Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
mercedes-logoW I kwartale br. Mercedes-Benz pobił kolejne rekordy sprzedaży. Od stycznia do marca producent dostarczył na całym świecie blisko 600 tys. samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy (+6%).

W Polsce nabywcy odebrali w tym czasie ponad 4,1 tys. nowych osobowych Mercedesów, o blisko 33% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Modele GLC i GLC Coupe, Klasa E oraz Klasa S zajęły pozycje liderów w swoich segmentach rynku.

Od wielu miesięcy sprzedaż Mercedes-Benz wzrasta znacznie szybciej niż całego polskiego rynku motoryzacyjnego – i podobnie było w I kwartale 2018 r. W ciągu minionych 3 miesięcy producent ze Stuttgartu dostarczył w Polsce 4105 nowych aut (bez osobowych wersji vanów), o 32,8% więcej niż w tym samym okresie ub.r. Modele Mercedesa zajęły w tym czasie pozycje liderów w licznych segmentach, w tym wśród SUV-ów klasy średniej (GLC i GLC Coupe – łącznie 900 sztuk), limuzyn klasy średniej wyższej (Klasa E – 448 sztuk) oraz limuzyn luksusowych (Klasa S – 172 sztuki). Na uwagę zasługują również znakomite wyniki Klas C i E z nadwoziami Coupe (odpowiednio, 97 i 139 egzemplarzy) oraz niesłabnąca popularność kompaktowych Klasa A i B (łącznie 379 sztuk).

Także w ujęciu globalnym Mercedes-Benz osiąga imponujące wyniki sprzedaży. Miniony kwartał okazał się najlepszym w historii firmy – klientom dostarczono 594 304 samochody (+6,0%). Rekordowy był także sam marzec, gdy do nabywców trafiło ponad 237 000 aut (+3,9%). Mercedes-Benz był liderem rynku aut premium m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Szwajcarii, Szwecji, Japonii, Australii, Kanadzie i Korei Południowej.

Największym motorem sprzedaży okazał się rynek chiński, gdzie od stycznia do marca trafiło blisko 170 tys. samochodów z gwiazdą (+17,2%). Ponad 2/3 z nich pochodziło z lokalnych fabryk.

Ogromny wkład w utrzymanie dynamiki sprzedaży mają modele z gamy SUV-ów, które w I kwartale br. znalazły łącznie prawie 212 tys. nabywców. Niezmiennie tytuł bestsellera wśród SUV-ów należy do GLC, którego sprzedaż jednostkowa w ciągu trzech minionych miesięcy wzrosła o 33,4%.

Swój wkład w sukces handlowy firmy miała także Klasa S – w I kwartale br. liczba jej dostaw wzrosła o 29,4%, do 22 691 egzemplarzy. Co istotne, ponad jeden na osiem egzemplarzy sprzedanych w tym czasie egzemplarzy to ultraluksusowe odmiany sygnowane przez markę Mercedes-Maybach.

W kolejnych miesiącach producent nastawia się na kolejne wzrosty sprzedaży – w marcu w sprzedaży pojawił się nowy CLS, a na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutowały odświeżone Klasy C Coupe i Cabriolet.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Sigfox Poland Sp. z o.o.
YETICO S.A.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
BARIBAL Group
Alucrom Sp. z o.o.