Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Producent opon klasy premium, firma Hankook, na podstawie skonsolidowanych wyników finansowych ogłosiła sprzedaż za drugi kwartał 2023 r. w wysokości 2 263,4 mld KRW (ok. 1 580,8 mln EUR) oraz zysk operacyjny w wysokości 248,2 mld KRW (ok. 173,3 mln EUR). Zarówno sprzedaż, jak i zysk operacyjny wzrosły odpowiednio o 11% i o 41,6% rok do roku.
Mimo nieustająco trudnej sytuacji ekonomicznej i niewielkiego wzrostu gospodarczego firma Hankook odnotowała znaczącą poprawę wyników finansowych. Zarówno technologia klasy premium, jak i strategia markowa marki przedsiębiorstwa umożliwiły stabilną sprzedaż opon dla samochodów elektrycznych (EV), a także produktów o wysokiej wartości dodanej. Efektem było zwiększenie sprzedaży oraz zysku operacyjnego.

Wraz ze wzrostem produkcji pojazdów spowodowanym stabilną podażą półprzewodników samochodowych, podaż opon oryginalnego wyposażenia (OE) nadal rosła na całym świecie. Ponadto sprzedaż opon zapasowych przewyższyła zapotrzebowanie rynku, choć na najważniejszych rynkach popyt spadł ze względu na wysoki poziom zapasów. Ponadto stabilizacja kosztów surowców oraz stawek przewozowych doprowadziła do poprawy rentowności.

Przede wszystkim zaś sprzedaż 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych o średnicy 18 cali lub większej, czyli produktów o szczególnie wysokiej wartości dodanej, wzrosła o 4,5 pp. rok do roku i wyniosła 43,6%. Sprzedaż opon zapasowych oraz montowanych jako oryginalne wyposażenie wzrosła na najważniejszych rynkach takich jak Europa, Ameryka Północna i Chiny, stanowiąc podstawę wzrostu globalnych.

W drugim kwartale firma Hankook wprowadziła na rynek koreański opony „iON evo” oraz „iON evo SUV” i uzupełniła tym samym swoją gamę opon dla samochodów elektrycznych, obejmującą opony całoroczne, letnie, zimowe i high performance. W Chinach, posiadających największy na świecie rynek samochodów elektrycznych, producent opon premium wprowadził produkt „iON evo”, a także opony całoroczne „iON ST AS”. Dzięki temu firma Hankook dodatkowo wzmocniła swoją obecność i konkurencyjność na rynku globalnym.

Choć panująca na całym świecie niepewność gospodarcza utrzymuje się również w drugiej połowie roku, Hankook koncentruje się na wzroście jakościowym. Obejmuje on m.in. 5-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku, a także 45-procentowy udział w sprzedaży 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych. Ponadto firma skupi się na nawiązywaniu współpracy z wiodącymi światowymi producentami samochodów i rozwijaniu swojej obecności na rynku samochodów elektrycznych. Celem firmy Hankook jest osiągnięcie udziału w wysokości 20% łącznej liczby opon oryginalnego wyposażenie dla samochodów elektrycznych i lekkich pojazdów użytkowych.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
ProfilGate
SAFECHEM Europe GmbH
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
GREG-PLAST