Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Koncern Nexteer Automotive od 1999 roku wyprodukował już 50 milionów elektrycznych układów kierowniczych (EPS), co pozwoliło w tym czasie na zaoszczędzenie przez kierowców na całym świecie blisko 20 miliardów litrów paliwa.
Tworzone m.in. w Gliwicach i Tychach układy umożliwiają także wprowadzanie do najnowszych modeli pojazdów tzw. systemów zaawansowanego wspomagania kierowcy (ADAS - Advanced Driver Assistance Systems) i są podstawą dla tworzenia autonomicznych samochodów, których prototypy są już przez firmę testowane od ponad dwóch lat.
Produkcja elektrycznych ukBadów kierowniczych w tyskim zakBadzie Nexteer Automotive w Tychach
Inżynierowie Nexteer podkreślają, że układy EPS Nexteer zapewniają komfortowe sterowanie pojazdu niezależnie od warunków pogodowych, przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa nawet o sześć procent i zmniejszeniu emisji CO2 nawet o osiem gramów na kilometr.

Obrazowo można przedstawić ilość paliwa zaoszczędzonego dzięki 50 milionom systemów EPS jako:
  • pojemność ponad 7500 basenów olimpijskich, lub...
  • około 40 miliardów półlitrowych butelek wody

- Wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, że nasze układy EPS stanowią technologię otwierającą drogę do wprowadzania zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy, takich jak kontrola pasa ruchu, asystent parkowania, wspomaganie w korkach ulicznych i innych. Współpracujące z ADAS układy ostatecznie umożliwią dodatkowo wdrażanie jeszcze bardziej zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa w jeździe półautonomicznej i autonomicznej - mówi Steve Spicer, wiceprezes ds. globalnej linii produktów EPS.

Oprócz zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, EPS wykorzystuje także oprogramowanie w celu dopasowania odczuć kierowcy z jazdy do oczekiwań wobec danej marki, określanych przez producenta. Inaczej mówiąc, Nexteer może dostosować algorytm EPS tak, aby kierowanie samochodem o wysokich osiągach zapewniało wrażenia kierowania samochodem sportowym, a kierowanie luksusowym pojazdem zapewniało wrażenia kierowania komfortową limuzyną.  
ZakBad Nexteer Automotive w Gliwicach
Technologie dla autonomicznych pojazdów
Na podstawie opracowanego przez Nexteer systemu Steering on Demand, firma stworzyła obecnie pierwszą w pełni kompleksową technologię dla pojazdów autonomicznych i półautonomicznych. Jej najważniejsze elementy, to systemy:
  • Steering on Demand
Za naciśnięciem przycisku lub nawet po uchwyceniu kierownicy układ Steering on Demand umożliwia kierowcy przejście w tryb jazdy autonomicznej i ponowne przejęcie kontroli poprzez bezpieczne, intuicyjne zmiany trybu kierowania w przypadku pojazdów umożliwiających autonomiczną jazdę Poziomu 3, Poziomu 4 oraz Poziomu 5. System pozwala także kierowcy na dostosowanie wrażeń z kierowania do jego preferencji - od sportowego stylu do komfortu właściwego luksusowym limuzynom.
  • Quiet Wheel Steering
W ramach pakietu technologicznego Nexteer rozwiązanie Quiet Wheel umożliwia pozostawanie kierownicy nieruchomo w trybie jazdy automatycznej, nawet gdy samochód skręca. Quiet Wheel Steering eliminuje potencjalne zagrożenia wynikające z szybkich obrotów kierownicy przed kierowcą podczas jazdy bez jej użycia, zwiększając jego poczucie spokoju i bezpieczeństwa za kierownicą.
  • Chowana kolumna kierownicy
Pojazdy wyposażone w Quiet Wheel Steering mogą być też wyposażane w chowaną do deski rozdzielczej kolumnę kierownicy, cofającą się po włączeniu trybu jazdy automatycznej, zwiększając ilość dostępnego miejsca w celu zapewnienia kierowcy większego komfortu i możliwości wykonywania innych czynności. Ta technologia składanej i wysuwanej kolumny kierownicy daje kierowcy większą kontrolę i możliwości dzięki bezpiecznemu, naturalnemu przechodzeniu między trybem jazdy ręcznej i automatycznej. Składana kierownica automatycznie cofa się do deski rozdzielczej. Aby wysunąć kierownicę, kierowca musi tylko wcisnąć przycisk lub przyciągnąć kierownicę do siebie.
  • Elektroniczny układ sterowania Steer-by-Wire (SbW)
W SbW mechaniczne połączenie pomiędzy kołami i kierownicą zostaje zastąpione elektroniką i siłownikami na kolumnie i listwie zębatej. System ten umożliwia zarówno jazdę w trybie ręcznym jak i autonomicznym, a ponadto otwiera nowe możliwości wprowadzania zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, „odchudzania” pojazdu i zwiększenia przestrzeni pod maską.

Połączenie wiedzy i technologii w dziedzinie R&D – współpraca z koncernami Continental i WABCO
Wspólne przedsięwzięcie badawczo-rozwojowe Nexteer z Continental Automotive o nazwie CNXMotion umożliwia stworzenie bardziej kompleksowych technologii dla autonomicznych pojazdów poprzez połączenie współpracy hamulców wspomaganych elektrycznie firmy Continental z elektrycznie wspomaganymi systemami sterowania Nexteer. Oprócz tego w poprzednim roku firmy Nexteer oraz WABCO oznajmiły podjęcie współpracy w celu opracowania i wyprodukowania aktywnych układów kierowniczych dla średnich i dużych pojazdów użytkowych przy zastosowaniu rozwiązania Magnetic Torque Overlay (MTO) firmy Nexteer, produktu zapewniającego funkcje ADAS. W wyniku tego pakiet technologiczny Nexteer umożliwia obecnie bardziej wszechstronne zastosowania dla pojazdów użytkowych, zarówno w małych samochodach jak i w pojazdach użytkowych.

Układy kierownicze Nexteer upowszechniają się na światowych rynkach
Nexteer pozostaje głównym dostawcą układów kierowniczych w Ameryce Północnej i osiągnął trzecią pozycję dostawcy układów kierowniczych na świecie. Koncern wprowadził swój pierwszy 12-woltowy układ EPS w 1999 roku, a następnie wprowadził technologię EPS produkowaną od 2004 roku w polskich zakładach koncernu - w Gliwicach oraz Tychach. Obecnie układy EPS firmy Nexteer znajdują się w dziewięciu na 10 pickupów na rynku Stanów Zjednoczonych i w jednym na cztery małe samochody w Europie wykorzystujące technologię EPS.


0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
GREG-PLAST
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.