Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Grupa Renault umocniła pozycję na najważniejszych rynkach i utrzymała udział w światowym rynku samochodowym. Pomimo ogólnego spadku na rynku o 4,8 proc. Grupa Renault utrzymała udział w rynku na poziomie 4,25 proc. Grupa sprzedała 3,8 mln samochodów, o 3,4 proc. mniej niż w ubiegłym roku.

 

Sprzedaż Grupy wzrosła w ostatnim kwartale 2019 roku dzięki sukcesowi nowego Clio w Europie oraz modeli Arkana w Rosji i Triber w Indiach. Grupa umocniła pozycję na najważniejszych rynkach - w Europie odnotowała wzrost o 1,3 proc., w Rosji jest zdecydowanym liderem z udziałem 29 proc. w rynku, w Brazylii Renault przesunęło się o dwa miejsca i jest obecnie czwartą marką w tym kraju, a w Indiach jest jedyną marką, która zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych. Rok 2020 będzie kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E. i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą E-TECH. • Atrakcyjność nowych produktów dla klientów pozwoli Grupie utrzymać politykę cenową wdrożoną w 2019 roku.

W 2019 roku Grupa Renault sprzedała na świecie 3 753 723 samochody, o 3,4 proc. mniej (o 130 550 samochodów, co oznacza że udało się częściowo skompensować spadek o 183 000 samochodów w związku z sytuacją na rynku irańskim, argentyńskim i tureckim) pomimo spadku na światowym rynku o 4,8 proc.

Sprzedaż samochodów elektrycznych Grupy Renault na świecie wzrosła o 23,5 proc. do poziomu 62 447 samochodów. Nowe ZOE, wprowadzone pod koniec 2019 roku, będzie w 2020 roku flagowym modelem w gamie samochodów elektrycznych. W segmencie elektrycznych samochodów dostawczych niekwestionowanym liderem jest Kangoo Z.E. Model odnotował wzrost sprzedaży o 19,2 proc. (10 349 sztuk). W Chinach Grupa wprowadziła w listopadzie 2019 roku Renault City K-ZE i w ciągu dwóch miesięcy sprzedała 2 658 sztuk nowego modelu.

W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy wzrosła o 0,7 proc., ustanawiając nowy rekord. Jest to zasługa doskonałych wyników marki Renault w Europie. Zwiększyła sprzedaż o 3,6 proc., przy ogólnym wzroście na rynku o 2,8 proc.

Renault Pro+ sprzedało w ubiegłym roku rekordową liczbę samochodów dostawczych, w tym z napędem elektrycznym.

W Europie sprzedaż wzrosła o 1,3 proc., przy średnim wzroście rynkowym 1,2 proc.

Clio jest liderem w segmencie B. 45 proc. sprzedanych nowych Renault Clio stanowią wersje najlepiej wyposażone. Z myślą o zapewnieniu klientom jak najszerszej oferty Clio 4 jest nadal w sprzedaży.

Captur jest liderem w segmencie SUV-ów tej kategorii. Sprzedaż ZOE odnotowała wzrost o 19,1 proc. (47 027 samochodów).

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (564 854 samochody, +10,4 proc.). Wzrost marki jest związany głównie z doskonałymi wynikami Dustera i Sandero.

W Rosji Grupa Renault jest liderem, z udziałem 29 proc. w rynku, co oznacza wzrost o 1,4 punktu. Sprzedaż wzrosła o 2,3 proc., pomimo spadku na rynku o 2,6 proc.

ŁADA zwiększyła sprzedaż o 0,6 proc. do 362 356 samochodów i umocniła pozycję lidera z udziałem 20,7 proc. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji. W grudniu 2019 roku w ofercie Grupy pojawił się kultowy model Niva.

Sprzedaż samochodów marki Renault zwiększyła się o 5,8 proc., do 144 989 samochodów, pod wpływem sukcesu modelu Arkana, który pojawił się na rynku w drugiej połowie 2019 roku.

W Brazylii sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 11,3 proc. (239 174 samochody). Udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 9 proc., tj. +0,3 punktu. Jest to efekt dobrych wyników modelu Kwid. Brazylijski rynek utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu na poziomie 7,4 proc.

W Indiach strategia rozwoju Grupy przynosi owoce. Renault jest jedyną marką, która w 2019 roku zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych. Sprzedaż marki wzrosła o 7,9 proc., pomimo spadku na rynku o 11,3 proc. Jest to efekt udanego debiutu rynkowego modelu Triber i sukcesu nowego Kwida. Udział marki w rynku wyniósł 2,5 proc., co oznacza wzrost o 0,45 punktu w porównaniu do 2018 roku.

Wprowadzony w sierpniu 2019 roku Triber, kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji, który umożliwia przewóz do siedmiu osób, już teraz sprzedał się w 24 142 sztuk. Połowę sprzedanych samochodów stanowią wersje najlepiej wyposażone. Triber należy do segmentu, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50 proc. rynku indyjskiego.

Poza głównymi rynkami zbytu Grupa jest liderem w Afryce, Turcji, Kolumbii i Rumunii.

Rok 2020 będzie dla Grupy kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E. i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą E-TECH.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
YETICO S.A.
Takoni Sp. z o.o.
Etyfol
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.