Stokvis Tapes
Takoni
VIA
nissanFirmy Nissan Motor Co., Ltd. oraz Mitsubishi Motors Corporation ogłosiły 12 maja 2016 r., iż podpisały umowę ramową w celu stworzenia dalekosiężnego strategicznego sojuszu pomiędzy tymi dwoma japońskimi markami samochodowymi.

Po emisji akcji przez MMC Nissan wykupi 34% udziałów w MMC za kwotę 237 miliardów jenów.

Ten strategiczny sojusz rozszerzy istniejące już partnerstwo pomiędzy Nissanem i MMC, w ramach którego te dwie firmy współpracowały ze sobą przez ostatnie pięć lat.

Firmy Nissan i MMC zgodziły się na współpracę w zakresie zakupów, wspólnych płyt podłogowych, dzielenia się technologiami, wspólnego wykorzystania fabryk oraz rozwijania potencjału rynków.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissan Motor Co., Ltd., powiedział: „Jest to przełomowa transakcja oraz sytuacja, w której zyskuje zarówno Nissan, jak i Mitsubishi Motors. W ten sposób stworzymy nową, dynamiczną siłę na rynku samochodowym, która będzie intensywnie współpracować i tworzyć znaczące synergie. Będziemy największym udziałowcem MMC, szanując ich markę, historię i zwiększając perspektywy ich rozwoju. Będziemy wspomagać MMC w ich zmaganiach z wyzwaniami i przywitamy ich jako nowego członka rodziny naszego powiększonego sojuszu.”

Osamu Masuko, członek zarządu i prezydent MMC powiedział: „W trakcie swojej długiej historii udanych aliansów Nissan Motor zyskał dużą wiedzę na temat maksymalizowania korzyści z partnerskich sojuszy. To porozumienie stworzy długoletnią wartość potrzebną obydwu firmom do dalszego rozwoju. Osiągniemy cele pogłębiając nasze strategiczne partnerstwo, w tym także dzieląc się zasobami takimi, jak prace rozwojowe oraz wspólne sieci dostawcze.”

W ramach transakcji, Nissan zakupi 506,6 milionów wyemitowanych właśnie akcji MMC za cenę 468,52 jenów za akcję. Cena za akcję odzwierciedla średnią cenę wszystkich akcji w okresie od 21 kwietnia 2016 do 11 maja 2016 roku. Nissan stanie się największym udziałowcem MMC.

MMC i Nissan oczekują, że Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation oraz The Bank of Tokyo - Mitsubishi UFJ zachowają swoje znaczne udziały akcyjne w Mitsubishi Motors i będą wspierać ten strategiczny sojusz.

Transakcja jest ściśle związana z podpisaniem ostatecznej umowy sojuszniczej, co ma nastąpić do końca maja 2016 roku, a także podpisaniem umowy akcjonariuszy z obecnymi udziałowcami Mitsubishi Group w MMC oraz zgodami ustawodawczymi. Oczekuje się, że nastąpi to pod koniec roku.

Decyzja Nissana, by pozyskać strategiczne udziały w MMC, sygnalizuje najnowszy etap ekspansji w jego modelu sojuszniczym zbudowanym wokół 17-letniego powiązania kapitałowego z Renault. Nissan również pozyskał udziały i nawiązał partnerstwa z innymi grupami samochodowymi, w tym z firmą Daimler oraz AvtoVaz.

