BMW Group kontynuuje rozwój elektromobilności i dostosowuje swoje struktury produkcyjne do rosnącego zapotrzebowania na pojazdy w pełni i częściowo zelektryfikowane.
W Chinach spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA) otworzyła dziś kolejne centrum produkcji akumulatorów w zakładach w Tiexi, gdzie produkowane są teraz nowe, wydajniejsze akumulatory piątej generacji w technologii BMW eDrive do całkowicie elektrycznego BMW iX3*. Nowe centrum produkcji akumulatorów stanowi uzupełnienie otwartej w 2017 roku fabryki akumulatorów, tzw. „High Voltage Battery Center”.
W oficjalnym otwarciu nowego centrum produkcji akumulatorów wysokonapięciowych wzięli udział wysoko postawieni przedstawiciele chińskiego rządu oraz BMW Group.
Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję, powiedział podczas ceremonii otwarcia: - Chiny mają dla BMW Group duże znaczenie, zarówno jako rynek zbytu, jak i jako miejsce produkcji i innowacji. Nasze inwestycje podkreślają nasze silne długofalowe zaangażowanie w Chinach i Shenyang. A to nie koniec inwestycji: na dobrej drodze jest też rozbudowa zakładów BBA w Tiexi i Dadong. Przygotowujemy się do przyszłego wzrostu: nowe centrum produkcji akumulatorów podwoi naszą zdolność lokalnej produkcji akumulatorów w Chinach.
Dr Johann Wieland, prezes BBA, dodał: - Rozbudowa naszego centrum produkcji akumulatorów wysokonapięciowych jest konkretnym wyrazem naszego zaangażowania w dalsze inwestycje w Shenyang, Liaoning i północno-wschodnich Chinach. Nowe centrum produkcji akumulatorów dowodzi naszej determinacji do objęcia wiodącej roli w zrównoważonej mobilności poprzez wprowadzenie na rynek w pełni elektrycznego BMW iX3.
Chiny to największy jednolity rynek BMW Group i światowy lider w dziedzinie elektromobilności. Paleta pięciu samochodów zelektryfikowanych sprawia, że BMW Group ma obecnie w Chinach największą ofertę w segmencie premium. Dziś już 75 tysięcy zelektryfikowanych modeli BMW jeździ po drogach Chin.
Jeszcze we wrześniu w zakładzie BBA w Dadong rozpocznie się produkcja nowego, w pełni elektrycznego BMW iX3. Akumulatory wysokonapięciowe do tego modelu dostarczane są z pobliskiego centrum produkcji akumulatorów. BMW X3 jest więc pierwszym modelem oferowanym zarówno z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z technologią mild hybrid 48 V, jak i z napędem hybrydowym typu plug‑in oraz jako model czysto elektryczny.
Akumulatory wysokonapięciowe piątej generacji o znacznie zwiększonej gęstości energii i mniejszym zużyciu surowców
Akumulator wysokonapięciowy do technologii BMW eDrive piątej generacji został opracowany od podstaw z wykorzystaniem pionierskiej technologii ogniw akumulatorowych. Akumulatory wysokonapięciowe są elastycznie skalowalne pod względem mocy i pojemności energetycznej, dlatego można je wykorzystywać w różnych pojazdach i segmentach.
W dziedzinie rozwoju ogniw akumulatorowych BMW Group posiada od ponad dziesięciu lat własne kompetencje i doświadczenia. Wiedza ta przekłada się na precyzyjne specyfikacje, według których zlecana jest produkcja ogniw akumulatorowych. Dzięki konsekwentnym pracom badawczym i rozwojowym nie tylko stale zwiększa się wydajność i gęstość energii, ale coraz lepsze są również wszystkie istotne właściwości ogniw. Akumulatory wysokonapięciowe BMW reprezentują we wszystkich istotnych aspektach, szczególnie w odniesieniu do trwałości i bezpieczeństwa, najwyższy poziom dzisiejszych możliwości. W akumulatorach najnowszej generacji zmniejszono też o kolejne dwie trzecie wykorzystanie kobaltu. W porównaniu z ogniwami akumulatorowymi stosowanymi dotychczas w BMW Group w pojazdach elektrycznych, grawimetryczna gęstość energii akumulatora BMW iX3 jest wyższa o około 20 procent. Wraz z BMW iX3 koncern BMW Group po raz pierwszy będzie samodzielnie pozyskiwać kobalt i lit i zaopatrywać producentów ogniw akumulatorowych.
Ponadto jako pionier zrównoważonego rozwoju BMW Group ustaliła ze swoimi producentami ogniw, że do produkcji ogniw akumulatorowych piątej generacji będą oni wykorzystywać wyłącznie zieloną energię.
Również zakłady BMW Group w Dingolfing będą w przyszłości produkować akumulatory wysokonapięciowe piątej generacji
Nowe centrum akumulatorów w Chinach to pierwsza lokalizacja w sieci produkcyjnej BMW Group, w której produkowane są akumulatory wysokonapięciowe piątej generacji. Jednocześnie również w Centrum Kompetencyjnym ds. Produkcji Napędów Elektrycznych w Dingolfing trwają przygotowania do produkcji nowych akumulatorów wysokonapięciowych piątej generacji. Od przyszłego roku będą one montowane w innych produktach, takich jak BMW iNext i BMW i4. Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych tam, gdzie są potrzebne, pozwala zminimalizować odległości transportu, a tym samym przyczynia się do zrównoważonego rozwoju.
Spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA)
Spółka joint venture BBA została założona w 2003 r. i w ostatnich latach stała się jednym z odnoszących największe sukcesy producentów samochodów premium w Chinach. Zajmuje się ona produkcją i sprzedażą samochodów BMW w Chinach, jak również lokalnymi zadaniami związanymi z rozwojem. W 2019 r. zakłady samochodowe BBA w Tiexi i Dadong wyprodukowały ponad 530 tysięcy pojazdów na rynek chiński, co w stosunku do roku ubiegłego stanowi wzrost o ponad 9%. Maksymalna wydajność obu zakładów wzrośnie w najbliższych latach do 650 tysięcy egzemplarzy rocznie.
Świat
BMW Brilliance Automotive podwaja wydajność produkcji akumulatorów wysokonapięciowych w Chinach
- Szczegóły
- Autor: BMW