Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
renault nissan daimlerAlians Renault-Nissan i spółka Daimler AG rozszerzą nawiązaną pięć lat temu strategiczną współpracę, by zaprojektować wspólnie samochód z segmentu półciężarówek.

Spółki Nissan i Daimler zaprojektują wspólnie jednotonową półciężarówkę dla marki Mercedes-Benz, która ogłosiła niedawno swoje plany wejścia w ten segment. W nowym pick-upie Mercedesa zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne z nowego modelu Nissana NP300, ale technologie i stylistyka auta z trójramienną gwiazdą zostaną zaprojektowane przez Daimlera z myślą o szczególnych potrzebach jego klientów. Samochód będzie posiadał wszystkie charakterystyczne cechy i funkcje gamy Mercedes Benz.  

Przyszłymi nabywcami wyposażonej w podwójną kabinę półciężarówki będą klienci indywidualni i firmy. Nowy model będzie przede wszystkim sprzedawany w Europie, Australii, RPA i Ameryce Łacińskiej.

- Mercedes-Benz jest najszybciej rozwijającą się marką premium na świecie - powiedział dr Dieter Zetsche, prezes zarządu spółki Daimler AG i szef marki Mercedes-Benz Cars. - Wejście w szybko rozwijający się segment średnich pick-upów jest ważnym krokiem w naszym dalszym globalnym rozwoju. Dzięki ugruntowanej współpracy z Aliansem Renault-Nissan możemy diametralnie skrócić czas i obniżyć koszty tego przedsięwzięcia.

Nissan jest drugim co do wielkości na świecie producentem samochodów półciężarowych o masie 1 tony. Japońska marka projektuje i sprzedaje pojazdy z tej kategorii od ponad 80 lat. Od 1933 roku ponad 14 milionów ważących tonę półciężarówek Nissana wykorzystano do przewozu ludzi i towarów, czasem w skrajnie trudnych warunkach. Model NP300 sprzedawany pod nazwą handlową NP300 Navara lub NP300 Frontier (w zależności od rynku) został wprowadzony do sprzedaży w czerwcu 2014 roku i jest obecnie produkowany w Tajlandii i Meksyku.

Nissan i Renault prowadzą już prace projektowe nad 1-tonową półciężarówką dla marki Renault, w której wykorzystane zostaną te same rozwiązania konstrukcyjne, jak w modelu Nissan NP300. Pick-up o typowej dla marki Renault stylistyce będzie pierwszym 1-tonowym samochodem francuskiego koncernu z tego segmentu. Produkcja półciężarowego samochodu o masie 1 tony rozpocznie się w 2016 roku w zakładach Nissana w meksykańskim mieście Cuernavaca. Po wprowadzeniu na rynek półtonowej półciężarówki pod koniec bieżącego roku pick-up o masie 1 tony będzie drugim modelem Renault w tym segmencie.

Firmowany przez spółkę Mercedes-Benz pick-up o masie 1 tony będzie montowany w zakładach Nissana w argentyńskiej Cordobie. W fabryce znajdują się także linie produkcyjne Nissana NP300 i ważącego tonę samochodu półciężarowego Renault, przeznaczonych na południowoamerykański rynek. Trzy modele ciężarówek sprzedawanych na innych rynkach, z wyłączeniem Ameryki Północnej, będą montowane w zakładach Nissana w Barcelonie. Produkcja samochodów półciężarowych w obu fabrykach rozpocznie się pod koniec tej dekady.

Z taśm montażowych fabryki w Barcelonie będzie zjeżdżać rocznie 120 tys. samochodów trzech partnerów, a roczna produkcja zakładu w Cordobie wyniesie blisko 70 tys. sztuk. Oczekuje się, że wysoki wskaźnik produkowanych lokalnie części zamiennych znacznie rozszerzy zasięg dostaw na terenie Hiszpanii i Argentyny.

- Dzięki nawiązanej z Daimlerem współpracy nad projektem, będziemy mogli rozłożyć koszty inwestycji w zakładzie w Cordobie, a Alians Renault-Nissan zyska szansę wejścia na nowe rynki w regionie Ameryki Łacińskiej - powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan. - Realizowany projekt umożliwia zoptymalizowanie mocy produkcyjnych zakładu w Barcelonie i zwiększy naszą konkurencyjność  w tym ważnym segmencie.

Wspólne prace projektowe nad samochodem półciężarowym to najnowszy efekt strategicznej współpracy Daimlera z Aliansem Renault-Nissan, której piąta rocznica przypada w tym miesiącu. Strategiczna współpraca trzech firm rozpoczęła się 10 kwietnia 2010 roku. Na początku ograniczała się do prac nad trzema projektami, które były realizowane głównie na terenie Europy. W miarę upływu czasu wspólne portfolio projektowe Aliansu Renault-Nissan i koncernu Daimler zwiększyło się czterokrotnie do 13 projektów prowadzonych na terenie Europy, Azji i obu Ameryk.

- Pięć lat współpracy Daimlera z Aliansem Renault-Nissan przyniosło nader zadowalające efekty - powiedział Zetsche. - Określiliśmy i wdrożyliśmy wspólnie wiele projektów, które są korzystne dla wszystkich zaangażowanych stron.

- Nasza współpraca jest jedną z najbardziej owocnych w historii motoryzacji. Umożliwiła wszystkim partnerom zwiększenie ekonomii skali oraz zachowanie charakterystycznych wyróżników naszych marek i produktów - powiedział Ghosn.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Etyfol
TIMRET Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.