Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
groupe renault logoW pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż największego koncernu samochodowego na świecie, który tworzą Renault, Nissan i Mitsubishi, wzrosła o 5,1% i wyniosła 5 538 530 sprzedanych samochodów.

To kolejny rekord Aliansu. Wzrost popytu dotyczy zarówno crossoverów, SUV-ów, pick-upów, jak i samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży modeli Clio, Captur i Scenic. Dacia również może poszczycić się rekordową sprzedażą po pierwszych sześciu miesiącach. Nissan świetnie wykorzystał duży popyt na modele Note, Serena, X-Trail i Qashqai. Mitsubishi odnotowało bardzo obiecujący poziom sprzedaży nowego modelu Eclipse Cross i XPANDERA.

Duże jest również zapotrzebowanie na elektryczne samochody Renault i Nissana. Renault ma 21,9% udziału w rynku europejskim dzięki modelom ZOE i Kangoo Z.E., które stanowi 38% rynku elektrycznych samochodów dostawczych. Jeśli chodzi o Nissana, nowy model LEAF sprzedał się w 47 000 sztuk, w tym 18 000 w Europie, gdzie jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Mitsubishi Motors jest liderem na rynku SUV-ów z napędem hybrydowym plug-in za sprawą Outlandera.

Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi podkreślił: „Sprzedaż w firmach należących do Aliansu wzrosła na wielu rynkach, co przekłada się na doskonałe wyniki i dowodzi atrakcyjności naszych marek. Rekordowa sprzedaż Aliansu w pierwszym półroczu 2018 r. pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji celów ustalonych w ramach planu Alians 2022”.

Zgodnie z założeniami średnioterminowego planu strategicznego Alians 2022 roczna sprzedaż na koniec 2022 roku ma przekroczyć 14 milionów samochodów. To o 30% więcej w stosunku do 10,6 milionów sztuk sprzedanych przez Renault, Nissana i Mitsubishi w 2017 r. Celem planu jest również poszerzenie współpracy między partnerami poprzez wykorzystanie wspólnych platform i silników, a także innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie napędów elektrycznych, autonomicznej jazdy i inteligentnych samochodów.

W pierwszym półroczu 2018 r. prawie co dziewiąty sprzedany samochód na świecie to samochód Aliansu.

Grupa Renault sprzedała w pierwszym półroczu 2018 r. 2,1 miliona samochodów, wyznaczając tym samym nowy rekord sprzedaży marek Renault i Dacia. Marka Renault jest numerem dwa na rynku europejskim, a model Captur numerem jeden w swoim segmencie.

Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 2,8 miliona samochodów pod markami Nissan, INFINITI i Datsun. Sprzedaż Nissana w Chinach wzrosła o 10,8%.

Mitsubishi Motors sprzedał 616 648 samochodów na świecie. Dobre wyniki to efekt wprowadzenia nowego modelu Eclipse Cross w ponad 60 krajach oraz pojawienia się w kwietniu na Filipinach XPANDERA, który jest montowany w Indonezji. Do sukcesu przyczyniły się także pick-upy sprzedawane w Tajlandii i SUV Outlander sprzedawany w Chinach.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

METCHEM Sp. z o.o.
BARIBAL Group
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.