Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Obroty spadają, firmy mają ujemny bilans – choć nie wszystkie. Na przykład Tesla radzi sobie znacznie lepiej niż Mitsubishi, pokazuje najnowszy raport.

W koronakryzysie koncerny motoryzacyjne na całym świecie straciły miliardy, niektóre zakończyły rok z ujemnym bilansem. Wedle raportu firmy konsultacyjnej EY operacyjne straty 17 największych firm wyniosły w drugim kwartale prawie 11 miliardów euro – dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku zyski wyniosły 22 miliardy euro.

Rekordowe straty i spadek obrotów

Tylko sześciu producentów nie odnotowało strat, a Tesla w okresie kwiecień-czerwiec prosperowała nawet lepiej niż w analogicznym okresie 2019, co wedle EY plasuje ją na czele rankingu zysków w branży motoryzacyjnej.

Jednak żadna z firm nie uchroniła się w drugim kwartale przed spadkiem obrotów. W sumie spadek ten wyniósł prawie 177 miliardów euro, czyli o 41 procent mniej w porównaniu z drugim kwartałem 2019. Także tu spektrum jest szerokie i sięga od 5 procent u Tesli do 57 procent u Mitsubishi. Trzy niemieckie koncerny Volkswagen (-37%), Daimler (-29%) i BMW (-22%) plasowały się na średnim poziomie.

Model napędzany energią słoneczną koncernu Tesla

Chiny deską ratunku

„Jeszcze nigdy nie było takiego spadku obrotów, zysków i sprzedaży”, powiedział Constantin M. Gall, szef działu Automotive & Transportation w EY. „Pandemia doprowadziła niemal do zatrzymania branży motoryzacyjnej na całym świecie – ze wszystkimi katastrofalnymi skutkami dla obrotów i zysków”, oświadczył.

Więcej w portalu Deutsche Welle.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
DSR S.A.
Etyfol
SJM EUROSTAT SAS