Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Toyota Research Institute (TRI) ogłosiła, że samochód Platform 4 (P4) do testowania systemu zautomatyzowanej jazdy zostanie udostępniony do publicznych jazd testowych latem przyszłego roku w Tokio.

Jazdy zostaną zorganizowane od lipca do września 2020 roku. Platform 4 umożliwi wypróbowanie systemu Chauffeur reprezentujący czwarty poziom autonomii. Testy będą się odbywały w ramach serwisu usług transportowych wpisanych w model Mobility as a Service (MaaS).

Testy Platform 4 zostaną zorganizowane w ruchliwej tokijskiej dzielnicy Odaiba na nabrzeżu. Odaiba to złożone miejskie środowisko, w którym samochód będzie musiał uwzględnić pieszych, intensywny ruch samochodowy, korki, zróżnicowaną infrastrukturę drogową i duże szklane powierzchnie na ścianach drapaczy chmur. Tego rodzaju warunki stanowią wyzwanie dla czujników samochodu, dzięki czemu technologia zautomatyzowanego prowadzenia będzie miała szansę udowodnić swoje wysokie możliwości.

Rejestracja na to wydarzenie zostanie uruchomiona w późniejszym terminie, a uczestnicy zostaną wybrani spośród wszystkich zgłoszeń. Zgodnie z japońskim prawem w samochodzie będzie obecny kierowca bezpieczeństwa.

20191024 01 02
- Wybierając na miejsce testów Odaibę, ustawiliśmy poprzeczkę bardzo wysoko. Tego rodzaju otoczenie wymaga skokowego rozwoju możliwości naszej technologii w bardzo krótkim czasie - powiedział dr Gill Pratt, CEO Toyota Research Institute. - Aby to osiągnąć, ściśle współpracujemy z zespołem Advanced R&D Division Toyota Motor Corporation oraz z tokijską firmą Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD), który odpowiada za opracowanie oprogramowania do zautomatyzowanych samochodów -.

TRI testuje Platform 4 w Stanach Zjednoczonych, w zamkniętym ośrodkiem testowym w Ottawa Lake w Michigan. Została tam wybudowana replika infrastruktury Odaiby, w której realizowane są różne scenariusze do testowania możliwości autonomicznego systemu prototypu P4. Dalsze plany obejmują testy na drogach publicznych w Odaibie oraz w okolicach Ann Arbor w Michigan i Los Altos w Kalifornii.

Platform 4 został zaprezentowany na targach CES 2019. Prototyp jest oparty na Lexusie LS piątej generacji. Służy do rozwoju i testowania obu zautomatyzowanych systemów Toyota Research Institute - systemu bezpieczeństwa czynnego nowej generacji Toyota GuardianTM i systemu zautomatyzowanej jazdy, zastępującego w znacznej mierze kierowcę, Toyota Chauffeur.

Toyota Research Institute

Firma badawcza Toyota Research Institute, kierowana przez dr. Gilla Pratta, została założona przez Toyotę w 2015 roku. Jej zadaniem jest wdrażanie wyników badań nad nowymi technologiami do projektowania i rozwoju produktów.

Zespół ma za zadanie realizację 4 celów. Pierwszy to poprawa bezpieczeństwa samochodów i stworzenie pojazdu, który uniknie wypadku w każdych okolicznościach, bez względu na umiejętności kierowcy. Drugim celem jest umożliwienie korzystania z samochodów osobom starszym i niepełnosprawnym. TRI zajmuje się także przenoszeniem technologii opracowywanych na potrzeby samochodów do robotów domowych. Czwartym celem jest zastosowanie wiedzy z dziedziny sztucznej inteligencji oraz uczenia się maszyn w pracach nad nowymi materiałami. Koncern Toyota chce w ten sposób przyspieszyć realizację wizji nowoczesnego transportu.

Toyota Research Institute mieści się w Stanach Zjednoczonych w trzech lokalizacjach - w Los Altos w Kalifornii, w Cambridge w Massachusetts oraz w Ann Arbor w Michigan. CEO przedsiębiorstwa został dr Gill Pratt, specjalista w dziedzinie robotyki z Massachusetts Institute of Technology.

Toyota Research Institute-Advanced Development

Firma Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) z siedzibą w Tokio odpowiada za rozwój i integrację oprogramowania do autonomicznych samochodów. Jej zadaniem jest opracowanie najbezpieczniejszych na świece zautomatyzowanych samochodów, we współpracy z Toyota Research Institute (TRI) oraz z centrami badawczymi Toyota Group. Firma zajmuje się tworzeniem oprogramowania, zwiększaniem możliwości przetwarzania danych oraz komercjalizacją nowych technologii.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ProfilGate
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
WOLMOT Sp. z o.o.
Impel Group