Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W pierwszych trzech miesiącach 2011 roku Chevrolet sprzedał 1,1 miliona pojazdów na całym świecie, co oznacza 15% wzrost względem pierwszego kwartału 2010 roku i stanowi najlepszy wynik, osiągnięty przez markę w pierwszym kwartale w historii.

„Rok, w którym Chevrolet świętuje stulecie swojego istnienia, rozpoczął się dla nas bardzo pomyślnie” - mówi Joel Ewanick, dyrektor GM ds. marketingu globalnego. „Nasze wyniki z pierwszego kwartału wyraźnie pokazują, że klienci nie pozostają obojętni na naszą nową gamę produktów, co jest możliwe tylko wtedy, gdy naprawdę wsłuchuje się w potrzeby klienta. Chevrolet trafił w gusta klientów pochodzących z kluczowych rynków w Ameryce Południowej, Europie i Azji. Oczekujemy kolejnego wzrostu zainteresowania po pojawieniu się Chevroleta na rynku koreańskim oraz wprowadzeniu gamy modelowej, bazującej na sukcesie modelu Chevrolet Cruze”.

Rośnie popularność Chevroleta na świecie
W zeszłym roku Chevrolet, jako jedyna marka z pierwszej piątki, zwiększył całkowity udział w rynku, osiągając pułap 5,8 procent całkowitej sprzedaży pojazdów na świecie.

Ta tendencja utrzymywała się w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku, kiedy to Chevrolet odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu do wyników osiągniętych w tym samym okresie rok wcześniej na czterech z pięciu głównych rynków, w tym:
  • w Stanach Zjednoczonych Chevrolet sprzedał 416 505 samochodów w pierwszym kwartale, co stanowi 23% wzrost; w lutym Chevrolet był najczęściej sprzedawaną marką na rynku amerykańskim;
  • w Chinach Chevrolet sprzedał rekordowe 159 303 samochody w trzech pierwszych miesiącach roku, co stanowi 17% wzrost;
  • w Brazylii Chevrolet sprzedał 142 734 samochody w pierwszym kwartale, co stanowi 9% spadek w porównaniu do rekordowej sprzedaży w pierwszym kwartale 2010 roku;
  • w Meksyku Chevrolet sprzedał 37 291 samochodów w pierwszym kwartale, co stanowi 12% wzrost;
  • w Argentynie Chevrolet sprzedał 34 103 samochody, co stanowi 21% wzrost w pierwszym kwartale; Chevrolet ustanowił trzy kolejne rekordy sprzedaży w tym południowoamerykańskim kraju, odnotowując najlepsze wyniki w styczniu, lutym i marcu.

W Europie Chevrolet sprzedał 112 482 samochody, co stanowi 7% wzrost w stosunku rocznym. W tym czasie Chevrolet zwiększył swój udział w dziewięciu rynkach europejskich, podwajając sprzedaż w Danii i Turcji oraz zwiększając sprzedaż we Francji i Rosji odpowiednio o 80 i 51 procent.

Spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży Chevroleta. Przyczyni się do tego również rynek koreański, gdzie w marcu sprzedaż GM wzrosła o 60% względem poprzedniego miesiąca, dzięki wprowadzeniu marki Chevrolet oraz nowych produktów takich jak: Orlando, Spark i Cruze. Kolejne modele, jak SUV Captiva i Cruze w wersji hatchback, będą miały wkrótce swoją premierę w tym kraju.

„Chevrolet wzmocni obecność GM na rynku Korei Południowej”, powiedział Mike Arcamone, prezes i dyrektor generalny GM Korea. „Widzimy ogromne możliwości rozwoju jednej z najbardziej legendarnych światowych marek samochodowych”.

Cruze wiodącym światowym modelem Chevroleta
Oprócz rosnącego ogólnoświatowego zasięgu Chevroleta, marka rozwija również swoją linię samochodów.

Dzięki udanemu debiutowi rynkowemu w Stanach Zjednoczonych oraz dalszemu wzrostowi w Chinach, Chevrolet sprzedał 150 652 egzemplarze Cruze’a w wersji sedan w pierwszym kwartale 2011 roku, co stanowi 117% wzrost względem pierwszego kwartału 2010 roku. Od momentu wprowadzenia Cruze’a do sprzedaży w Europie w 2009 roku, Chevrolet sprzedał blisko 600 000 Cruze’ów na całym świecie.

Spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży Cruze’a po wprowadzeniu do oferty wersji hatchback, której sprzedaż rozpocznie się latem w Europie, a następnie na innych światowych rynkach. W Europie segment samych pojazdów kompaktowych stanowi jedną czwartą całkowitej sprzedaży samochodów, a około 65 procent wszystkich samochodów kompaktowych to modele hatchback.

Do kompaktowego Cruze’a i miejskiego Sparka wkrótce dołączy całkowicie nowy model Aveo/Sonic, który będzie dostępny w sprzedaży w Europie w połowie roku 2011, a w pozostałych krajach będzie wprowadzany w 2011 i 2012 roku. Ponadto, całkowicie nowy model Chevroleta Malibu zadebiutuje w tym roku na kilku rynkach na całym świecie.

Wprowadzając nowe Malibu, Chevrolet kontynuuje rozwój światowej rodziny ekonomicznych samochodów. Modele Spark, Aveo/Sonic, Cruze, Volt i Malibu konkurują w czterech największych segmentach pojazdów, stanowiących 54 procent całkowitej sprzedaży samochodów użytkowych w 2010 roku.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ANT Solutions Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Etyfol
YETICO S.A.