MMC zaproponuje kandydatów ze strony Nissana na dyrektorów zarządzających zgodnie z proporcją głosów Nissana, w tym nominację kandydata Nissana na stanowisko prezesa zarządu.
Kontakt:
Monika Jabłońska
Manpower
+48 22 50 40 737
+48 660 453 775
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wyniki Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla Polski wskazują
na spowolnienie tempa wzrostu zatrudnienia, jednak pracodawcy pozostają
umiarkowanie optymistyczni w I kwartale 2011 r.
Perspektywy zatrudnienia są największe dla Instytucji sektora publicznego,
a takŜe w sektorach Transport/ Logistyka i Produkcja przemysłowa
Warszawa, 7 grudnia 2010 r. – Jak wynika z opublikowanego dzisiaj raportu Barometr Manpower
Perspektyw Zatrudnienia polscy pracodawcy deklarują lekki spadek intencji zatrudniania nowych
pracowników w I kwartale 2011 r. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski osiąga +5% i na tle
umiarkowanie optymistycznych w tym kwartale prognoz w krajach europejskich jest to dobry wynik.
W ujęciu kwartalnym odnotowujemy umiarkowany spadek prognozy o sześć punktów
procentowych, natomiast w ujęciu rocznym nastąpił wzrost o jeden punkt procentowy. Wśród
750 przebadanych pracodawców 17% deklaruje zwiększenie całkowitego zatrudnienia
w najbliŜszym kwartale, 12% planuje redukcję liczby etatów, a 68% nie planuje Ŝadnych zmian
personalnych.
„Wyniki Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla I kwartału 2011 r. wskazują
na niewielkie pogorszenie koniunktury na polskim rynku pracy w pierwszych trzech miesiącach
2011 r. Są jednak powody do optymizmu, głównie jeśli porównamy aktualne wyniki z prognozami
sprzed kilku kwartałów,” uwaŜa Iwona Janas, Dyrektor Generalna Manpower Polska. „Pracodawcy
z sektora Produkcja przemysłowa przewidują tworzenie nowych etatów w I kwartale 2011 r.,
a plany firm z tego sektora są duŜo bardziej optymistyczne niŜ w 2009 r. i na początku 2010 r.
Dla sektora Transport/ Logistyka nie odnotowaliśmy tak wysokich prognoz od III kwartału 2008 r.
Nadal największe intencje do tworzenia nowych etatów obserwujemy wśród pracodawców
z sektora Instytucje sektora publicznego.”
Pracodawcy w sześciu z dziesięciu badanych sektorach1 planują zwiększać zatrudnienie
w I kwartale 2011 r. Instytucje sektora publicznego to sektor, w którym przewidywany jest
największy przyrost miejsc pracy, prognoza netto zatrudnienia wynosi +20%. Optymistyczne plany
zatrudnienia ustalono na podstawie deklaracji pracodawców z sektora Transport/ Logistyka, gdzie
prognoza netto zatrudnienia wynosi +16%. W sektorach Produkcja przemysłowa i Finanse/
Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi większość pracodawców ma plany tworzenia niŜ redukcji
nowych etatów, prognoza netto zatrudnienia dla tych sektorów wynosi odpowiednio +13% i +12%.
Tymczasem dla sektora Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo prognoza netto zatrudnienia jest
ujemna i bardzo niska, osiąga -10%.
W porównaniu z IV kwartałem 2010 r. pracodawcy są mniej optymistyczni, niŜszą prognozę
odnotowano w ośmiu z dziesięciu sektorach. Największy spadek optymizmu pracodawców,
o 15 punktów procentowych, ustalono dla sektora Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo, a takŜe
dla sektora Kopalnie/ Przemysł wydobywczy, o 12 punktów procentowych. Znaczny spadek
prognozy odnotowano równieŜ dla sektorów Budownictwo i Instytucje sektora publicznego,
odpowiednio o 11 i 10 punktów procentowych. Poprawa prognozy o siedem punktów procentowych
nastąpiła dla sektora Transport / Logistyka, a o trzy punkty procentowe dla sektora Finanse/
Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi.
W porównaniu z I kwartałem 2010 r. pracodawcy w pięciu sektorach wykazują większy optymizm.
Największy wzrost, o 18 punktów procentowych, odnotowano dla sektora Produkcja przemysłowa,
o dziewięć punktów procentowych wzrosła prognoza dla sektora Instytucje sektora publicznego.
Spadek intencji pracodawców do zatrudniania nowych pracowników odnotowano w pięciu
sektorach, w tym w sektorze Restauracje/ Hotele, w którym prognoza spadła najbardziej, o siedem
punktów procentowych. W sektorze Kopalnie/ Przemysł wydobywczy prognoza spadła o sześć
punktów procentowych, zaś w sektorze Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo o pięć punktów
procentowych.
Prognoza zatrudnienia dla I kwartału 2011 r. jest pozytywna w czterech z sześciu badanych
regionach Polski2. Największy optymizm w zatrudnianiu pracowników wykazują firmy z regionu
Centralnego (województwo łódzkie, mazowieckie), w którym prognoza netto zatrudnienia osiąga
+14%. Plany zwiększania zatrudnienia mają równieŜ pracodawcy z regionów Północno-
Zachodniego (województwo wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie) gdzie prognoza netto
zatrudnienia wynosi +8%, a takŜe Południowego (województwo małopolskie, śląskie), w którym
uzyskano prognozę +6%. NajniŜszą i jedyną ujemną w tym kwartale prognozę netto zatrudnienia
-3% odnotowano dla regionu Północnego (województwo kujawsko-pomorskie, warmińskomazurskie,
pomorskie).
1 Sektory uwzględnione w badaniu: Budownictwo, Energetyka/ Gazownictwo/ Wodociągi, Finanse/ Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi,
Handel detaliczny i hurtowy, Instytucje sektora publicznego, Kopalnie/ Przemysł wydobywczy, Produkcja przemysłowa, Restauracje/ Hotele,
Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo, Transport/ Logistyka.
2 Regiony Polski według podziału Eurostatu: Centralny (łódzkie, mazowieckie), Południowo-Zachodni (dolnośląskie, opolskie), Południowy (małopolskie, śląskie),
Północno-Zachodni (wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie), Północny (kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie), Wschodni (lubelskie,
podkarpackie, świętokrzyskie, podlaskie).
W porównaniu z wynikami dla IV kwartału 2010 r. prognozy zatrudnienia są mniejsze
we wszystkich sześciu badanych regionach Polski. Najbardziej wyraźny spadek optymizmu
pracodawców, o odpowiednio 11 i 10 punktów procentowych, odnotowano w regionach
Południowym i Południowo-Zachodnim (województwo dolnośląskie, opolskie). W regionie
Wschodnim (województwo lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, podlaskie) prognoza jest
niŜsza o siedem punktów procentowych, natomiast w regionie Północnym o pięć punktów
procentowych.
W ujęciu rocznym obserwujemy wzrost optymizmu pracodawców w czterech regionach.
Dla regionu Północno-Zachodniego ustalono prognozę o siedem punktów wyŜszą niŜ przed rokiem.
W regionach Centralnym i Wschodnim prognoza wzrosła o cztery punkty procentowe. Spadek
prognozy o trzy punkty procentowe odnotowano dla regionu Południowego.
Analizując wyniki badania Manpower dla wszystkich 39 badanych krajów i terytoriów widzimy,
Ŝe w 32 krajach więcej pracodawców planuje zwiększać niŜ zmniejszać zatrudnienie w I kwartale
2011 r., jednak optymizm pracodawców jest bardzo zróŜnicowany. Prognozy pracodawców z Indii
(+42%), Chin (+40%), Tajwanu (+37%), Brazylii (+36%), Turcji (+27%) i Singapuru (+26%) są
najbardziej optymistyczne. Z kolei największą ostroŜność wykazują pracodawcy z Grecji (-15%),
Czech (-5%), Austrii i Irlandii (-3% dla obu) a takŜe Hiszpanii i Rumunii (-2% dla obu).
W ujęciu kwartalnym prognoza zatrudnienia jest niŜsza w 17 z 36 krajach, natomiast w ujęciu
rocznym plany dotyczące zatrudnienia wzrosły w 28 z 35 badanych krajach.
Raport Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia jest bezpłatny i ogólnodostępny. Kolejny
raport z prognozami dla II kwartału 2011 r. będzie opublikowany w dniu 8 marca 2011r.
# # #
Informacja dla wydawców
Pełne wyniki badań dla kaŜdego z 39 krajów, w których prowadzone jest badanie w chwili obecnej
oraz wyniki dla regionów dostępne są w zakładce Press Room strony Manpower Inc.
na www.manpower.com/meos. Dodatkowo, pliki produkcyjne z tabelkami i grafami uŜytymi w raportach moŜna
pobrać z www.manpower.com/library.
Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia to kwartalne badanie, które mierzy intencje pracodawców
związane ze zwiększeniem lub zmniejszeniem całkowitego zatrudnienia w ich oddziale w najbliŜszym kwartale.
Badanie jest przeprowadzane od ponad 47 lat, aktualnie wśród 64 000 pracodawców w 39 krajach i jest
jednym z najbardziej wiarygodnych badań rynku pacy na świecie. Raport dla I kwartału 2011 r. został
opracowany na podstawie wywiadów indywidualnych przeprowadzonych pomiędzy 14 a 27 października
2010 r. W Polsce wyniki Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia publikowane są od II kwartału
2008 r., badanie przeprowadzane jest na reprezentatywnej grupie 750 pracodawców. Więcej informacji
na temat raportu Manpower dostępnych jest na www.manpower.pl w zakładce Badania/ Dla Mediów, w sekcji
Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia.
O Manpower Polska
Manpower Polska Sp. z o.o. istnieje na polskim rynku od marca 2001 r. Pod marką Manpower w Polsce działa
prawie 50 agencji. W chwili obecnej usługi Manpower w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację
pracowników stałych, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing usług oraz doradztwo personalne. Z grupy
Manpower w Polsce obecne są równieŜ Manpower Professional, Manpower Business Solutions, Right
Management i Elan. Więcej informacji na temat Manpower moŜna znaleźć pod adresem www.manpower.pl.
O Manpower Inc.
Manpower Inc. (NYSE: MAN) jest światowym liderem w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań kadrowych;
firma tworzy i dostarcza usługi, które pozwalają naszym klientom odnieść sukces w zmieniającym się świecie
pracy. Dzięki ponad 60 letniemu doświadczeniu Manpower oferuje pracodawcom gamę usług dla całego cyklu
zatrudnienia i działalności, w tym pracę tymczasową, rekrutację pracowników stałych i kontraktowych, ocenę
i dobór pracowników, szkolenia, outplacement, zatrudnienie zewnętrzne i doradztwo. Światowa sieć Manpower
obejmująca 4000 biur w 82 krajach, pozwala firmie zaspokajać potrzeby 400 000 klientów rocznie, w tym
małych i średnich przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów, a takŜe największych światowych korporacji.
W swej pracy Manpower kładzie nacisk na zwiększanie wydajności poprzez poprawę jakości, efektywności
i redukcję kosztów kadrowych, co pozwala klientom koncentrować się na ich podstawowej działalności.
Manpower Inc. skupia 5 marek: Manpower, Manpower Professional, Elan, Jefferson Wells i Right
Management. Więcej informacji na temat Manpower Inc. moŜna znaleźć pod adresem www.manpower.com.
- ### -
0
Udostępniono
Automotive CEE Day 2024
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
HQ Plastics
Galwanizer Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.