojazdy). W roku 2019 co trzecie Audi Q8 sprzedawane było właśnie na amerykańskim rynku. Pomimo dobrych wyników sprzedażowych w całym regionie Ameryki Północnej w grudniu (+12,3 proc.; ok. 29 000 pojazdów), całoroczne dostawy w tym regionie były nieco niższe od notowanych w roku 2018 (-1,8 proc.; ok. 270 100 aut).

Na rozwój biznesu w Europie w roku 2019 ogromny wpływ miały liczne niewiadome polityczne i gospodarcze, zmiana modelowa oraz skutki uboczne przejścia na cykl testowy WLTP. Dostawy wszystkich modeli Audi na rodzimym kontynencie wzrosły jednak w całym roku o 3,5 proc., do 769 650 aut. Znaczący wzrost sprzedaży Audi odnotowało zwłaszcza w ostatnim kwartale roku. Świetnie sprzedawało się nowe Audi Q3 - wzrost o 55,5 proc., do 93 000 egzemplarzy. Doskonale przez europejskich klientów przyjęte zostało Audi e-tron. Sprzedano 19 550 sztuk tego modelu, z czego ponad jedną czwartą w Norwegii. W Niemczech producent zakończył rok wynikiem 271 613 sprzedanych samochodów, o 4,3 proc. wyższym niż rok wcześniej.

W Polsce, w grudniu 2019 zarejestrowano 1615 sztuk nowych Audi. To o 17,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2018 (XII 2018: 1370 egz.). Niestety podsumowując wyniki całego roku 2019, zarejestrowano w nim o 6,2 procent mniej nowych Audi niż w całym roku 2018 (I - XII 2019: 13 777 szt., I - XII 2018: 14 686 szt.).

0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

KNAUF Industries Polska Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
GABEC
Galwanizer Sp. z o.o.
Geo Globe Polska Sp z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.