Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Stellantis N.V. i Leapmotor ogłosiły dziś, że Stellantis planuje zainwestować około 1,5 miliarda euro w nabycie około 20% udziałów Leapmotor, którego Stellantis stanie się znaczącym udziałowcem.

Umowa przewiduje również stworzenie Leapmotor International, spółki joint venture 51/49 kierowanej przez Stellantis, z wyłącznymi prawami do eksportu i sprzedaży, a także produkcji produktów Leapmotor poza regionem Chin. Umowa ta oznacza pierwszą w branży globalną współpracę w zakresie pojazdów elektrycznych między jednym z wiodących światowych producentów samochodów a chińskim producentem OEM, specjalizującym się w pojazdach NEV.

Partnerstwo to ma na celu dalsze zwiększenie sprzedaży produktów Leapmotor w Chinach, największym na świecie rynku, przy jednoczesnym wykorzystaniu ugruntowanej, międzynarodowej pozycji handlowej Stellantis w celu znacznego przyspieszenia sprzedaży produktów marki Leapmotor w innych regionach, rozpoczynając od Europy. Stellantis zamierza wykorzystać wysoce innowacyjny i ekonomiczny ekosystem pojazdów elektrycznych Leapmotor w Chinach, aby osiągnąć kluczowe cele elektryfikacji określone w planie Dare Forward 2030, pozostając jednocześnie otwartym na poszukiwanie dalszych wzajemnie korzystnych synergii. Spółka joint venture zamierza rozpocząć dostawy w drugiej połowie 2024 roku.

Obie firmy uważają, że oferta produktów EV firmy Leapmotor jest komplementarna wobec obecnej technologii i gamy kultowych marek Stellantis i zapewni klientom na całym świecie bardziej przystępne cenowo rozwiązania w zakresie mobilności. Stellantis otrzyma dwa miejsca w zarządzie Leapmotor i wyznaczy dyrektora generalnego spółki joint venture Leapmotor International.

- Wraz z konsolidacją start-upów dotyczących pojazdów elektrycznych w Chinach, staje się coraz bardziej oczywiste, że główne segmenty w Chinach zostaną zdominowane przez grono nowej generacji graczy, takich jak Leapmotor, oferujących wydajne i zwinne pojazdy elektryczne – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

- Uważamy, że nadszedł właściwy moment, aby objąć wiodącą rolę we wspieraniu globalnych planów ekspansji Leapmotor, jednego z najbardziej imponujących nowych graczy na rynku pojazdów elektrycznych, o podobnym do naszego podejściu do przedsiębiorczości i technologii. Dzięki tej strategicznej inwestycji możemy wypełnić lukę w naszym modelu biznesowym i skorzystać z konkurencyjności Leapmotor zarówno w Chinach, jak i za granicą. Chciałbym podziękować panu Zhu Jiangmingowi i zespołom obu naszych wspaniałych firm za ich przywództwo i współpracę w tworzeniu tej nowej, niezwykle cennej dla obu stron, możliwości partnerstwa.

- Dzisiejszy dzień to kamień milowy w historii Leapmotor i cieszę się, że wraz z panem Tavaresem i jego zespołem mogę być świadkiem tego historycznego momentu - powiedział Zhu Jiangming, założyciel i dyrektor generalny Leapmotor. - Wykorzystując niezrównany zakres własnych możliwości technologicznych, Leapmotor wprowadza na rynek najlepsze w swojej klasie produkty EV w najbardziej konkurencyjny kosztowo sposób. Mocno wierzymy w przynoszące korzyści obu stronom partnerstwa, w których niezwykle zdolni gracze łączą swoją specjalistyczną wiedzę w tych szybko zmieniających się okolicznościach. Współpracując ze Stellantis nadal będziemy kontynuować naszą ścieżkę innowacji i kreatywności w zakresie technologii i synergii biznesowych oraz wprowadzimy samochody elektryczne Leapmotor na rynki całego świata.

Koncentrując się na średnich i dużych rynkach, największym i najszybciej rozwijającym się segmencie w Chinach, w 2022 roku Leapmotor dostarczył około 111.000 pojazdów typu NEV, co stawia go na pierwszym miejscu wśród chińskich producentów tego typu pojazdów. W ciągu najbliższych trzech lat plan produktowy Leapmotor obejmie całą gamę segmentów od A do E, bazując na unikalnej architekturze technicznej z trzema wysoce skalowalnymi platformami z układami napędowymi BEV i z systemem zwiększającym zasięg dla pojazdów elektrycznych.

Leapmotor była pierwszą na świecie firmą zajmującą się wyłącznie samochodami elektrycznymi, która wdrożyła technologię Cell-to-Chassis na dużą skalę, a jej nowa centralnie sterowana architektura elektryczna i elektroniczna Leap 3.0 „Four-Leaf Clover” („czterolistna koniczyna”) umożliwia doskonałą koordynację i maksymalną wydajność między wszystkimi podstawowymi komponentami inteligentnych pojazdów elektrycznych. Unikalny model integracji pionowej opracowany przez spółkę maksymalizuje skalowalność, umożliwiając Leapmotor szybkie reagowanie na potrzeby klientów.

Założona na początku 2021 roku, ale mogąca poszczycić się ponad stuletnią tradycją, Stellantis posiada 14 kultowych marek samochodowych i dwie jednostki biznesowe zajmujące się rozwiązaniami w zakresie mobilności, których celem jest zapewnienie wszystkim czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo swobody mobilności, wykorzystując działalność przemysłową w ponad 30 krajach z klientami na ponad 130 rynkach. W 2022 r. Stellantis sprzedała ponad 6 milionów pojazdów, osiągając przychody netto w wysokości 179,5 miliarda euro i zysk netto w wysokości 16,8 miliarda euro. W pierwszej połowie 2023 roku, Spółka osiągnęła przychody netto w wysokości 98,4 miliarda euro i zysk netto w wysokości 10,9 miliarda euro oraz jedną z najwyższych w branży wartości marży skorygowanego zysku operacyjnego (AOI) na poziomie 14,4%.

Stellantis zainwestuje w elektryfikację ponad 50 miliardów euro w ciągu najbliższych 10 lat, aby zrealizować cele przewidziane w planie strategicznym Dare Forward 2030 polegające na osiągnięciu 100% udziału sprzedaży samochodów osobowych BEV w Europie i 50% udziału sprzedaży samochodów osobowych BEV i lekkich pojazdów użytkowych USA do 2030 roku. Aby osiągnąć te cele handlowe firma zapewnia sobie około 400 GWh pojemności akumulatorów, korzystając ze wsparcia sześciu zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. Jednocześnie, Stellantis nadal wykorzystuje swój model biznesowy oparty na strategii „asset-light” dla swoich zagranicznych marek w Chinach.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Jaeger Polska Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Link International Transport
HQ Plastics
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.