Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Z okazji corocznej konferencji Aliansu, w ramach której spotyka się w Amsterdamie kierownictwo Renault i Nissana, Carlos Ghosn potwierdził zamiar osiągnięcia do końca 2016 roku minimum 4,3 miliarda euro z tytułu efektów synergii.

Wykorzystanie efektu synergii jest niezbędne do dalszej poprawy wyników obydwu firm na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Obecnie w sektorze motoryzacyjnym trwa proces konsolidacji poszczególnych podmiotów. Niezbędne jest obniżanie kosztów, optymalizacja łącznej zdolności inwestycyjnej oraz podtrzymywanie zrównoważonego rozwoju obydwu firm.

W tym celu Renault i Nissan zamierzają zwiększyć efekt synergii w następujących czterech dziedzinach: zakupy, inżynieria, produkcja i logistyka oraz zasoby ludzkie. Przygotowywany projekt polegałby na określeniu zbieżnych obszarów w każdej z tych czterech dziedzin w celu ich wspólnego zarządzania.

Podstawowe zasady funkcjonowania Aliansu zostaną utrzymane: poszanowanie kultury i odrębności marek obydwu firm oraz wykorzystanie efektu synergii tylko w tych przypadkach, gdy jest on obustronnie korzystny.

- Alians między Renault i Nissanem opiera się na wzajemnym poszanowaniu oraz dążeniu do szybkiej realizacji wszystkich projektów zgodnie z zasadą „win-win” - powiedział Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan. - Przy wdrażaniu nowych projektów konwergencji będziemy nadal podążali tą samą drogą, z zachowaniem tych samych zasad wzajemnego poszanowania i przejrzystości, jeszcze bardziej przyspieszając tempo.

W przypadku zakupów projekt przewiduje:
  • dalsze zwiększanie spójności w celu osiągnięcia większej skuteczności w relacjach z dostawcami,
  • dążenie do tworzenia wspólnych kierownictw działów zakupów w poszczególnych regionach.
W zakresie inżynierii celem projektu jest:
  • rozdzielenie tematów prac nad innowacyjnymi rozwiązaniami pomiędzy Renault i Nissanem w celu poszerzenia spektrum badań Aliansu,
  • przyspieszenie wdrażania wspólnych platform,
  • określenie i wdrożenie wspólnej strategii w zakresie podzespołów mechanicznych,
  • optymalizacja wykorzystania stanowisk badawczych.
Wyzwaniem w zakresie produkcji i logistyki jest:
  • poprawa efektywności zakładów produkcyjnych poprzez systematyczne wdrażanie najlepszych praktyk każdej z obu firm,
  • optymalizacja inwestycji w prace badawczo-rozwojowe (CAPEX) poprzez standaryzację procesów produkcyjnych,
  • poprawa wykorzystania obecnych mocy produkcyjnych i zmniejszenie wskaźnika CAPEX,
  • zwiększenie efektywności logistycznej pomiędzy zakładami i pomiędzy regionami.
W zakresie zasobów ludzkich:
  • wsparcie dla spójnego wykorzystania wybranych profili zawodowych (wspólne cele, spójne procedury dotyczące zasobów ludzkich, wymiana personelu),
  • wprowadzenie wspólnej polityki zarządzania talentami,
  • poszukiwanie dodatkowych efektów synergii w zakresie zasobów ludzkich  na szczeblu poszczególnych krajów, regionów i Grupy, dzięki wspólnemu wykorzystaniu doświadczeń.
Dla każdej z tych czterech dziedzin wyznaczony został dyrektor, który ma zaproponować środki niezbędne do wdrożenia projektu:
  • Christian Vandenhende został mianowany dyrektorem projektu w dziedzinie zakupów.
  • Tsuyoshi Yamaguchi został mianowany dyrektorem projektu w dziedzinie inżynierii.
  • Shouhei Kimura został mianowany dyrektorem projektu w dziedzinie produkcji i logistyki.
  • Marie-Françoise Damesin została mianowana dyrektorem projektu w dziedzinie zasobów ludzkich.

W swoich działaniach będą oni zobowiązani do kierowania się zarówno ogólnym interesem Aliansu, jak i interesem Renault i Nissana. Wnioski z przeprowadzonej analizy zostaną zaprezentowane przedstawicielom pracowników do końca pierwszego kwartału br.

Alians Renault-Nissan
Alians Renault-Nissan jest przykładem najdłuższej i najbardziej efektywnej strategicznie, wielokulturowej współpracy w historii przemysłu motoryzacyjnego.
Od momentu jego utworzenia w 1999 roku pozwolił na osiągnięcie licznych efektów synergii w dziedzinie zakupów, ceł, logistyki i informatyki.

Od tamtego czasu Alians znacząco się rozwinął, stając się czwartym koncernem motoryzacyjnym na świecie pod względem liczby produkowanych samochodów. Obecnie prowadzi również współpracę z Daimlerem i Mitsubishi, jak również na szczeblu regionalnym z firmami AVTOVAZ, Ashok Leyland i Dongfeng.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.