Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
renault_logoW sytuacji wzrostu światowego rynku samochodowego o 3,9% sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault wyniosła 2 626 208 sztuk - co oznacza wzrost o 3,1% w stosunku do 2012 roku.

Grupa Renault rozwija się intensywnie na rynkach pozaeuropejskich, osiągając jednocześnie najwyższy wzrost w Europie i zyskując 0,4 punktu pod względem udziału w rynku, który wynosi obecnie 9,5%. Dzięki 1 301 864 sprzedanym w Europie samochodom Grupa osiągnęła wzrost o 2,4%, pomimo zaznaczającego się na rynku europejskim spadku o 1,7%.

Udział sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich w łącznej sprzedaży Grupy utrzymuje się na stabilnym poziomie 50,5% (1 326 344 sprzedane samochody). Poza Iranem, którego rynek został zamknięty w lipcu 2013 roku, Grupa powiększyła swoje udziały we wszystkich regionach dzięki sukcesowi swoich nowych modeli.

2013: rok wzrostów
  • W Europie: pomimo spadku na rynku o 1,7% Grupa zwiększyła sprzedaż o 2,4%, poprawiając jednocześnie swój udział w rynku o 0,4 punktu do 9,5% i kontynuując politykę wzrostu sprzedaży na korzystnych warunkach. Marka Renault zajmuje trzecie miejsce na rynku europejskim i pozostaje liderem na rynku samochodów dostawczych.
    • Nowe Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji (119 367 samochodóww wersji osobowej i dostawczej) i trzecim w Europie (272 741 samochodów w wersji osobowej i dostawczej). Captur jest od lipca liderem w swoim segmencie we Francji (39 783 sztuki) i w Europie (86 804 samochody).
  • Na rynkach pozaeuropejskich: Grupa kontynuuje wzrost pomimo spowolnienia na niektórych rynkach wschodzących i zaostrzenia międzynarodowych sankcji w Iranie. Łączna sprzedaż wzrosła o 3,8%, nie licząc Iranu - o 9,7%. Na skutek zaprzestania działalności w tym kraju Grupa straciła w skali roku ok. 64 500 samochodów. Brazylia i Rosja są obecnie drugim i trzecim rynkiem Grupy. 50,5% sprzedaży Grupy to sprzedaż na rynki pozaeuropejskie (+ 0,4 punktu). Sprzedano tam 1 326 344 samochody.
  • Nowe modele Renault i Dacii odniosły wszędzie oczekiwany sukces. Nowe Clio i Captur stanowią potwierdzenie sukcesu odnowy gamy Renault, stawiającej na atrakcyjny design, możliwości dostępu do usług on-line i doskonałe silniki. Najlepiej sprzedającym się samochodem Grupy na świecie jest  Duster, którego sprzedano 376 672 sztuki. Jest on sprzedawany zarówno pod marką Renault, jak i Dacia. W Europie dzięki Nowemu Sandero (117 868 sprzedanych samochodów, + 68,3%) Dacia jest marką wykazującą najwyższy wzrost (+ 0,5 punktu pod względem udziału w rynku).
  • W kategorii samochodów dostawczych marka Renault utrzymała pozycję lidera w Europie już przez 16. rok z rzędu, z udziałem 14,5%, do czego przyczyniło się odnowienie modelu Kangoo Express.
- W 2013 roku Grupa Renault osiągnęła najwyższy wzrost udziałów w rynku w Europie i kontynuuje rozwój na rynkach pozaeuropejskich dzięki sukcesowi swoich nowych modeli i gamy Entry, doskonale trafiającej w potrzeby rynku - oświadczył Jérôme Stoll, członek Komitetu Wykonawczego, Dyrektor ds. Wyników i jednocześnie Dyrektor Handlowy Grupy.

