Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
altJego Królewska Mość, Mohammed VI, w obecności Carlosa Ghosna, prezesa Renault i Nissan, zainaugurował otwarcie zakładów Aliansu Renault-Nissan w Tangerze.

Nowe zakłady Renault-Nissan w Tangerze to inwestycja o wartości miliarda euro. Maksymalna zdolność produkcyjna 400 000 samochodów rocznie umożliwi kontynuację światowego sukcesu, jaki odniosła gama Entry. Te zakłady są pierwszymi na świecie zakładami produkującymi samochody o zerowej emisji CO2 i zerowym zrzucie ścieków przemysłowych. Są to największe zakłady samochodowe na południe od Morza Śródziemnego, z załogą, która do 2015 roku będzie liczyła ponad 6 000 osób.

Obecna w Maroku od ponad 80 lat Renault opiera się na strategicznym położeniu portu w Tangerze pomiędzy Atlantykiem a Morzem Śródziemnym, na rozwiniętej i konkurencyjnej strukturze dostawców oraz kadrze przeszkolonej w zakresie najlepszych technik samochodowych.

Renault i Nissan dzielą wraz z Królestwem Maroka wielkie ambicje rozwoju przemysłowego. Dzięki zaangażowaniu Renault i jego partnerów oraz niezawodnemu wsparciu rządu marokańskiego nasze zakłady są na dobrej drodze, aby stać się nowym wzorcem światowego przemysłu samochodowego - powiedział Carlos Ghosn.

Zdolności produkcyjne, aby kontynuować życiowy sukces Entry
Zakłady rozpoczynają produkcją dwóch nowych modeli Entry: samochodu rodzinnego Lodgy i małego samochodu użytkowego, dostępnego także w wersji samochodu osobowego.

Ten obiekt umożliwi zwiększenie wolumenu i rozszerzenie oferty gamy M0, w uzupełnieniu modeli produkowanych w zakładach w Pitesti (Rumunia) i SOMACA (Casablanca, Maroko), które osiągają obecnie granice swoich możliwości. W ten sposób Grupa Renault będzie mogła odpowiedzieć na stałe zapotrzebowanie klientów na modele podstawowe, uznane z racji niespotykanego stosunku oferty do ceny.

Wydajne narzędzie przemysłowe w służbie nienagannej jakości Zakłady w Tangerze towarzyszą wzrostowi Renault i Nissan na świecie, obok zakładów w Chennai w Indiach. Pilotowane przez Renault, opierają się one na Aliansie Production Way (APW), który łączy najlepsze praktyki przemysłowe Renault i Nissan. Wdrożono poważne przedsięwzięcie szkoleniowe, aby ustawić Tanger na najlepszym poziomie pod względem jakości i wydajności. Renault i Maroko stworzyły w Tangerze instytut szkoleniowy „Institut de Formation aux Métiers de l’Industrie Automobile” (IFMIA), w pełni finansowany przez państwo marokańskie, dla pracowników zakładów, a także dla pracowników firm produkujących wyposażenie. We Francji centrum szkoleniowe „Global Training Center” (GTC) we Flins przyjęło 168 osób pracujących dla tego projektu w celu szkolenia instruktorów, kadry i techników zakładów.

Oddziaływanie na środowisko naturalne obniżone do poziomu jeszcze nigdy nieosiągniętego w przypadku zakładów nadwoziowo-montażowych

Jako obiekt zaprojektowany w całkowicie nowy sposób, zakłady w Tangerze wpisują się w politykę środowiskową Grupy Renault. Jest ona wynikiem unikalnego partnerstwa pomiędzy Królestwem Maroka, Renault oraz Veolia Environnement. Emisje CO2 zmniejszono o 98%
(w stosunku do zakładów o zdolności produkcyjnej równoważnej 400 000 samochodów rocznie), a więc około 135 000 ton CO2 zaoszczędzonych rocznie. Zakłady nie będą w ogóle zrzucać ścieków pochodzenia przemysłowego do środowiska naturalnego, pobór z zasobów wodnych dla procesów przemysłowych zmniejszono zaś o 70%. Wyniki te uzyskano dzięki innowacjom na poszczególnych etapach produkcji, zastosowaniu energii ze źródeł odnawialnych, a także dzięki zoptymalizowanemu zarządzaniu cyklem wodnym. W uznaniu tych wyników, Renault uzyskało nagrodę przy okazji piątej edycji konkursu „Sustainable Energy European Awards 2011”, organizowanego przez Unię Europejską, w kategorii „Produkcja”.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
QualityHUB24
YETICO S.A.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
LINEX Sp. z o.o.