Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
7 października 2021 roku Hyundai Mobis zorganizował uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod nową fabrykę, która będzie produkować zespoły wodorowych ogniw paliwowych w kompleksie przemysłowym w Cheongna International City, w Incheon.

W ceremonii wzięli udział Prezydent Moon Jae-in i Wicepremier Hong Nam-ki.

Hyundai Mobis ogłosił, że zamierza zainwestować w oba zakłady łącznie 1,1 mld dolarów (1,3 mld KRW). Nowe fabryki rozpoczną masową produkcję w drugiej połowie 2023 roku. Szacuje się, że po pełnym uruchomieniu zakłady będą produkować 100 000 wodorowych ogniw paliwowych rocznie.

Oczekuje się, że Hyundai Mobis, z największą zdolnością produkcyjną ogniw paliwowych na świecie, nabierze jeszcze większego rozmachu w globalnym wyścigu o mobilność wodorową, właśnie dzięki powstającym nowym dwóm fabrykom.

Po zakończeniu ich budowy Hyundai Mobis będzie zarządzał łącznie trzema fabrykami ogniw paliwowych. W 2018 roku firma jako pierwsza na świecie stworzyła kompletny system produkcyjny, od kompletnych stosów ogniw paliwowych po resztę podzespołów elektronicznych w Chungju. Ten zakład jest w stanie wyprodukować około 23 000 systemów ogniw wodorowych rocznie..

Pomimo niepewności, włączając w to pandemię COVID-19, postanowiliśmy podjąć się tej dużej inwestycji, aby zapewnić wiodącą na rynku konkurencyjność w globalnym przemyśle ogniw paliwowych. Nadal będziemy inwestować w obiekty i wzmacniać nasze zdolności badawczo-rozwojowe w zakresie rozwoju przemysłu wodorowego i rozszerzania ekosystemu.

Sung Hwan Cho
Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Mobis

Wraz z zakończeniem budowy nowych fabryk, Hyundai Mobis planuje poszerzyć swoją gamę produktów wykorzystującą systemy ogniw paliwowych i zdywersyfikować działalność wodorową. Większość systemów ogniw paliwowych produkowanych przez Hyundai Mobis jest wykorzystywana w samochodach elektrycznych (FCEV), ale docelowo firma planuje rozszerzyć swoją działalność na inne sektory, takie jak maszyny budowlane i sprzęt logistyczny.

W zeszłym roku Hyundai Mobis opracował pakiety ogniw paliwowych, które trafiają do wodorowych wózków widłowych, otwierając możliwość wejścia do sektora maszyn budowlanych. Wodorowe układy napędowe stosowane w wózkach widłowych to generatory, które samodzielnie wytwarzają energię elektryczną, dzięki wykorzystaniu układu ogniw paliwowych, zbiornika wodoru i jednostki chłodzącej.

Obecnie firma pracuje nad konstrukcją wodorowych układów napędowych dla koparek i planuje rozbudować gamę produktów o systemy ogniw paliwowych dla małej mobilności powietrznej.
 

W oparciu o te funkcje Robot udostępnia na żywo obraz z miejsca, w którym się znajduje oraz dziennik aktywności z centrum sterowania, jak również przyspiesza reakcję pracowników w przypadku sytuacji awaryjnej, uruchamiając alarm na wspomnianej stronie internetowej. Menedżerowie w razie potrzeby mogą przełączyć się na ręczną teleobsługę, aby przyjrzeć się bliżej ważnym obiektom przemysłowym. Możliwe jest również podłączenie do systemu sterowania wielu robotów „Factory Service Safety”, aby jednocześnie sprawdzać różne strefy.

Ten czworonożny robot jest w stanie poruszać się w wąskich przestrzeniach, a także analizować martwe obszary, które trudno dostrzec ludzkim okiem. Zastosowanie technologii Hyundai Motor Grupy w robocie Spot firmy Boston Dynamics zapewnia robotowi ulepszone funkcje autonomiczne. W oparciu o doświadczenie Grupy w rozwoju robotów usługowych, Robot jest wyposażony w różnorodne technologie dostosowane do autonomicznych usług patrolowych w przestrzeni przemysłowej, w tym zarządzanie zadaniami i technologię wizyjną opartą na głębokim uczeniu.

Grupa zastosowała w robocie kilka własnych technologii, w tym sztuczną inteligencję do wykrywania osób, kamerę termowizyjną do identyfikacji zagrożeń związanych z wysoką temperaturą, czujnik LiDAR do rozpoznawania otwartych drzwi oraz nawigację, która umożliwia autonomiczne poruszanie się po wyznaczonych obszarach na terenach przemysłowych — wszystkie z tych technologii można rozszerzyć na inne rodzaje robotów mobilnych.

W ramach działań pilotażowych w fabryce Kia w Korei Południowej, Grupa będzie używać robota do nocnych kontroli bezpieczeństwa i tworzenia bezpieczniejszego środowiska dla pracowników. Grupa zweryfikuje również koncepcję robota i oceni jego skuteczność oraz przydatność zanim zostaną rozszerzone obszary patrolowania i zanim robot zostanie wdrożony w innych zakładach przemysłowych.

Na początku tego roku Grupa nabyła pakiet kontrolny akcji w Boston Dynamics, aby rozwijać technologie robotów, które poprawiają jakość życia ludzi i promują bezpieczeństwo. Rozwój technologii robotyki zapewni synergię zakładom przemysłowym Grupy, pojazdom autonomicznym i przyszłym rozwiązaniom miejskiej mobilności powietrznej (UAM).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Craemer GmbH
DSR S.A.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.