Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
altFord Motor Company świętuje wyjątkowe wydarzenie w historii oszczędnych silników EcoBoost: wyprodukowanie na całym świecie dwóch milionów jednostek od czasu ich debiutu w 2009 roku.

Rosnące zapotrzebowanie klientów na modele wyposażone w jednostki EcoBoost na największych rynkach zbytu Forda przyczynia się do zwiększenia produkcji tych oszczędnych silników, których obecnie powstaje ponad 100 000 sztuk miesięcznie, podczas gdy w 2012 roku wielkość miesięcznej produkcji wynosił 65 000.

- Silniki Ford EcoBoost oferują doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa, dzięki czemu zyskały ogromne uznanie wśród kierowców na całym świecie - powiedział Joe Bakaj, wiceprezes Forda ds. rozwoju układów napędowych. Silniki EcoBoost codziennie przyciągają do naszej marki nowych klientów, a nasze fabryki pracują na pełnych obrotach, aby sprostać zapotrzebowaniu.

Ford Escape napędzany dwumilionowym egzemplarzem silnika EcoBoost (jednostka o pojemności 2 litrów) zjechał z linii produkcyjnej amerykańskiej fabryki Forda w Louisville w stanie Kentucky.
ecoboost 2000000
Technologia EcoBoost łączy jednostkę napędową o niewielkich gabarytach z turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu w celu zaoferowania ponadprzeciętnych osiągów i niskiego zużycia paliwa. Opracowane przez Forda silniki EcoBoost są o nawet 15 procent oszędniejsze, niż ich odpowiedniki o większej pojemności skokowej.

Globalna rodzina jednostek EcoBoost obejmuje obecnie trzycylindrowy silnik 1,0 l, czterocylindrowe jednostki 1,5 l,1,6 l i 2,0 l oraz mocną i wydajną konstrukcję V6 o pojemności 3,5 litra. Do końca 2013 roku silniki EcoBoost będą oferowane w blisko 80 procentach modeli sprzedawanych przez Forda na całym świecie.

Europejska ekspansja
Rosnący popyt na silnik 1,0 l EcoBoost w Europie - nagrodzony dwukrotnie tytułem „Międzynarodowy Silnik Roku” w latach 2012 i 2013 - spowodował podwojenie zdolności produkcyjnej w niemieckiej fabryce w Kolonii do ponad 1 000 sztuk dziennie.

Silnik 1,0 l jest już oferowany w pięciu europejskich modelach Forda, a do roku 2014 będzie obecny w gamie jedenastu modeli. W 2013 roku ta trzycylindrowa jednostka cieszyła się rosnącym zainteresowaniem klientów, stanowiąc 43% sprzedaży Forda B-MAX, 32% sprzedaży Forda Focus, 26% sprzedaży Forda Fiesta i 24% sprzedaży Forda C-MAX i Forda Grand C-MAX.

Jednostki EcoBoost przyczyniają się również do dużej popularności Forda Fiesta ST (1,6 l EcoBoost) i Forda Focus ST (2,0 l EcoBoost), natomiast 18% nabywców Forda Kuga wybiera opcję z silnikiem 1,6 l EcoBoost, podczas gdy w tym segmencie z reguły preferowane są jednostki wysokoprężne. Jak wynika z wewnętrznych badań Forda, obecnie technologię EcoBoost zna blisko 40% więcej europejskich klientów, niż to miało miejsce w 2011 roku.

Fabryka w Kolonii rozpoczęła także produkcję jednostki 1,0 l EcoBoost z przeznaczeniem na rynek w Ameryce Północnej. Nowy Ford Fiesta 2014 - dostępny w sprzedaży pod koniec 2013 roku - będzie pierwszym autem oferowanym w USA z silnikiem o pojemności 1 litra, a według wstępnych szacunków ma szansę zdobyć tytuł najbardziej oszczędnego samochodu niehybrydowego w Stanach Zjednoczonych.

Wzrost popularności i popytu w Ameryce Północnej
Wewnętrzne dane firmy Ford dowodzą, iż w Ameryce Północnej silnik EcoBoost jest obecnie najbardziej rozpoznawalną ekonomiczną jednostką napędową. Co więcej, klienci są w blisko 50 procentach bardziej przekonani o zakupie modelu Forda w momencie poznania szczegółów konstrukcji EcoBoost, niż ci, którzy nie znają tej technologii.

Popularność silników EcoBoost w Ameryce Północnej odzwierciedla wysoki popyt na kluczowe modele:
  • 90% Fordów Escape jest wyposażonych w silnik EcoBoost
  • 50% nabywców Forda Fusion wybiera jedną z trzech oferowanych wersji EcoBoost
  • 42% Fordów F-150 jest sprzedawanych z silnikiem 3,5 l EcoBoost
W tym roku jednostka EcoBoost będzie oferowana w ponad 90% modeli sprzedawanych w Ameryce Północnej, natomiast w 2015 roku odsetek ten wzrośnie do 95%.

W celu sprostania zapotrzebowaniu na nagrodzony silniki 1,0 l EcoBoost, Ford zainwestował blisko 200 milionów dolarów w uruchomienie produkcji tej jednostki w fabryce w Cleveland w Ohio. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na rok 2014.

Rozwój w Azji i Pacyfiku
W rejonie Azji i Pacyfiku sprzedaż modeli z silnikami EcoBoost w 2013 roku wzrosła o 202% w ujęciu rok do roku; w Chinach zanotowano wzrost o 189%. Do roku 2015 Ford planuje zaoferować te oszczędne jednostki w 20 modelach aut w tym regionie, co oznacza pięciokrotny wzrost od roku 2012.

95% nabywców Forda Kuga w rejonie Azji i Pacyfiku wybiera wersję z silnikiem 1,6 l i 2,0 l EcoBoost, natomiast w przypadku kupujących Forda Edge i Forda Mondeo na oszczędną jednostkę decyduje się odpowiednio 90% i 62%.

Ford wkrótce rozpocznie produkcję silnika 1,0 l EcoBoost w wartej 500 milionów dolarów fabryce Changan Ford w Chongqing w Chinach, która została otwarta w czerwcu tego roku.

Globalna produkcja silników Ford EcoBoost - w sumie od czasu premiery rynkowej:
    • Kolonia/Craiova - 284 tys. (Ecobbost 1,0l)
    • Bridgend/Craiova - 549 tys. (Ecoboost 1,5 l/1,6)
    • Walencja - 532 tys. (Ecoboost 2,0 l)
    • Cleveland - 635 tys. (Ecoboost 3,5 l)
Łącznie 2 mln silników
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Etisoft Sp. z o.o.
HQ Plastics
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
BARIBAL Group
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
GREG-PLAST