Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
delphi_logoFirma Delphi Automotive LLP zdobyła nowe zamówienia na kwotę 2 miliardów USD na produkcję pomp F2P i dystrybucyjnych pomp F2E, przeznaczonych do wtryskiwaczy systemów paliwowych common rail.

Zaprezentowana na ostatnich targach IAA w 2008 roku w ramach przeglądu nowych technologii, oferta pomp F2, które zostały zaprojektowane do pracy przy ciśnieniu do 3.000 barów, to tani i dostępny komponent umożliwiający producentom samochodów spełnienie globalnych norm emisji, takich jak Euro VI, US10 czy japońska norma PNLTR. Oczekuje się, że produkcja pomp zostanie rozpoczęta w 2013 roku, jeszcze przed wprowadzeniem normy Euro VI.

„Uważamy, że pompy z rodziny F2 Delphi to najbardziej zaawansowane i najbardziej elastyczne systemy wtrysku paliwa dla silników Diesla, dostępne dla pojazdów z segmentu heavy duty i średniej wielkości pojazdów użytkowych klasy premium”, stwierdził David Friday, dyrektor Delphi Heavy Duty Diesel. „Urządzenie pomoże naszym klientom w spełnieniu najbardziej rygorystycznych norm emisji do roku 2020, przy jednoczesnej ochronie poniesionych przez nich nakładów na aktualnie wykorzystywane silniki Diesla”.

Firma Delphi potwierdziła również, że będzie dostawcą systemów paliwowych dla nowego silnika dla segmentu heavy duty.

„Konkurencja przy wyborze nowego silnika Diesla jest niezwykle ostra”, stwierdził Friday. „Sukces Delphi potwierdza, jak wiele korzyści można osiągnąć stosując naszą pompę dystrybucyjną, dającą na rynku przewagę nad konkurencją”.

Niezależnie od tego, Delphi zapewniło sobie również, po raz pierwszy, umowę na nowy system common rail F2R, charakteryzujący się konwencjonalną architekturą i umieszczoną pompą zdalnie sterowaną. W tym systemie, pompa jest smarowana olejem, co ogromnie zwiększa jej wytrzymałość podczas pracy przy ciśnieniu do 3.000 barów. Kilku innych klientów stosujących pompy dystrybucyjne i pompy zdalnie sterowane postanowiło stosować osprzęt F2 Delphi z nowym elektronicznym sterownikiem przeznaczonym dla samochodów ciężarowych ETC 3 i pakietem oprogramowania kontrolnego.

Elastyczna architektura
Rodzina pomp F2 Delphi łączy elastyczność sterowania wtryskiem paliwa, charakterystyczną dla systemu common rail z najwyższymi na świecie ciśnieniami roboczymi, osiąganymi przez Delphi za pomocą Elektronicznego wtryskiwacza paliwa (EUI) i Elektronicznej pompy (EUP). Oferta obejmuje 3 układy komponentów: pompy dystrybucyjne F2P i F2E, zapewniające bardzo wysoką elastyczność układu, wyjątkową jakość działania i niski koszt; oraz zdalnie sterowaną pompę F2R, zapewniającą wyjątkowo wysokie ciśnienie wtrysku przy zachowaniu prostoty konwencjonalnego układu common rail.

Pompa F2P jest idealna dla silników z wałkiem rozrządu w bloku silnika [cam-in-block], w których tradycyjnie stosowano by architekturę EUP.  Szyna jest poddawana ciśnieniu za pośrednictwem dwóch lub więcej pomp napędzanych wałkiem a układ i wymiary mogą zostać zachowane z poprzedniej konfiguracji EUP, eliminując konieczność radykalnej zmiany istniejących silników. Produkcja wysoko wydajnych wersji może zostać osiągnięta poprzez instalowanie dodatkowych pomp, co stanowi tanie rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów. Ponieważ pompy są napędzane z wałka, nie ma strat wynikających z zastosowania dodatkowych napędów.

Drugi rodzaj układu pomp dystrybucyjnych, zwany F2E, jest idealny dla silników z wałkiem rozrządu w głowicy silnika, w których tradycyjnie stosowano by architekturę EUI. Można zachować istniejący układ i wymiary wykorzystując dwie lub więcej napędzanych wałkiem kombinacje pompa / wtryskiwacz, tak by dopasować ilość dostarczanego paliwa do rodzaju silnika. Kiedy paliwo jest potrzebne na głowicy wtryskiwacza, element pompujący zostaje odizolowany, a paliwo jest kierowane z szyny do głowicy wtryskiwacza.

System F2E wykorzystuje korzyści płynące ze stosowania pomp dystrybucyjnych, poprzez umieszczenie wszystkich komponentów układu wtryskującego paliwo pod osłoną zaworów, co powoduje, że system jest kompaktowy i łatwo mieści się w komorze silnika. Nie jest wymagane stosowanie zewnętrznych napędów czy przewodów paliwowych pod ciśnieniem, a w pełni zintegrowany system pozwala ograniczyć hałas generowany przez silnik.

Jednostki pompujące i komponenty napędowe zostały specjalnie zaprojektowane dla nowych systemów common rail i są lżejsze od tych stosowanych w systemach EUI i EUP, gdzie układ musi przyjąć znacznie większe siły działające na pompy.

Obydwa systemy pomp dystrybucyjnych mogą być wyposażone w system selektywnego przesunięcia Delphi, umożliwiający odłączenie poszczególnych elementów systemu pompującego wtedy, kiedy nie są one potrzebne, co obniża straty i poprawia ogólną wydajność systemu i ekonomikę spalania.

„Tradycyjnie, jeden rodzaj systemu common rail był przeznaczony do różnych zastosowań, jednak takie podejście nie jest już aktualne, ponieważ normy emisji są coraz bardziej rygorystyczne, a nacisk na obniżenie kosztów stał się coraz silniejszy”, stwierdził David Draper, dyrektor ds. inżynierii w Delphi Heavy Duty Diesel. „Nasza oferta pomp F2 zachowuje wygodę sytemu common rail – szybka dostawa paliwa pod wysokim ciśnieniem w całym zakresie prędkości, odpowiedni czas wtrysku i odpowiednia ilość dostarczanego paliwa – jednak zapewnia znacznie więcej możliwości optymalizacji osiągów, ograniczenia kubatury urządzenia i obniżki kosztów dla zróżnicowanych, indywidualnych zastosowań na całym świece”.

Delphi korzysta ze swojego dużego doświadczenia w zakresie wtryskiwaczy EUI i EUP do rozwoju tych nowoczesnych technologii.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Alucrom Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.