Sytuacja poszczególnych marek: Renault stawia czoła trudnej sytuacji, Dacia dynamicznie się rozwija
  • Sprzedaż marki Renault wzrosła w stosunku do 2012 roku o 0,4%. Sprzedaż marki wyniosła 2 131 494 samochody i stanowi 81,1% sprzedaży Grupy.
  • Sprzedaż Dacii, napędzana sukcesem Dustera, odnową gamy Logan/Sandero, wzrosła o 19,3% do poziomu 429 540 samochodów. Dacia dysponuje obecnie najmłodszą gamą w Europie (w niespełna 2 lata po wprowadzeniu modelu Lodgy) i stanowi 16,3% sprzedaży Grupy.
  • W 2013 roku Renault Samsung Motors zwiększyło sprzedaż o 2,3% (z uwzględnieniem sprzedaży w Korei i Ameryce Południowej). Plan restrukturyzacji sieci sprzedaży i oferty produktowej, rozpoczęty w Korei w 2012 roku, zaczyna przynosić pierwsze efekty. Po trudnych pierwszych 5 miesiącach roku RSM odnotował w kolejnych 7 miesiącach lepsze wyniki niż w roku 2012.
Region Europy: odzyskiwanie rynku dzięki sukcesowi nowych produktów i Dacii
Sprzedaż Grupy wzrosła o 2,4% pomimo spadku na rynku o 1,7%. Grupa odnotowała największy wzrost udziałów w rynku w regionie (+ 0,4 punktu) - do poziomu 9,5%.
  • Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych z udziałem w wysokości 7,4%. Na rynku samochodów dostawczych marka utrzymuje pozycję lidera już 16. rok z rzędu, z udziałem w rynku w wysokości 14,5%. Renault, jako pierwsza marka, która ma w ofercie 4 modele samochodów elektrycznych, jest liderem na rynku europejskim w tym segmencie, a jej udział w rynku wynosi 37,0% (bez Twizy). Łącznie marka sprzedała 15 048 samochodów elektrycznych (bez Twizy).
  • Nowe Clio i Captur zapewniły Renault pierwsze miejsce w europejskim segmencie B, z udziałem 11,1%.
  • Marka Renault utrzymała pozycję lidera we Francji. Nowe Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku francuskim (ze sprzedażą 119 367 sztuk), a Captur jest na pierwszym miejscu wśród crossoverów. Grupa uplasowała aż 6 swoich modeli w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się na rynku francuskim samochodów osobowych.Marka dominuje też zdecydowanie na rynku samochodów dostawczych, w którym ma 31,7% udziałów (-0,5 punktu) i to pomimo spadku sprzedaży o 5,8%.
  • Marka Dacia odnotowała w 2013 roku największy wzrost wśród marek obecnych na rynku: +0,5 punktu, zdobywając 2,1% udziału w rynku. We Francji Dacia jest piątą marką na rynku, a jej udział wzrósł o 0,6 punktu do poziomu 4,3% dzięki sukcesowi Nowego Sandero, który jest obecnie trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych. Marka kontynuuje ekspansję, wprowadzając w 2013 roku swoje modele na 6 nowych rynków:w Zjednoczonym Królestwie, Irlandii, Danii, na Cyprze, Malcie i w Norwegii.  W Zjednoczonym Królestwie, gdzie zadebiutowała w styczniu, Dacia sprzedała już 17 146 samochodów, zdobywając 0,7% udziałów w rynku. Pomimo bessy na licznych rynkach Dacia odnotowała wzrost w większości krajów, a w szczególności we Francji (+11,0%), w Hiszpanii (+80,9%), Belgii (+32,8%),  Portugalii (+74,0%), Włoszech (+4,7%) i Holandii (+49,0%).
Region Eurazji: rekordowy rok ze wzrostem sprzedaży o 11,6%, Renault drugą marką w Rosji
Grupa odnotowała rekordową sprzedaż ponad 232 000 samochodów i po raz pierwszy przekroczyła poziom 7% udziału w rynku.
  • W Rosji, która jest trzecim co do wielkości rynkiem Grupy, marka Renault osiągnęła rekord sprzedaży pod względem ilości sprzedanych samochodów (210 099 sztuk, + 10,7%) i udziałów w rynku (7,6%, + 1,1 punktu), pomimo spadku na rynku o 5,9%. Dzięki sukcesowi Dustera, który w 2013 roku uplasował się na pierwszym miejscu wśród SUV-ów w tym kraju, Renault jest pierwszą marką zagraniczną i drugą ogółem, za Ładą.
  • Renault kontynuuje swoją ekspansję we WNP, dwukrotnie zwiększając sprzedaż (+ 140%) i powiększając udział w rynku do 4,1% (+1,4 punktu).
REGION AMERYKI ŚRODKOWEJ I POŁUDNIOWEJ: rekordowy rok ze wzrostem sprzedaży o 3,6%, Brazylia nadal drugim co do wielkości rynkiem zbytu Grupy
