Techniczna strona elektrycznego napędu Voltec jest bardzo zaawansowana. W ramach premiery medialnej zaprezentujemy dokładniej niż dotychczas, jak działa ten system. Nie ujawnialiśmy tych informacji wcześniej, ponieważ są one istotne z punktu widzenia przewagi konkurencyjnej i oczekiwaliśmy na ich ochronę patentową. Po pojawieniu się kilku niezbyt dokładnych relacji prasowych pragniemy sprostować pewne informacje.
Nie występuje bezpośrednie, mechaniczne połączenie (stałe przełożenie) pomiędzy silnikiem o pojemności skokowej 1,4 litra, przedłużającym zasięg modelu Volt a kołami napędowymi. W trybie zwiększonego zasięgu silnik generuje moc, która jest przenoszona przez jednostkę napędową i równoważona przez generator i silnik trakcyjny. Będący efektem tych działań przepływ mocy zapewnia spalanie niższe o 10-15 procent w ruchu autostradowym.
Naszym nadrzędnym celem podczas prac nad stworzeniem elektrycznego napędu Voltec było opracowanie napędu najbardziej wydajnego, ale zapewniającego jednocześnie przyjemność z jazdy zarówno w trybie czysto elektrycznym, jak i w trybie zwiększonego zasięgu. Sądzimy, że opracowana przez nas unikalna technologia spełnia swoją najważniejszą obietnicę: zapewnienie naszym klientom jedynego samochodu elektrycznego, który może pełnić rolę podstawowego pojazdu. Tryb elektryczny może być stosowany podczas codziennych dojazdów, natomiast tryb zwiększonego zasięgu podczas weekendowych, wakacyjnych czy po prostu dłuższych wycieczek - a wszystko bez niepokoju o to, czy uda się dojechać na miejsce.