Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
dassault_logo_newDassault Systèmes, lider w dziedzinie rozwiązań 3D i zarządzania cyklem życia produktu (PLM), ogłosił, że producent ekologicznych pojazdów samochodowych klasy  premium Fisker Automotive oparł się na aplikacji CATIA w celu wirtualnego projektowania oraz na aplikacji ENOVIA w celu zarządzania danymi produktu a także podjął współpracę przy projektowaniu swoich modeli Karma i Surf.

Cieszące się uznaniem jako wiodące rozwiązania projektowe w branży motoryzacyjnej, zintegrowane możliwości aplikacji CATIA umożliwiły Fisker pracę na poziomie pojedynczej architektury dla wszystkich zastosowań począwszy od projektowania zespołu przewodów poprzez obróbkę płaszczyzn klasy A, podczas gdy ENOVIA stosowana była w celu zarządzania danymi projektu w różnych globalnych lokalizacjach. Ponadto, w swoich procesach rozwoju produktów Fisker stosuje rozwiązania Dassault Systèmes3DVIA oraz SIMULIA.

“Jesteśmy dumni z tego, iż możemy dostarczać perfekcyjnie wystylizowane pojazdy spełniając jednocześnie wszystkie niezbędne wymogi odnośnie ich przyjazności dla środowiska,”skomentował Mikael Elley, dyrektor działu IT Fisker. “Ustandaryzowane wspólne metody projektowania, jakie umożliwiła nam CATIA oraz którymi zarządzał zespół ENOVIA SmarTeam umożliwiły nam zaoszczędzenie czasu i pieniędzy jak również wzmocnienie innowacyjności i podział pracy wśród naszych rozproszonych na całym świecie zespołów.”

Możliwości bazy knowledgeware CATIAzwiększają efektywność procesu projektowania pozostawiając projektantom więcej czasu na włączanie i testowanie różnych cech konstrukcyjnych w celu obniżenia zużycia energii oraz ułatwienia utylizacji i przetwórstwa wtórnego produktów po wyłączeniu ich z eksploatacji. Fisker oparł się naaplikacji CATIA aby pomogła ona zoptymalizować liczne czynniki wpływające na zużycie energii przez pojazd włącznie z uwzględnieniem aerodynamiki, oporu toczenia, ciężaru pojazdu itp.

Z uwagi na dużą ilość dostawców zaangażowanych w projektowanie i produkcję pojazdów, ENOVIA umożliwiła przedsiębiorstwu zintegrowanie informacji i zarządzanie nimi pośród całej posiadanej bazy dostawców ze śledzeniem zmian projektowych i rejestrowaniem najlepszych praktyk. To ułatwienie w połączeniu z unikalnym procesem projektowania Fisker pomogło przedsiębiorstwu w szybkim wprowadzeniu oferowanego przez siebie drugiego modelu pojazdu, Surf. Dzięki zintegrowanej cyfrowej platformie projektowania od Dassault Systèmes, pierwszy wyprodukowany Surf nie był prototypem, lecz modelem w pełni gotowym do wprowadzenia do produkcji.

“Funkcjonalność CATII zarówno w przypadku modelowania kształtowego jak i powierzchniowego pozwoliła Fisker uzyskać bardziej wydajny proces rozwijania produktu, w którym wszystkie elementy projektowania są zintegrowane poprzez jeden model, z wyeliminowaniem pozbawionego wartości matematycznego czasu konwersji,” powiedział Paul Houghton, dyrektor operacji w Fisker. “Dzięki temu możemy bardziej skupiać się na kreatywności co pozwala nam oferować pojazdy o unikalnej stylizacji w krótszych ramach czasowych.”

Implementacja i szkoleniedla Fisker zostało przeprowadzone przez partnera dystrybucyjnego Dassault Systèmes - Tata Technologies, wiodącego konsultanta i dostawcę technologii IT. “Jesteśmy dumni, że mogliśmy odegrać rolę w odbytym z powodzeniem wprowadzeniem na rynek tych unikalnych luksusowych i ekologicznych pojazdów,” powiedział Gary Griffith, Tata Technologies. “Poprzez wprowadzenie na rynekmodeli Karma i Surf z sukcesem, Fisker doświadczył wagi ściśle dopasowanych do indywidualnych potrzeb rozwiązań służących projektowaniu produktów. W przyszłości będziemy nadal wspierać przedsiębiorstwo na jego drodze do przygotowywania nowych projektów.”
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
FABER CNC