Grupa osiągnęła rekordową sprzedaż 466 976 samochodów oraz rekordowy udział w rynku (6,7%), do czego przyczynił się sukces modelu Duster oraz Sandero.
  • W Brazylii, w ślad za bessą na rynku (- 1,6%) sprzedaż Grupy spadła o 2,2%, po części w związku z zamknięciem zakładu w Kurytybie na okres dwóch miesięcy w celu powiększenia jego mocy produkcyjnych. Modele Sandero i Duster potwierdziły swój sukces.
  • W Argentynie marka Renault zajęła drugie miejsce na rynku, a jej sprzedaż wzrosła o 18,9% do 141 217 sztuk, dzięki sukcesowi Clio, Dustera i Sandero. Udział marki w rynku wyniósł 15,4% (+0,6 punktu).
Region Euromedu i Afryki: rekordowy rok ze wzrostem sprzedaży o + 7,8%, Renault liderem w krajach Maghrebu
Dzięki sprzedaży 388 922 samochodów Grupa pobiła swój rekord sprzedaży i udziałów w rynku, umacniając swoją pozycję na najważniejszych rynkach tego regionu, w szczególności w krajach Maghrebu.
  • W Turcji marka Renault pozostaje liderem na rynku samochodów osobowych z udziałem w rynku na poziomie 14,6% (+ 1,5 punktu) dzięki sukcesowi Nowego Clio, Nowego Symbolu i Fluence, które uplasowały się na pierwszych miejscach w swoich segmentach.
  • W Algierii, pomimo spadku na rynku o 2,6%, Grupa już po raz drugi z rzędu przekroczyła próg 100 000 sprzedanych w ciągu roku samochodów (111 378 sztuk), zdobywając 26,2% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 0,2 punktu. Renault jest pierwszą marką na rynku dzięki sukcesowi Nowego Symbolu i Nowego Clio, które jest najlepiej sprzedającym się modelem w segmencie B. Dacia przeskoczyła o 1 miejsce i zajmuje obecnie trzecią pozycję na rynku dzięki sukcesowi Logana i Dustera.
  • W Maroku po raz kolejny marki Dacia i Renault zajęły czołowe miejsca (47 030 sprzedanych samochodów). Udział Grupy w rynku wynosi 38,9%.
  • W Rumunii sprzedaż Grupy wzrosła o 4,7% pomimo spadku na rynku o 6,9%. Grupa utrzymała czołową pozycję na rynku, a jej udział wynosi 38,1% (29 986 sprzedanych samochodów). 83,0% sprzedaży stanowią modele Dacii.  
Region Azji-Pacyfiku: wzrost na rynku indyjskim
Dzięki ekspansji na rynku indyjskim, Grupa odnotowała wzrost w regionie Azji-Pacyfiku o 28,9% w stosunku do roku 2012, bez Iranu, którego rynek został zamknięty w lipcu.
  • W Indiach, pomimo bessy na rynku samochodów osobowych o 7,5%, Grupa Renault odnotowała wzrost o 83,1% dzięki sukcesowi Dustera (ponad 51 400 samochodów), który jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w segmencie C. Marka Renault zdobyła 2,6% udziału w rynku, niemal dwukrotnie więcej niż w 2012 roku. Renault stało się dzięki temu największym europejskim producentem samochodów na tym rynku. Marka kontynuuje rozwijanie sieci sprzedaży, która na koniec 2013 roku liczyła 125 punktów.
  • W Korei spółka Renault Samsung Motors odnotowała w ostatnich 7 miesiącach roku lepsze wyniki niż w roku 2012. Łączna sprzedaż marki ustabilizowała się na poziomie  60 027 samochodów (+0,2%).
  • W Iranie, ze względu na zamknięcie rynku w lipcu, marka Renault straciła możliwość sprzedaży około 64 500 samochodów w stosunku do roku 2012.
Perspektywy handlowe Grupy Renault na rok 2014
W 2014 roku światowy rynek powinien osiągnąć umiarkowany wzrost o 2,0% w stosunku do 2013 roku, napędzany przez Chiny. Na rynku europejskim (w tym francuskim), wobec tendencji wzrostowej, jaka pojawiła się w drugim półroczu 2013 roku, spodziewany jest lekki wzrost o 1,0%.

- W 2014 roku, przy nieco korzystniejszej sytuacji na rynku, będziemy kontynuować strategię rentownego wzrostu, odzyskując pozycję na rynku europejskim i  zwiększając sprzedaż na całym świecie dzięki ambitnemu programowi wprowadzania nowych produktów spełniających potrzeby rynku - oświadczył Jérôme Stoll, członek Komitetu Wykonawczego, Dyrektor ds. Wyników i jednocześnie Dyrektor Handlowy Grupy.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

LINEX Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
Etyfol
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.